شناسه خبر : 53627
شنبه 20 خرداد 1396 , 15:26
اشتراک گذاری در :
عکس روز

کاهش درصد از 25 به 10 برای معافیت فرزندان از مصوبات محلس است

س - با سلام و قبولی طاعات، خواستم از خدمتتان بپرسم جانبازانی که با استفاده از سنوات ارفاقی بازنشسته می شوند آخرین حکم کارگزینی  ملاک است یا آخرین حقوق دریافتی. قبلا یکی از عزیزان مشابه همین سوال من را پرسیده بودند که واضح جواب ندادید.ممنون از لطف شما
ج - متن ماده 2 آیین ناامه اجرایی مصوب هیات وزیران چنین است :
ملاک محاسبه آخرین حقوق قبل از بازنشستگی جانبازان، آزادگان، معلولین عادی و حوادث ناشی از کار و بیماران ناشی از شرایط خاص کار مشمول این آیین نامه اعم از شاغلین در دستگاههای مورد اشاره در بند (1) یا تبصره (1) بند (1) که دارای احکام استخدام رسمی، ثابت یا دارای عناوین مشابه می باشند، مبلغ مندرج در آخرین حکم استخدامی که بر اساس ضوابط و مقررات استخدامی حاکم بر دستگاه مربوطه مبنای حقوق بازنشستگی قرار گرفته است و نیز در خصوص آن دسته از افراد موصوف که در بخش غیر دولتی (مشمولین تبصره 1 بند 1 ) شاغل می‌باشند، مطابق قانون تأمین اجتماعی و تغییرات بعدی عمل خواهد شد.
اما اینکه این مصوبه هیات وزیران منطبق بر قانون مجلس است در یک مقاله مفصل ارائة خواهد شد.

 

 

س - سلام تشکروسپاس ازحمات شما.خواستم بگم من جانباز30درصدجنگ تحمیلی ..دوم مهربازنشسته شدم 750هزارتومان ازحقوقم کم شدنمیدونم برچه اساس چون من یه جایی دیدم که نوشته بود پرداختیها  جانباز نباید کم بشه .لطف کنید راهنمایی کنید
بعدازسی سال خدمت .شکما که کوچک نشدند.بچه هاکه کمترنشدند

ج- حقوق بازنشستگی شما با معیار میانگین دوسال آخر خدمت و ردیف های مشمول کسور بازنشستگی  محاسبه شده است . اگر از قانون نحوه بازنشستگی جانبازان استفاده نکرده و مشمول قانون حالت اشتغال نباشید ، درست محاسبه شده است .

 

 

س - سلام ؛ تشکر میکنم به نوبه خودم بابت تمام زحماتی که قبلا در روزنامه ها میکشیدید و الان در این کانال ؛ آنهم بدون هیچ چشمداشت مادی ؛ اجرتون با سالار شهیدان . لطفا اگر ممکنه در مورد قانون جدید حمایت از ایثارگران که تصویب نشده بود  توضیح دهید که آیا هنوز مصوب نشده است ؟ و اینکه سر انجام آن چه خواهد شد ؟ آیا قرار است مجدد مطرح شود یا اینکه کاملا مسکوت ماند ؟ ممنونم لطفا اگه امکان داره در مورد این مصوبه بیشتر توضیح دهید . آیا فرزندان جانبازان زیر ۲۵ درصد معاف میشوند یاخیر؟
ج- در چند ماه گذشته قانون بودجه سال 96 ،‌قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور و قانون برنامه ششم توسعه به تصویب مجلس رسیسد که در هر کدام بخشی از مصوبات درباره تسهیلات ایثارگران بود. بخشهای عمده ای هم در پیگیری ها و بحث های مجلس با نهاده های متولی حذف شد. لکن کاهش درصد از 25 به 10 درصد برای معافیت فرزندان از مصوبات محلس است که هنوز مقدامت اجرایی آن فراهم نشده است .

 

 

 

س - سلام خدمت شما مدیر کانال ایثارگران  طبق شنیده‌ها  برخی  از مسئولین ادارات دولتی گفته شده دولت در صدد  اجرا نکردن وحذف قوانین ایثارگران حالت اشتغال بنیاد شهید هستند  ودیگر هیچ اعتنایی به حالت اشتغالیهای  که از دولت و بنیاد شهید  خدمات دریافت میکنند  طبق دستور  عده‌ای از وزیران به اخراج کردن جانبازان از  دستگاهای دولتی می باشد  
دلیلش هم این بوده که جانبازان در انتخابات  به سمت آقای ریسی رفته وار آقای ریسی حمایت کرده‌اند.   خواهشمندم. پاسخ دهید

ج- به هیچ وجه به این شایعات توجه نکنید هیچ دولتی با هیچ گرایش سیاسی به دنبال چنین اقداماتی نیست و تا کنون هم نبوده است . شاید یک مدیری خودسرانه اقدامی بکند که شائبه چنین اقدامی به ذهن تبادر کند ولی قابلیت برخورد قانونی با چنین مدیرانی وجود دارد و نباید آن را به حساب دولت گذاشت.

کد خبرنگار: 23
اینستاگرام
سلام
با کمال احترام سوالاتی را خدمتتان معروض می دارد.
1-اینجانب بصورت رسمی سی سال خدمت کرده ام.حقوق بازنشستگی بر مبنای دو سال اخر یا اخرین حکم ملاک خواهد بود؟

2-در سال سی ام خدمت ایا اداره متبوع به هر بهانه ای (از جمله نیاز-در مز بازنشستگی-.....) با ماموریت مخالفت کند

ایا امیدی به کسر خدمت فرزندانمان بر مبنای قانون توسعه ششم است؟

با کمال تشکر
با سلام و خسته نباشید، پدر اینجانب جانباز ۵درصد بوده و ۲۴ماه در مناطق جنگی جنوب و در خط مقدم جبهه حضور داشته است.و تا کنون از هیچ یک از تسهیلاتی که بنیاد برای رزمندگان در نظر گرفته استفاده نکرده است.متاسفانه الان به دلیل مشکلات پزشکی و بالا رفتن سن قدرت کار کردن خود را از دست داده،و به صورت آزاد برای بازنشستگی بیمه پرداخت میکند تا بازنشسته شده واز این بیمه استفاده کند. آیا بنیاد شهید می تواند کمکی کند تا ایشان به خاطر مشکلات پزشکی زودتر از مورد بازنشسته شوند.در ضمن ایشان ۵۵سال دارند.ایشان در عملیاتهای خیبر، رمضان، فتح المبین و محرم شرکت داشته اند.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi