شناسه خبر : 53774
دوشنبه 29 خرداد 1396 , 13:50
اشتراک گذاری در :
عکس روز

قانون نحوه بازنشستگی جانبازان احتساب دو سال آخر خدمت است

س - یکی از بچه های ازاده می گفت بخشنا مه ای در مورد اینکه کسانی که بیشتر از هشت سال اسارات دارند در صد جانبازی انها پنجاه درصد می شود اگر شما از این بخشنامه اطلاعی دارید انرا برایم ارسال کنید،خیلی ممنون میشم
ج-  معیار تعیین درصد آزادگان برابر ماده21 آیین نامه تعیین جانبازی مصوب هیات وزیران به شرح زیر است :
 در مورد آزادگان به ازای سالهای اسارت برای ضایعات غیراختصاصی غیرتروماتیک (اعم از جسمی و روانی) طبق روش زیر درصد جانبازی محاسبه و منظور می‌گردد:
برای سال اول اسارت دوازده درصد و از سال دوم به بعد هر سال چهار درصد یا هر سه ماه یک درصد اضافه می‌گردد.
تبصره1ـ ضایعات جسمی تروماتیک آزادگان در صورتی که مدارک درمانی مستند (همزمان و یا در طول یک سال پس از آزادی از اسارت) داشته باشند با درصد ناشی از سالهای اسارت طبق ضابطه بند « ج» ماده (20) جمع می‌شود.
تبصره2ـ ضایعات جسمی و روانی قبل و بعد از اسارت منطبق بر مصادیق جانبازی براساس ضابطه تجمیع (ماده 20) قابل محاسبه می‌باشد.
تبصره3ـ میزان درصد جانبازی موضوع این ماده در هر حال از حداکثر مبنای تعیین شده در جداول پیوست این آیین‌نامه تجاوز نخواهد کرد.

 

 

س - بإسلام وتشکرازاطلاع رسانی شما اینجانب سربازارتش ودرسال١٣٦٢جانباز شدم با٣٥درصد ومبلغی بعنوان هدیه إیثار به من پرداخت شدوبعدازیک کمیسیون دیگربرای بنده حقوق مشخص گردید سئوالیکه داشتم أیا به بنده هدیه ایثارتعلق میگیرد
ج- هدیه ایثار شما پرداخت شده است و هدیه دیگری تعلق نمی گیرد.

 

 

س - سلام وقت بخیر خسته نباشید.
حقیر جانباز 55%که سال 67/9/18بخدمت سپاه رفتم ودر تاریخ 68/6/24در حین ماموریت از ناحیه پا مجروح و پای چپم قطع شد. طبق رای کمیسیون 134جانبازیم تایید شد. از سال 76حالت اشتغال دریافت میکنم. جدیدان برای ماده 38کلیه مدارک را فرستادم بنیاد. جواب از سپاه
مرکز (تهران) آمده مجروحیت تایید نشده .زیرا مجروح جنگی نیستید. آیا میشود سرباز سپاه بود و جانبازیت تایید شود مطابق با بند ب ماده 120 استخدامی سپاه ولی از سپاه حقوق شامل حالت نشود. اکنون حالت اشتغالم و حقوق جانبازی 55درصد را دریافت میکنم.
باتشکر از زحمات شما.

ج- گفته ایم تصور غلطی مسئولین از اجرای ماده 38 قانون جامع دارند . باید منتظر آیین نامه اجرایی ماده 38 که توسط ستاد کل نیروهای مسلح نهایی شده ولی به دلایل واهی از ابلاغ آن خودداری شده است باشید تا این مشکل رفع شود.

 

 

س - سلام ببخشید مجوز مطب های مشاوره و روانشناسی هم بیست پنچ درصدش سهمیه بچه ها شهیده یا نه اگر مدرک داشته باشی
ج- در قانون تصریحی بر این سهمیه برای مجوزهایی که اعلام کرده اید نیست لکن در همه مجوزهای صادره تسهیلاتی برای ایثارگران پیش بینی می شود که باید به مراکز صدور مجوز مراجعه و جزییات را سوال کنید.

 

 

س - سلام علیکم. همسر من جانباز ۶۰ درصد است که کارمند بنیاد بوده و از قانون جانبازی استفاده کرده و زودتر از موعد خود را بازنشسته کرده.ایشان مشمول تبصره یک قانون حالت اشتغال نیز میباشد. وآیا بنیاد که نهاد عمومی غیردولتی میباشد هم برای بازنشستگی میانگین دوسال است؟ چون برای همسرم میانگین دو سال درنظر گرفتند. سوال دوم اینکه اگر بخواهد اعاده بخدمت شود باید حقوق حالت اشتغالش قطع شود؟ چون بنیاد این شرط را گذاشته است. متشکرم از زحمات شما و همه دوستان.
ج- در صورت استفاده از قانون نحوه بازنشستگی جانبازان با سنوات ارفاقی می تواند از آخرین حکم دریافتی استفاده کند درغصر اینصورت احتساب میانگین دو سال درست است .
محدودیتی که بنیاد برای اعاده بخدمت گذاشته ،  خلاف قانون است .

اینستاگرام
باسلام اینجانب درسال65مجروح شدم بعدازجندین سال کمسون پزشکی رفتم و20درصدبرای من زدندباتوجه به اینکه من دوچارموج گرفتگی شدم وگوشهای یم خیلی خیلی صدامی کندآیامی توانم درخواست کمسیون مجددبدهم؟درصورت کمسیون مجددمی گوینددرصدشماکم می شوداین گفته درست است یاخیر؟ممنون می شوم پاسخ بدین.متشکرم
با سلام،بنده در سال 96 به درجه رفیع جانبازی نائل آمده ام و حدود 18 سال سابقه و 27 درصد جانبازی دارم . چطور می توانم ازسنوات ارفاقی 5 سال و حدود 23 سال سابقه بازنشست شوم.خداییش حق ماست که ازحداکثر امکانات وحقوق بازنشست شویم تا شرمنده خانواده نشویم با این تورم افسارگسیخته .
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi