شناسه خبر : 53723
پنجشنبه 25 خرداد 1396 , 10:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شناخت کسانی چون قدیریان

سنگری در مراسم بزرگداشت سردار قدیریان:

آرامش و امنیت نتیجه رشادت‌‌ مدافعان حرم است

محمدرضا سنگری

سنگری آرامش امروز این مرز و بوم را حاصل رشادت‌های افرادی چون قدیریان دانست و گفت: نسل امروز که راست‌قامت در برابر استکبار جهانی ایستاده است، امنیت خود را مرهون شهدایی است که برای عزت و سربلندی این سرزمین بذل جان کردند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، مراسم پنجمین سالگرد ارتحال مرحوم احمد قدیریان به همت حزب موتلفه اسلامی در موسسه فرهنگی شهدای هفتم تیر(سرچشمه) و با حضور جمعی از شخصیت‌های سیاسی و مردم برگزار شد.

محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی، اسدالله بادامچیان قائم مقام حزب موتلفه اسلامی، ناصر سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور و برخی دیگر از مسئولان از حاضرین در این برنامه بودند.

محمدرضا سنگری، استاد دانشگاه و پژوهشگر دینی و انقلابی، در این مراسم طی سخنانی به ارزش و جایگاه ویژه مرحوم قدیریان اشاره کرد و گفت: نکات و مطالبی که مقام معظم رهبری درباره ارزش و شخصیت این سردار بزرگ جنگ تحمیلی و انقلاب اسلامی مطرح کردند، شأن و عظمت شخصیتی ایشان را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به آیه «وَ الَّذینَ قُتِلُوا فی‏ سَبیلِ اللَّهِ فَلَنْ یُضِلَّ أَعْمالَهُمْ. سَیَهْدیهِمْ وَ یُصْلِحُ بالَهُمْ. وَ یُدْخِلُهُمُ الْجَنَّةَ عَرَّفَها لَهُمْ» یادآور شد: کسانی که زندگی خود را خالصانه و عاشقانه تقدیم ذات اقدس الهی کردند، گم نخواهند شد و پاکبازیشان از بین نخواهد رفت، بلکه فاتحان موفقیت‌ها همان افرادی هستند که به ظاهر از میان می‌روند، مانند آب پاکی که در زمین فرو می‌رود و در بهار باعث شکفتن شکوفه‌ها و گل‌ها می‌شود. شهداء و ایثارگران هم چنین هستند که نگاه‌های سطحی‌نگر تمام شدن و محو شدن آنها را می‌بینند، در حالی که کسانی که چشم‌اندازهای دور را می‌بینند، درختان تناوری را مشاهده می‌کنند که از خاک سر برآورده است.

سنگری آرامش و امنیت مردم را در نتیجه رشادت‌های افرادی مانند مرحوم سردار قدیریان دانست و اظهار داشت: نسل امروز که راست قامت در برابر استکبار جهانی ایستادند و رشادت‌هایی از خود بر جا می‌گذارند، در اثر ایثارگری‌های شهداء و کسانی است که در ظاهر در میان ما نیستند و با خون خود امنیت را برای ما ره آورد آوردند.

وی پاسداشت شخصیت‌های بزرگی همانند مرحوم قدیریان را موجب رشد شخصیتی و فرهنگی برگزارکنندگان چنین مراسمی عنوان کرد و گفت: قدرشناسی از شخصیت کسی که قدیر بود، در آستانه شب قدر بسیار مبارک است. چراکه سردار قدیریان تمام توان خود را صرف دفاع از حریم اسلام و مرزبانی از اسلام کرد.

این پژوهشگر حوزه عاشورایی یادآور شد: خوبان هرگز نمی‌میرند و گم نمی‌شوند. در عین حال قدرشناسی از این شخصیت بزرگ باعث می‌شود که از چند جهت بهره‌مند شویم، از جمله آنکه به تصریح قرآن کریم، این کار موجب تقوای فردی می‌شود و تعظیم شعائر الهی تقوی القلوب را در پی دارد و دل‌ها را استوار کرده و آرامش می‌دهد. پشتوانه استوار داشتن قلب‌ها و ترویج تقوای الهی در میان مردم، همین تکریم‌ها و تجلیل‌هاست که مهم‌ترین بهره‌ای است که از این مجالس می‌بریم.

سنگری بهره‌مندی از درس زندگی الگوها و اسوه‌ها را نکته ضروری در تربیت نفس دانست و گفت: انسان در هیچ مرحله‌ای از زندگی خود بی‌نیاز از اسوه‌ها و درس گرفتن از آنها نیست. عالی‌ترین طراز و فرازمندترین انسان پیغمبر اکرم (ص) است و نه تنها آن حضرت بلکه همه افرادی که در مسیر حق  گام برداشتند، الگو اسوه حسنه‌ای برای ما هستند که برای تکمیل شخصیت خود باید از آن استفاده کنیم.

وی به سبک زندگی اسلامی مرحوم قدیریان اشاره کرد و گفت: ساده‌زیستی، همت والا و حق‌مداری از ویژگی‌های بارز شخصیتی او بود که موجب شد رهبر معظم انقلاب با درک والای خود، افق‌های بلندمرتبه‌ای را در پیش روی او بدانند و انسی که میان مقام معظم رهبری و مرحوم قدیریان ایجاد شده بود، نتیجه همین خصلت‌های خالصانه او بود.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi