شناسه خبر : 53739
شنبه 27 خرداد 1396 , 09:54
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شرایط معافیت از خدمت سربازی فرزندان ایثارگر

یکی از سوالات متداولی که ایثارگران از پایگاه خبری می پرسند موضوع شرایط معافیت از خدمت سربازی فرزندان ایثارگر است.

سوالاتی که شهروندان ایثارگر در مورد شرایط معافیت فرزندان خود از خدمت سربازی است موجب شد تا جزئیات این شرایط را پایگاه خبری منتشر کند.

*کل فرزندان ذکور شهدا و جاویدالاثرها از انجام خدمت دوره ضرورت معاف هستند.

*به ازای هر شهید یا آزاده با حداقل ۲۴ ماه سابقه اسارت یا جانباز با حداقل ۲۵ درصد جانبازی فاقد فرزند ذکور یک نفر از برادران آنها از انجام خدمت دوره ضرورت معاف می شوند.

* به ازای هر ۲۴ ماه آزادگی، ۲۵%جانبازی یک نفراز فرزندان آزادگان وجانبازان معاف می گردند.

*در مورد معافیت افرادی که مدت جانبازی یا حضور در جبهه یا مدت آزادگی و اسارت آنها در حد معافیت یک فرزند آنان نیست با درصد جانبازی و مدت حضور در جبهه و مدت دوران اسارت محاسبه می شود.

توجه: به موجب ابلاغیه شماره ۸/۵/۲۱۰/م/۴/ن مورخ ۱۶/۲/۹۲ ستاد کل نیرهای مسلح تلفیق باقیمانده سوابق جبهه، جانبازی و آزادگی ایثارگران به منظور بهره مندی فرزند دیگر آنان از معافیت بلامانع اعلام شده است.

*مشمولین جانباز دارای حداقل ۱۰% جانبازی از انجام خدمت دوره ضرورت معاف می باشند.

*یک فرزندخوانده قانونی ذکور جانبازی که برابر گواهی بنیاد شهید و امور ایثارگران صاحب فرزند نمی شود از انجام خدمت دوره ضرورت معاف می شود.

* مشمولانی که با جانبازان اناث دارای ۲۵% جانبازی و بالاتر ازدواج کنند بصورت موقت از خدمت معاف وی شوند و پس ازگذشت ۵ سال معافیت موقت آنان در صورت استمرار ازدواج معافیت موقت به معافیت دائم تبدیل می گردد.

منبع: جامعه خبر
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi