شناسه خبر : 53600
شنبه 20 خرداد 1396 , 11:06
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مشاهدات عینی خبرنگار پارلمانی فاش نیوز از حادثه تروریستی مجلس

دکتر لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در اقدامی حماسی وغیر معمول، یک ساعت و 50 دقیقه پس از حادثه تروریستی با وجود اطلاع از اوضاع امنیتی خطرناک مجلس، وارد صحن علنی مجلس شد و ریاست جلسه را بر عهده گرفت.

فاش نیوز -  حادثه حمله تروریستی به ساختمان مجلس شورای اسلامی نشان داد که برای دشمن کوردل اصلاح طلب و اصولگرا فرقی نمی کند و هدف او ملت ایران است و ایثار و از خود گذشتگی است که باعث حفظ و بقای کشور و انقلاب اسلامی شده  است.

طبق روال ساعت کاری مجلس شورای اسلامی در ماه مبارک رمضان که از ساعت 9 صبح تا یک بعداز ظهر است روز جهارشنبه 17 خرداد برای تهیه خبر و گزارش راهی بهارستان شدم.

ساعت حدود 9 و 12 دقیقه بود که وسایل همراه و موبایلم را تحویل دادم و با عبور از عرض خیابات به سمت پارلمان حرکت کردم. پس از عبور از گیت اصلی و چک کردن وسایل همراه مانند ضبط صوت خبرنگاری، وارد محوطه ساختمان پارلمان شدم و طبق معمول به جایگاه خبرنگاران رفتم. از سر شوخی هم که شده به دفتر زنگ زدم که برای من غیبت نزنید که من در مجلس هستم.

حدود ساعت 10 و پانزده دقیقه صبح بود که صدای تیراندازی در مجلس شنیده شد، حدس زدم اتفاقی ناخوشایند افتاده است. به سرعت جایگاه خبرنگاران را ترک کردم و به طبقه پایین و مقابل درب ورودی به لابی مجلس رفتم که با صحنه دردناکی مواجه شدم. حدود 5 نفر توسط یکی از تروریست ها که خود را به نزدیک گیت رسانده بود  مجروح شده بودند، 3 نفر از بچه های حراست مجلس، یک نفر که لباس پاسداری برتن داشت و یکی دیگر که ظاهرا ارباب رجوع بود، از نقاط مختلف بدن مورد هدف قرار گرفته بودند

در همین حین از بیرون ساختمان اصلی مجلس صدای تیراندازی با کلت به گوش می رسید، تروریست ها که به لطف الهی نتوانسته بودند درب اصلی ورود به پارلمان را پیدا کنند پس از اینکه عده ای را شهید و مجروح کرده بودند به سمت دفتر نمایندگان در ساختمان معروف به شش طبقه رفتند. دقایقی بعد از این حادثه خود را به سرعت به محلی برای مخابره خبر رساندم تا موضوع را به همکاران اطلاع دهم.

در طبقه پایین نیروهای حفاظت از مجلس شورای اسلامی وارد عمل شده بودند و تروریست ها که چهار نفر بودند را در ساختمان شش طبقه به محاصره  درآوردند. تروریست ها پس از ورود به طبفات به سمت تعدادی از کارکنان دفاتر نمایندگان و مردم مراجعه کننده تیراندازی کرده و تعدادی از آنها را شهید و مجروح کردند.

پس از بازگشت به جایگاه خبرنگاران، مسوولان روابط عمومی و حراست همه خبرنگاران، فیلمبرداران و عکاسان حاضر را برای اینکه جانشان در امان باشد به داخل صحن بردند و درب های ورودی بسته شد و تا ساعت یک و 4 دقیقه که جلسه علنی مجلس به پایان رسید به نوعی امکان تردد و استفاده از وسایل ارتباطی وجود نداشت.

این در حالی بود که از ساعت 10 و پانزده دقیقه که تیراندازی در مجلس شروع شد تا پایان جلسه علنی، مسوولان قوه مقننه تلاش داشتند تا وضعیت را در صحن علنی عادی جلوه دهند، اما اضطراب و نگرانی در میان خبرنگاران و حاضران موج می زد و تجمع های چند نفره و پچ و پچ کردن آن ها شاهدی بر این مدعا بود.

اگر چه برخی از نمایندگان مجلس بر صندلی های خود نشسته بودند ولی برخی از آنها با برخاستن از جای خود و تجمع در مقابل درب های ورود و خروج و جایگاه هیئت رییسه نگرانی خود را از اقدام تروریستی در ساختمان شش طبقه ابراز می کردند.

لحظاتی چند پس از تیراندازی تروریست ها و شهید و مجروح شدن چند تن از هموطنان، تمامی درب های ورود و خروج مجلس شورای اسلامی بسته شد و اجازه ورود و خروج حتی به خبرنگاران و نمایندگان داده نشد.

نمایندگان ملت در بهارسستان بر اساس دستور جلسه علنی مجلس که به ریاست دکتر پزشکیات برگزار شد "طرح الغاء برخی از قوانین از تاریخ 1/1/1310 تا 29/12/1328 را مورد بررسی قرار داده و حدود 536 قانون رژیم شاهنشاهی را ملغی و منسوخ اعلام کردند، اگر چه این موضوع باعث انتقاد از سوی برخی از نمایندگان شد و استدلال آنها این بود که قوانین مربوط به رژیم قبل با سقوط حکومت پهلوی خود به خود ملغی و منسوخ شده است و مهم تر از آن رسیدگی به مسایل و مشکلات روز جامعه است که باید هدف مجلس شورای اسلامی باشد.

دکتر لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در اقدامی حماسی و غیر معمول، یک ساعت و 50 دقیقه پس از حادثه تروریستی با وجود اطلاع از اوضاع امنیتی خطرناک مجلس، وارد صحن علنی مجلس شد و ریاست جلسه را بر عهده گرفت.

این در حالی بود که شنیده شدن صدای انفجار در ساختمان دفاتر نمایندگان حاکی از این بود که یکی دیگر از مهاجمان کمربند انتحاری خود را منفجر و به درک واصل شده بود.

خبرنگاران نیز با اینکه نمی توانستند از صحن پارلمان حارج شوند ولی با کسب اخبار و مخابره آن با موبایل های خود گزارش لحظه به لحظه حادثه تروریستی در خانه ملت را مخابره می کردند.

روال عادی جلسه علنی مجلس با قرائت گزارش کمیسیون عمران در خصوص حادثه معدن زمستان یورت گلستان ادامه داشت و حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر طی سخنانی مسایل و مشکلات مردم مسلمان منطقه را ناشی از دخالت های امریکا و اسرائیل و حمایت عربستان از تروریسم دانست و با صدای بلند شعار مرگ بر امریکا، مرگ بر اسراییل و مرگ بر عربستان را سر داد که نمایندگان مجلس با مشت های گره کرده او را همراهی کردند.

ساعت یک بعد از ظهر یک عدد نردبان بلند به محوطه صحن علنی مجلس آورده شد تا در صورت لزوم مورد استفاده حاضرین اعم از خبرنگاران و نمایندگان قرار بگیرد.

جلسه علنی روز چهارشنبه 17 خرداد اگر چه در ساعت یک و 4 دقیقه بعد از ظهر به پایان رسید ولی در آخرین دقایق آن، دکتر لاریجانی طی سخنانی ، حادثه حمله تروریستی به مجلس را حادثه ای جزیی از سوی چند نفر تروریست بزدل دانست و گفت: چهار نفر تروریست از طریق ساختمان دفاتر نمایندگان نفوذ کردند و نیروهای امنیتی به مقابله با آنها پرداختند.

رییس مجلس در سخنان خود با اشاره به نقش محوری ایران در تحولات منطقه و ایجاد امنیت و ثبات، هدف تروریست ها را وارد کردن خدشه جزیی به این امنیت دانست.

با پایان یافتن سخنان دکتر لاریجانی بار دیگر شعار مرگ بر امریکا از سوی نمایندگان در صحن علنی طنین انداز و سپس ختم جلسه علنی اعلام و از خبرنگاران خواسته شد به ترتیبی که اعلام می شود صحن را ترک کنند.

با ورود به طبقه همکف ساختمان پارلمان، هنوز بوی دود و باروت ناشی از تیراندازی و انفجار انتحاری یکی از تروریست ها فضا را پر کرده بود.

خبرنگاران و تعدادی از حاضران در جایگاه میهمانان مجلس که از محیط زیست آمده بودند به سمت درب شرقی(موتورپل)هدایت شدند. این در حالی بود که یکی از مجروحان حادثه هنوز منتقل نشده بود و برخی پا برهنه و تعدادی هم با جا گذاشتن وسایل خود عازم درب خروج شدند.

رییس مجلس هم در حالی که بشدت محافظت می شد در حال ترک محل بود و برخی از نمایندگان و کارکنان مجلس شورای اسلامی نیز در گروه های چند نفره در حال خارج شدن از محوطه پارلمان بودند.

حضور نیروهای مدافع مجلس که اغلب آنها را برادران سپاه و بسیج تشکیل می دادند در جای جای مجلس قابل مشاهده بود.

سردار جعفری فرمانده سپاه پاسداران نیز در جمع نمایندگان حضور یافته بود و با اشراف بر عملیات به خبرنگاران اطمینان داد که با تروریست ها به شدت برخورد و اقدامات آنها ناکام خواهد ماند.

با خروج از محوطه ساختمان مجلس شورای اسلامی مشاهده شد تمامی راه های منتهی به بهارستان توسط نیروهای موجود در صحنه به منظور مقابله با تروریست ها و حفظ جان مردم بسته شده است. متاسفانه تروریست ها از پنجره یکی از طبقات مردم را به گلوله بسته و تعدادی را شهید و مجروح کرده بودند.

این حادثه تروریستی سرانجام در ساعت 15 و سی دقیقه بعد از ظهر و با انفجار جلیقه انتحاری یکی دیگر از عوامل تروریستی و کشته شدن دوتن دیگر از آنها به پایان رسید.

در این اقدام تروریستی و اقدام مشابه همزمان که در حرم مطهر امام خمینی به وقوع پیوست، متاسفانه 12 تن از هموطنان روزه دار به شهادت رسیدند و ده ها نفر نیز مجروح و روانه بیمارستان شدند.

 

کد خبرنگار: 23
اینستاگرام
سلام این نامه من قسمتون میدم به حضرت الزهرا که دست سردار سلیمانی برسه سردار شمارو قسم میدم به حضرت الزهرا منو سربازه خودتون بکنین هیچ توقعی هم ندارم ففط میخوام سربازتون باشم سردار شمارو قسم به امام حسین منو سربازتون بکنین من عزیز بیگ محمدی هستم و در پادگان ۲۱ حمزه تبریز خدمت میکنم سردار قسمتون دادم اماده ام
یاداشتی از جانباز عزیز آقای پرکره در شبکه های اجتماعی خواندم با عنوان
"خداروشکر داعش عقلانیت کرد"
بسیار عالی حرف دل ما فرزندان شهید رو عنوان کرده
جای اون یادداشت در این سایت مختص ایثارگران خالیست
مدیر محترم فاش نیوز اگر برای شما امکان داره اون یادداشت رو در این سایت منتشر کنید
با تشکر : خانواده شهیدان سید مهدی و سید محمد موسوی
سلام دوستان حادثه مرقد مطهر امام راحل ومجلس شورای اسلامی فرق بین سرهنگ وحقوقدان را یک بار دیگر به رخ غرب زدگان اشرافی انداخت ومردم عزیزم ما مشاهده فرمودند که سرهنگ ها چگونه مظلوم وجان برکفند شاید یک حقوقدان صبح از تخت خوابش بیرون برود اگر مرگ طبیعی سراغش نیاید شب به نزد فرزندانش برگردد اما سرهنگهای مکتبی این مملکت همه جا ودر همه زمانها با مرگ روبرو هستند دوستی مبفرمود چرا حقوقهای نجومی را حقوقدانان ودوستانشان بخورند ودر مجالس های خصوصی وگاها عمومی به سرهنگها وپاسداران وطن حمله کنند این که خیلی ناجوانمردانه است هم دوستان انقلاب که در راس هستند به سپاه حمله میکنند وهم داعشیان ودوستانشان وعاقبت امر هم شهید تیموری ها سینه در برابر دشمن سپر میکنند وجاودانه میشوند راستی امثال شهید بزرگوار تیموری چقدر از سفره دولت حقوق میگیرند خلاصه عرض کنم دوست دارم این روزها یک بار دیگر ذخائر نظام تعریف شود چه کسانی هستند نجومی بگیران اشرافیان اقازادگان یا اینکه شهدای مظلوم چرا در زمان ارامش وامنیت به سرهنگ ها حمله میشود چرا قانون جامع ایثارگران ناتمام میماند وهزاران چرای دیگر که شما از من هم بهتر میدانید دولتیان وحقوقدانها اگر شما روزها با ماشین ضد گلوله به پاستور وبهارستان و...... حاظر میشوید مدیون نخوابیدن وتلاس شبانه روزی سربازان گمنام امام زمان عج وهمین سرهنگها وپاسداران رشید ودر یک کلام خون شخدا وجانبازان وایثارگران است پس اگر در وضع قوانین ومصوبات این طیف فراموش شوند نزد خدای خویش مدیونید وبدانیم که ما هرچه داریم از شهداست بس یا حق
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi