شناسه خبر : 53725
پنجشنبه 25 خرداد 1396 , 10:03
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نصب یادمان از خرمشهر تا شلمچه

یادمان فرماندهان شهید از خرمشهر تا شلمچه نصب می شود

تهران- ایرنا- مدیرکل فرهنگی و تبلیغات بنیاد شهید و امور ایثارگران از نصب یادمان فرماندهان و شهدای شهر خرمشهر از منطقه خرمشهر تا شلمچه خبر داد.

اسکندر یارنسب روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: برای زنده نگهداشتن یاد شهدای شهر خرمشهر و فرماندهان این شهر و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت طرحی از سوی بنیادشهید برنامه ریزی شده است که از خرمشهر تا شلمچه یادمان این شهدا نصب شود.
وی تصریح کرد: به همین منظور تصاویری از فرماندهان شهید فتح خرمشهر و شهدای شهر خرمشهر حدفاصل این مناطق در حوزه تبلیغات محیطی در قالب یک کار هنری نصب می شود.
یارنسب اضافه کرد: این یادمان ها در قالب کاری تلفیقی هنری و مانند یک نخل از فلز و کاشی پیش بینی شده است که به صورت دو طرفه تمام شهدای یادشده را در این مسیر در معرض دید عموم قرار می دهد.
وی با بیان اینکه یادمان این شهدا تا پایان سال اجرایی می شود، اظهار کرد: حدود 200 تا 250 اثر از این شهدا در طول این مسیر نصب می شود و این اقدام شایسته ای برای تجلیل از شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در کشور به شمار می آید.
مدیرکل فرهنگی و تبلیغات بنیاد شهید افزود: با توجه به اینکه کاروان های راهیان نور و بسیاری از مردم از این مسیر برای بازدید از مناطق عملیاتی جنوب استفاده می کنند، از این طریق می توان فرماندهان فتح خرمشهر و شهدای این شهر را بیشتر به مردم شناساند.

** برگزاری 30 هزار کنگره و مراسم ویژه ایثارگران
یارنسبت همچنین یکی دیگر از برنامه های بخش فرهنگی بنیادشهید را برگزاری کنگره ها، همایش ها و مراسم ویژه در حوزه تجلیل از جانبازان و خانواده های شهدا و آزادگان عنوان کرد.
وی گفت: در سال 95 حدود 28 هزار آیین در کل کشور با تولیت و با مشارکت بنیادشهید و امور ایثارگران برگزار شد؛ امسال نیز 30 هزار مراسم و یادواره برنامه ریزی شده است که 6 کنگره بین المللی و ملی را برای امسال تدارک دیده ایم و در طول سال جاری برگزار می شود.
وی یکی از این کنگره ها را که در روز فتح خرمشهر برگزار شد، نهمین کنگره ملی تجلیل از ایثارگران به مناسب سالروز فتح خرمشهر و روز ملی مقاومت و پیروزی با حضور معاون اول رئیس جمهوری بیان کرد و افزود: تا پایان سال هفت کنگره بین المللی و ملی در حوزه ایثار و شهادت خواهیم داشت.
مدیرکل فرهنگی و تبلیغات بنیادشهید خاطرنشان کرد: امسال در حوزه تبلیغات محیطی نیز نگاه ویژه ای برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت خواهیم داشت و بیشتر؛ از نمایشگرهای تلویزیون شهری کار شروع شده است و بنا داریم امسال پنج نمایشگر تلویزیونی در تهران و در مراکز استان ها نصب کنیم؛ ضمن اینکه این نمایشگرها به صورت شبکه ای به هم وصل می شوند.
براساس آماربنیادشهید، تعداد جانبازان زیر 25 درصد 331 هزار و 555 تن، جانبازان 25 درصد و بالاتر 233 هزار و 267 تن، جانبازان 50 تا 69 درصد 25 هزار و 481 و جانبازان بالای 70 درصد حدود 9 هزار و 688 است؛ ضمن اینکه حدود هفت هزار جانباز اعصاب و روان شدید در کشور بسر می برند. همچنین حدود 230 هزار شهید تقدیم انقلاب شده است.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi