شناسه خبر : 53671
دوشنبه 22 خرداد 1396 , 11:13
اشتراک گذاری در :
عکس روز

چون بیمه داری، حقوق نمیخوای!

قربانعلی وطن دوست - من رزمنده یک سال به بالا هستم که از صندوق کوثر حقوق میگیرم و از همین حقوق که می گیرم، برای بیمه رانندگی واریز می کردم که برای مردم بتوانم کار کنم.

 اگر به بیمه واریز نمی کردیم کارت هوشمند به ما نمیدادن و نمی تونستیم کار کنیم و خرج زندگی بدهیم. حالا سپاه پاسداران نیروی انسانی به ما خبر داده که شما بیمه دارید. حقوق شما قطع میشه.

 من ۵ سال بیمه برای رانندگی مردم از مجبوری واریز کردم و حالا چند ماه هست که قطع شده! من ازشما مسئولین محترم می خواهم این کاری که بعد از چند سال انجام داده اید بی اجر نکنید.

من هم هیج درآمدی ندارم و ۵۰ سال سند دارم. دیگه نمیتونم با یک بچه ناقص کار کنم. ممنونم که من را فراموش نکنید. بازهم ممنونم.

قربانعلی وطن دوست

فرزند جبار

استان خراسان رضوی

شهرستان جغتای

منطقه محروم

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
رزمنده ی عزیز شما از ابتدا هم متاسفانه با صداقت پیش نرفتید و علت اینکه مملکت ما درست نمی شود عدم صداقت ما هاست . برادر عزیز متن این قانون را درست مطالعه کنید این حقوق نیست بلکه یک مستمری است برای رزمندگان معسر نمیدانم با کلمه ی معسر چقدر آشنایی دارید به کسی که از هیج جا و مکانی منبع درآمد ندارد و توان کار کردن هم ندارد و درمانده است می گویند معسر . شما با کار کردن با وسیله ی نقلیه کسب درآمد داشته اید و زمان مراجعه با سپا احتمالا فرموده اید بیکارم و هیج درآمدی ندارم اگر از همان ابتدا می گفتید کار دارم و با سواری کسب درآمد می کنم همان مدت را هم به شما نمیدادند . البته قرار بوده تحقیق محلی شود بعد حقوق برقرار نمایند اما ظاهرا یا اعتماد نمدند به شما یا اسینکه حس و حال شو نداشتند و الا باید تحقیق می کردند. بهر حال دوست عزیز و رززمنده ی محترم واقعا اگر منبع درآمد دارید این مبلغ را نگیرید بذارید به مستحقین واقعی برسد. بازم هر طور دوست دارید از اینکه ما بی ادبی کردیم و حرفهایی زدیم اگر موجب ناراحتی شما گشتیم پوزش می طلبیم /.
باسلام برادرجانباز70درصدعزیزوگرامی متاسفانه شما بااطلاعات ناقص جواب رزمنده عزیزمان را دادید قابل توجه شما معسریعنی کسی که درامدش کفاف امورات زندگی را به خوبی ندهدحال اگر رزمنده ی عزیزی که مدت بکسال جبهه بسیجی داشته باشد وازجایی حقوق دریافت نکند کمک معیشت تعلق میگیرد نه اینکه ایشان اگربا تاکسی کارکرد کمک معیشت به او تعلق نمیگیرد چرا برادرجانبازعزیزم تعلق میگیرد مگراینکه فیش حقوقی داشته باشدکه انوقت شرایط فرق خواهد کرد والسلام عزت زیاد
آقا یوسف عزیز سلام
سخت می گیرید .ابتدا سخنان آقایان سردار شریفی و آقای سرتیپ دوم پاسدار نامور را مطالعه بفرمائید بعدا متوجه می شوید نباید با این بنده خدا آقای قربانعلی این کار را می کردند.یک مطلب دیگر از آقای نامور خواندم که نتوانستم آن را پیدا کنم و آن واضح تر به بیمه معسرین اشاره کرده بود. البته خوب است برادرمان آقای مجتهد کارشناس حقوقی در این مورد اظهار نظر بفرمایند.متاسفانه به اسم قانون ،خودمان به خودمان رحم نمی کنیم از همه بدتر ،برخی از بچه های واحد ایثارگران سپاه هستند که انگارفقط دنبال گره انداختند در کار نیروها میباشند . لذت می برند که مشکل بوجود ییاورند عرضه ندارند که راهی باز کنند .اینها باید به رزمندگان و بسیجیان معسری کمک کنند و آنان را بیمه نمایند نه مستمری شان را قطع کنند.ملاک استعلام از مراجعی می باشد که در ذیل از آنان یاد شده است .مملکت توسط مفسدین غارت شد پولدارها پولدار تر و بسیاری از بد بخت ها بیچاره تر . برخی از خانمهای آقایان دزد با ماشینهای گران قیمت در خیابان ول می گردندخودنمایی می کنند و همه ارزشها را زیر پا می گذارند آنوقت به رزمنده گرفتار که می رسند کوچکترین اشتباهش را فاجعه عنوان می کنند و در محاسبه و امتیاز دادن یک قرون دو قرون می کنند مدام مته به خشاش می گذارند وچوب لای چرخشان می نهند.زیاد مشاهده کرده ام برخی از مسئولین اصلا خیر ندارند و کارشکنی می کنند اصلا روحیه بدی دارند .در آینده ،بنده مطلبی را در مورد نحوه برخورد های برخی از نیروهای سپاه برایتان می نویسم (ادامه مطلب دویدم و دویدم به نامه ام رسیدم )حتما مطالعه بفرمائید. مخلص شما
سردار شریفی مسئول ایثارگران سپاه :
هدف دیگری هم که ما دنبال می کنیم این است که ما نمی‌خواهیم اگر رزمنده ای کار اقتصادی دارد و شغل آزادی را دنبال می‌کند این کار را از دست بدهد. به خاطر اینکه بگوید من تأمین شدم و سپاه به من حقوق می دهد و من به دنبال کار نمی‌روم. ما نمی خواهیم تحرک را از زندگیشان حذف کنیم. ماندن جانبازان در خانه یا حتی افراد دیگری که بازنشست می‌شوند چند ماه اول برای استراحت خوب است ولی بعد از مدتی برای خانواده معضل می شود. مشکلات روحی و روانی برای خودش به وجود می‌آید.

بعضی از رزمنده‌ها نگران هستند شغلی که دارند را ابراز کنند، حقوقشان برقرار نمی شود! ما کاری به شغلشان نداریم. اگر استخدام یا بازنشسته دستگاه‌های دولتی نباشند و یک سال سابقه جبهه داشته باشند حقوق مقرر می‌شود. ولی اولویت با افرادی است که معسر هستند. ممکن است ما جانباز طلافروش داشته باشیم، او نیازی ندارد. ولی برعکس، ما رزمنده‌هایی داریم که تحت پوشش کمیته امداد هستند و ماهی 60هزار تومان کمیته امداد به آنان کمک می کند.
سردار نامدار مدیر صندوق ایثارگران ساتا:
مدیر صندوق ایثارگران در خصوص چگونگی شناسایی رزمندگان و جانبازان مستمری بگیر این صندوق که ضرورتاً بایستی بعنوان معسر شناخته شده باشند، اظهار داشت: ستاد کل نیروهای مسلح برای پرداخت مستمری به پنج دسته ای که در بالا ذکر شد، سهمیه ای را برای هر سازمان اختصاص داده است. سازمان ها نیز افراد را بر اساس اینکه هیچ گونه منبع درآمدی نداشته باشند، حقوق بگیر نباشند و معسر محسوب شوند، شناسایی و از بنیادشهید، سازمان بازنشستگی نیروهای مسلح، سازمان بازنشستگی کشوری و سازمان تأمین اجتماعی کشوری استعلام می نماید و در صورتی که تمامی استعلام ها مثبت باشد، اقدام به انجام تحقیقات محلی می نماید و در صورتی که موارد یادشده مبنی بر عدم وجود منبع درآمد، عدم دریافت حقوق از هیچ سازمانی و نیز معسر بودن آنها مورد تأیید قرار گیرد، فرد مورد نظر به ستاد کل نیروهای مسلح معرفی می شود. وی افزود: در این راستا ستادکل نیروهای مسلح مجدداً نسبت به تأیید یا عدم تأیید اسامی ارسال شده، اقدام و افراد منتخب را بصورت سازمانی در قالب لوح فشرده به ساتا ابلاغ می کند. وی خاطر نشان ساخت: از دیگر برنامه های در دست اقدام برای مشترکین صندوق ایثارگران اینست که در نظر داریم با کسر مبلغ کمی (ماهانه کمتر از 50 هزار ریال) از مستمری این گونه افراد، آنها را تحت پوشش بیمه اختیاری عمر و حوادث و همچنین بیمه خانه و خانواده قرار دهیم.

مدیر صندوق ایثارگران نیروهای مسلح اظهار داشت: برای اجرای طرح فعال کردن پرداخت حق بیمه رزمندگان معسر، جلساتی با ستاد کل نیروهای مسلح، بسیج و سازمان تأمین اجتماعی کشوری تشکیل شد. به گونه ای که امکان پرداخت حقوق به جای کمک هزینه معیشت رزمندگان جامعه هدف صندوق وجود دارد.وی گفت: در این طرح آن دسته از رزمندگانی که سنوات پرداخت بیمه کشوری دارند شناسایی و با مساعدت سازمان تأمین اجتماعی، کمک نیروهای مسلح و خود فرد، مبلغ باقیمانده سنوات آنان پرداخت می شود و می توانند از سازمان تأمین اجتماعی حقوق دریافت نمایند. مدیر صندوق ایثارگران با اشاره به قول سازمان تأمین اجتماعی مبنی بر اینکه امکان کاهش سن، جهت بیمه پرداخت شونده از 60 سال به 55 هم وجود دارد، افزود: سابقه مدت جبهه را هم با موافقت سازمان می توان به عنوان کار محسوب کرد و در مورد فوتی ها امکان محاسبه سنوات از طریق همسر وجود دارد.
نامور بیان کرد: اعتبار مورد نیاز از نیم درصد قانونی هزینه پیامک که بابت تأمین بیمه بسیجیان معسر پیش بینی شده است، قابل تأمین می باشد که نیمی را بسیج و نیمی را فرد بدهد. بر اساس آخرین اطلاعات، حدود 12 هزار نفر خودشان را بیمه کرده اند که آمار دقیق پس از شناسایی مشخص خواهد شد. در ادامه افزود: در حال حاضر شناسایی افراد در دست اقدام است که تا سه ماهه سوم، افراد شناسایی و دسته بندی خواهند شد. بعد از شناسایی و دسته بندی افراد، هماهنگی های لازم از طریق ستاد کل نیروهای مسلح با سازمان تأمین اجتماعی بعمل خواهد آمد
سلام برادر عزيز 70 درصد اي کاش شما از وضع زندگي جانبازان زير 25 درصد و رزمنده اي که يکسال در منطقه بوده خبر داشتي ...

متاسفانه وقتي ما جانبازان از همديگه بي خبريم چه توقعي از مسئولين داشته باشيم ...

لطف کنيد در مناسبتها و دعوتهايي که در مراسم مختلف ميشيد خيلي کم هم از جانبازان زير 25 درصد و رزمنده ها بگو از گرفتاريهايشان البته اگر خبر داريد ...
سلام و درود بر رزمندگان سلحشور ایران زمین : برادر رزمنده علی جیم لطفا من حقیر را حلالم کنید تمنا می کنم عفو کنید در هر نقطه از کشور هستید آدرس بدید من حقیر بیام بر دست و پای شما رزمنده ی دلاور بوسه زنم و معذرت خواهی وحلالیت بطلبم . رزمنده ی عزیز بنده ی حقیر سراپا تقصیر روزی برای برقرای حقوق یکی از رزمندگان هم رزم خودم به سپاه شهرستانم مراجعه کریم و برادران سپاه به این همرزم ما که شیفتی شوفری می کردن اونهم ماشین از خودش نبود به این رزمنده ی همرزم حقیر گفتن بخشنامه گفته این حقوق فقط برای معسرین است یعنی از هیج کجا منبع درآمدی نداشته باشد رزمنده و گفتند چون شما کمک راننده هستی و درآمد دراید شامل حالتان نمی گردد. و تا به امروز هم حقوق ندادن یه ایشان اما حال که شما بزرگواری کردید بخشنامه را گذاشتید به ثواب بزرگی رسیدید . اما من حقیر باید چه خاکی تو سرم بریزم اونگونه با شما رزمنده ی عزیز صحبت کردم خدا منو نبخشد خیلی بی محابا و بدون تحقیق سخن به زبان آوردم . رزمنده ی عزیز نمیدانم این شرمندگی را چگونه باید جبران کنم لطفا حقیر را از این عذاب وجدان رهایم کن . هر چی بگی قبول می کنم فقط تمنا دارم ببخش و حلالم کن برادر . فاش نیوز لطفا تمنا دارم این پیام حقیر را حتما جهت اطلاع دوستان در همین صفحه قرار بدید . با تشکر
آقا یوسف عزیز سلام. شما کاری نکردید که بخواهید حلالیت بطلبید .مطمئن باشید الان هیچ کسی از شما ناراحت نیست . باور کنید اگر می دانستم حضرتعالی این قدر اذیت می شوید اصلا این چند خط را نمی نوشتم.خواهش می کنم آسوده باشید. موفق باشید
ممنونم از شما همچنین وظیفه ی خودم میدانم از رزمنده ی عزیز سلحشور جناب آقای قربانعلی وطن دوست نیز کما عذر خواهی را داشته باشم امیدوارم این بزرگوار هم بنده ی حقیر را دراین ماه مبارک حلال کنند . موفق رو پایدار باشید . همه باهم و برای هم
سلام علیکم خسته نبشید من پدرم بیمه هست وکارگری میکند اما زیر نظر پیمانکار میباشد وماهی یک ملیون وسیصد حقوق میگیرد پدرم سی وسه ماه درجبهه خط یک بوده وسه سال ارتش یا نزدیک سه سال هم ارتش خدمت کرده است پدرم متاسفانه مریضی های مختلفی گرفته اند مخصوصا قلبشان که نگرانمان کرده .
1_آیا ایشان چگونه با این مبلغ هم زندگی خودرا بچرخاند وهم بتواند برای آینده فرزندش که ازدواج درپیش دارد پس انداز کند؟
2_آیا ایشان و خانواده ایشان ینی من ومادرم لباس وهزینه زندگی نمیخواهند؟
3_ممکن است کسی بیمه نداشته باشد اما حقوق نجومی با شغل آزاد بتواند کسب کند بیمه که نشد ملاک آیا بیمه داشتن ملاک است درصورتی که بسیاری از مردم معسرند اما بیمه ملت دارند؟
4_رزمنده رزمنده است وجان خودرا در راه اسلام گذاشته حالا یکی مجروح میشود ویکی نمیشود مهم این ست که هردو جان خود را در این ران گذاشته اند چرا فرق میگذارند بین آنها؟
5_چرا حقوق یا مستمری را شامل کارگران کم درآمد هم نمیکنند ؟چرانمیروند زندگیشان را ببینندواز وضعشان خبرداربشوند؟؟
6_چرا بسیاری از کسانی که بیمه دارند اما وضعشان خوب نیست حذف شده اند؟
7_خیلی ها به این مستمری کم دل بسته بودند چرا امیدشان را ناامید میکنند؟
8_چرا باید این قانون را کسی برقرارکند که ذره ای زندگی این بنده های خدارا درک نمیکنند؟
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi