شناسه خبر : 53649
یکشنبه 21 خرداد 1396 , 11:39
اشتراک گذاری در :
عکس روز

رد خون؛ سیل مقاومت

ترور چیست؟ تروریست کیست؟
ترور منشعب شده از واژگان فرانسوی است که به معنای عامل اضطراب و وحشت است. این واژه یکی از صدها اصطلاحی است که پس از انقلاب فرانسه در اروپا رایج شد. گرچه در ابتدا بخاطر فضای آن روز فرانسه بار معنایی منفی نداشت.
در زبان عربی این معنا با چند اصطلاح فتک، ارهاب و اغتیال منتقل می‌شود. فتک یعنی شخصی فردی را بی‌خبر و از روی غفلت بکشد، ارهاب به معنای ایجاد ترس و واهمه به کار می‌رود و قرآن کریم هم فرموده است: «ایای فارهبون» (در راه انجام وظیفه، و عمل به پیمانها، تنها از من بترسید) و اغتیال معنی پنهانی و به شکلی که مقتول با خبر نشود، او را از پای در‌آوردن دارد.
در زبان فارسی نیز ترور به معنی ترس زیاد، هراس، خوف و وحشت است، و اصطلاحاً یعنی کشتن و از بین بردن مخالفان و ایجاد رعب و وحشت در میان مردم. عامل ترور و یا طرفدار ترور که برای رسیدن به هدف خود کسی را به طور غافلگیرانه بکشد و یا ایجاد وحشت و هراس کند نیز تروریست است.
با شناخت اجمالی که پدید آمد می‌توان چنین جمع‌بندی کرد که یک عملیات تروریستی سه ویژگی اصلی دارد. اول اینکه عملیات تروریستی موجب ترس، وحشت، خوف و رعب در میان مردم است، و این اقدام، خشونت آمیز، زورمدارانه و غیرقانونی است. دوم اینکه این اقدام با هدف برانداختن حکومت، یا به منظور در دست گرفتن امور، یا به جهت ضعیف کردن حاکمیت صورت می‌گیرد. و سوم آنکه چنین عملیاتی ناگهانی و غافلگیرانه است.
هجومی که روز چهارشنبه گذشته در تهران، ناکام و عقیم صورت گرفت، هر سه ویژگی مورد بحث را تمام و کمال داشت که اجمالاً به آن خواهیم پرداخت.
تاریخ ترور؛ سرنوشت خون
 فارغ از خط‌بندی‌ها و جبهه‌بندی‌ها ما تنها برای عالَم دو جبهه و دو قطب قائلیم؛ حق و باطل. «ذلک بأنّ الله هو الحق و أنّ ما یدعون من دونه هو الباطل و
 أن الله هو العلی الکبیر»؛ ([آری،] این بدان سبب است که خدا خود حق است و آنچه به جای او می خوانند، باطل است و این خداست که والا و بزرگ است.)
حق اصیل و باطل غیراصیل است. همیشه بین امر اصیل و غیراصیل اختلاف و جنگ بوده است و آن چیزی که استمرار داشته و زندگی را ادامه داده حق بوده است و باطل نمایشی بوده که جرقه‌ای زده، بعد خاموش شده و از بین رفته‌است. حق دائماً با براهین و ادله، خود را اثبات می‌کند و باطل نیز مستمراً بر چهره پاک حقیقت خاک می‌پاشد، هرچند این خاک او را کور خواهد کرد.
تروریسم به عنوان حربه‌ای برای اهل باطل همیشه راهکار مورد توجهی بوده است و از ابتدای خلقت بشر مورد استفاده قرار گرفته و در طول تاریخ، سیر خونبارش را استمرار داده است. حقیقت نیز قربانی محجوب و متشرع این بداخلاقی‌ها بوده است. اسلام؛ لُب حقیقت و صراطِ هدایت از ابتدا قربانی تروریسم ددمنشان و طاغوتیان بوده است. شخص شخیص خاتم النبیین(ص) شهید ترور است. امیرالمومنین، سید‌الوصیین(ع) قربانی ترور است. حضرت بنت النبی(س) که جان عالمیان به فدای او و اهداف بلندش باد قربانی ترور است. تمامی ائمه مهدیین جز سیدالشهدا(ع) و حضرت خاتم الوصیین(عج) قربانی ترور هستند. کدام طیف و گروه بیش از اسلام از ترور آسیب و محنت دیده است؟ بسیاری از علما و فقها و مجتهدین اسلام به وسیله قتل و تروریسم ترک حیات دنیوی کرده‌اند. و امروز هم ساعتی نمی‌گذرد مگر آنکه مسلمان مظلومی در اقصای جهان بر خون خویش می‌غلتد و یا از داغ عزیز از دست رفته آه حسرت برمی‌کشد. اللهم إنا نشکو إلیک..
با این حال این نکته قابل ذکر و البته اَظهر مِن الشَمس است که رفتارهای خشن و تروریستی نمی‌تواند حیاتی به باطل و اهلش ببخشد و قطعا باطل شکست خورده صحنه حیات را ترک خواهد کرد که: «جاء الحق و زهق الباطل أنّ الباطل کان زهوقاً»؛ (حق آمدو باطل نابود شد. آری،باطل همواره نابودشدنی است)
جهان با چه صحنه‌ای روبروست؟!
امروز عالم با تروریسم سازمان یافته روبروست. با تروریسم دولتی، وسیع، پیشرفته و پنهان در ورای پروپاگاندای رسانه‌ای روبروست که شناخت آن از حدود یک یا دو مقاله بسیار فراتر است. امروز تاکتیک‌ها و تکنیک‌های اجرایی باطل بسیار پیچیده‌تر از گذشته و نظام‌مندتر عمل می‌کند؛ با این‌حال جهان‌بینی و راهبرد‌های اصلی هیچ تغییری نکرده است. اگر در دوره خلفاء، شیطان اکبر دوران، معاویه بن ابی سفیان خلیفه‌کشی می‌کرد و خون خلیفه را از علی(ع) مخالف خونریزی طلب می‌کرد؛ اگر از خوارج متعبد نادان، سوء استفاده می‌کرد و خون مسلمین را به هدر می‌داد؛ امروز شیطان بزرگ آمریکاست.
اجمالاً عرض کنم که آمریکای صهیونیستی به عنوان پدر تروریسم نوین در حال بررسی، آزمایش وکشتار‌های تروریستی است. مرکز فورت دیتریک و ده‌ها آزمایشگاه سرّی آمریکا که غالبا وابسته به نیروی نظامی و امنیتی آمریکا هستند دائما در حال گسترش بیوتروریسم در نقاط مختلف جهان خصوصا قاره مظلوم آفریقا هستند.
از دیگر سو رژیم غاصب، وحشی و درنده صهیونیستی؛ سگِ هــار آمریکا در منطقه که در طول حیات نکبت‌بارش انواع کشتار خصوصاً ترور را لوث و بیمقدار کرده است؛ تحت شدید‌ترین حمایت‌ها از سوی آمریکاست.
از سوی دیگر ده‌ها گروه تروریستی که به هیچ قید و قانون انسانی و اخلاقی پایبند نیستند مولود حرام صهیونیسم هستند. امروز داعش، جیش‌العدل، جبهه النصره، القاعده، بوکوحرام و بسیاری دیگر به صورت پیدا و پنهان تحت بیشترین حمایت‌ها از سوی آمریکا و متحدان او هستند.
جنایاتی که داعش و بوکوحرام با این خشونت و به این گستردگی مرتکب می‌شوند هرگز در تاریخ نشانی ندارد. قتل‌عام اطفال، سوزاندن انسان‌ها، سر بریدن‌های پی‌در‌پی، انفجارهای متعدد، اشغال شهر‌ها و غارت اموال عمومی صحنه‌هایی است که انسانِ امروز نه تنها هرروزه شاهد آنهاست بلکه برای او مشاهده چنین تصاویری به امری عادی بدل شده است.
اکنون تروریسم، تنفس مصنوعی و حیات نباتی استکبار است. آمریکا می‌خواهد ما به دیدن سربریدن‌ها و شنیدن شیون‌ها سرگرم باشیم تا نابودی نظام سرمایه‌داری جهانی را نبینیم و صدای خورد شدن استخوان‌های کاپیتالیسم را نشنویم. آنچه در ورای اقدامات این خوارج نفهم رخ می‌دهد، نابودی کامل مبانی لیبرالیسم است.
آمریکا می‌خواهد در زمانی که هرلحظه برجنایات تروریسم افزوده می‌شود و کاملا افکار عمومی را مسحور خود می‌کند با اجرای استراتژی ققنوس، خود را بازآفرینی کرده و مجدداً قدرت اول عالم باشد. اما هیهات که ان‌شاء الله دست پرقدرت حضرت صاحب‌الزمان(عج) در همان لحظه گلوی او را خواهد فشرد.
آنچه می‌گویند؛ سازش
شرایط جهانی؛ باتوجه به حضور پررنگ تروریسم تقریبا روشن است. در این شرایط عده‌ای دائماً در گوش ملت می‌خوانند که دخالتِ حکومت در مبارزه با تروریسم بیجاست. و خنّاسانه تکرار می‌کنند که این مسائل سوری‌ها است. یا این جنگ یمن است. و یا ما را با مسائل بحرین چه‌کار؟ دو حال بیشتر برای این دسته متصور نیست. یا جاهلند یا مغرض. جاهلند چون نمی‌فهمند که اگر با دشمن در بیرون خانه مبارزه نکنی باید بر پاشنه در خانه با او مواجه شوی. جاهلند چون نمی‌فهمند که رسول خدا(ص) مسلمین را به حمایت از یکدیگر امر اکید فرمود. جاهلند چون نمی‌فهمند که تفرقه مایه نابودی است و جاهلند چراکه نمی‌فهمند با دشمن اسلحه به دست باید مبارزه کرد نه مذاکره.
لاجرم جزء هرکدام از این دو‌ دسته قرار گیرند، باید هرچه سریعتر از مراکز تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری فاصله بگیرند.
آنچه می‌گوییم؛ پایداری
وقتی می‌گوییم پایداری و مقاومت، درمورد یک مفهوم ذوالوجوه و ذوالفوائد صحبت می‌کنیم، که انصافا حقش دراین مقاله ادا نخواهد شد. مقاومت دارای وجوه گوناگون نظامی، تسلیحاتی، سیاسی، اقتصادی و... است که همه از یک منبع تغذیه می‌شوند و آن مقاومت هویتی است. آنچه باعث جوشش پایداری و مبارزه است بیش و پیش از هر موضوعی داشتن هویت و روحیه مقاوم است. اگر دشمن بتواند این بخش را درهم شکند بی‌شک دیگر بخش‌های مقاومت اصلاً نضج پیدا نخواهد کرد، هرچند ظرفیت‌های مادی آن فراهم باشد.
آنچه چهارشنبه هفدهم خرداد 96 رخ داد، آمده بود تا هویت مقاوم ایرانیان مؤمن را در هم شکند. واقعه تروریستی تهران بیش از اینکه در پی قتل‌عام باشد، به دنبال خودنمایی بود. داعش می‌خواست از آب گل‌آلود ترور در مجلس و حرم امام خمینی(ره) ماهی ترس و وحشت صید کند. مجلس انتخاب شده بود چون صحن بهارستان دائماً در حال پخش زنده رادیویی است. حرم امام(ره) انتخاب شده بود چون کسی ناامنی آن را به مخیله راه نمی‌داد.
پس از واقعه هم با انتشار شایعات و دامن زدن به حس حزن عمومی سعی شد تا اثر ترور در جان مردم تعمیق شود.
با این اوصاف بهترین راه تقابل با این ترورشخصیت و هویت مردم، تحقیر واقعه و آرام کردن افکار عمومی است؛ آنچه در رفتار آیت‌الله خامنه‌ای به وضوح مشاهده می‌شود. ایشان از این دو واقعه با تعبیر ترقه بازی یاد کردند. در واقع تروریست‌ها را تحقیر کردند که:
اظــهار عجز نـزد ستم‌پیشه ابلهیست
اشک کباب موجب طغیان آتش است
باید مطلع باشیم که ابراز وحشت عمومی و حس ناامنی، بهترین مشوق تروریست‌ها برای تکرار عملیات تروریستی است. به همین جهت معتقدیم یزید و یزیدیان بیش از همه از حفظ مقاومت عمومی و تحقیر عملیات تروریستی زخم خورده‌اند.
وقتی در مجلس کثیف یزید در کاخ اموی دمشق شهدای کربلا مورد اهانت قرار گرفتند و همه آمده بودند تا ضعف و زبونی آل الله را مشاهده کنند، هیچ موضعی چون «ما رَأیت الّا جَمیلا» عقیله بنی‌هاشم(س) نمی‌توانست جبهه حق را تقویت و باطل را خوار سازد.

منبع:کیهان

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi