شناسه خبر : 53788
دوشنبه 29 خرداد 1396 , 13:54
اشتراک گذاری در :
عکس روز

در صورت اجرایی شدن قانون، فرزندان ایثارگران می تواند از کسر خدمت استفاده کنند

س - سلام  بنده جانباز 70% هستم , همسرم با 25 سال سابقه خدمت در آموزش و پرورش تقاضای بازنشستگی کرد تا طبق ماده 24 قانون با 5 سال سنوات ارفاقی با 30 روز حقوق بازنشسته شود . اما  سازمان مدیریت و برنامه ریزی در پاسخ به نامهء امور شاهد و ایثارگران نوشت با 5 سال سنوات ارفاقی و 30 روز حقوق موافقت نمی شود !
میدانیم که اجرا نکردن قانون دلیل بر ابطال قانون نیست , حال ما باید چه کنیم ؟ کدام مرجع قانونی به شکایت ما رسیدگی خواهد کرد ؟  لطفا راهنمایی بفرمایید تشکر

ج- رسیدگی به این موضوع ابتدا در صلاحیت کمیسیون ماده 16 رسیدگی به شکایات ایثارگران است از این طریق اقدام کنید.

 

س - سلام .من جانباز بازنشسته آموزش پرورش هستم ۲۶سال خدمت کردم .بازنشسته شدم .با مدرک رسمی فوق دیپلم که باید لیسانس محاسبه شود ۸سال است بازنشسته شدم .۵۰درصد ازکارافتادگی دارم اکنون دو میلیون حقوق می گیرم آیا این حقوق واقعی من است با سلام.جانباز ۵۰درصد حالت اشتغال ندا رم تنها حقوق بازنشستگی آموزش و پرورش. ماهی دو میلیون می گیرم . آیا این حقوق من است وایا میتوانم درخواست حالت اشتغال کنم
ج- چنانچه عادی بازنشسته شده اید در صورت دارا بودن رای از کارافتادگی کلی و یا جزیی می توانید از حقوق وظیفه یا حالت اشتغال حسب مورد از رده خدمتی در نیروهای مسلح یا بنیاد برخوردار شوید.
در حالتی دیگر به دلیل عدم تکمیل سنوات بازنشستگی می توانید تقاضای اعاده به خدمت کنید و سپس با پیگیری حالت اشتغال خود در آموزش و پروش حالت اشتغال شوید و طی این مدت تمام تغییرات را اعمال و با ماده 39 قانون جامع  همطراز کادر ثابت نیروهای مسلح بازنشسته شوید.

 

س - سلام  من جانباز ۲۵% میباشم در سال ۱۳۷۰ به صورت شرکتی تا سال ۱۳۸۶ مشغول به کار شدم و از ۸۶ تا الان به صورت رسمی مشغول میباشم ولی در حکم کارگزینی سابقه خدمت ۱۰سال محاسبه شده است و می گویند آن چند سالی که شرکتی بودی در حکم محاسبه نمی شود و جز سنوات بازنشستگی شما به حساب می آید در زمان بازنشستگی از نظر دریافت سنوات و مرخصی و پاداش آن چند سال قبلی را نمی دهند خواهش میکنم مرا راهنمایی کنید به کجا باید شکایت کنم؟
ج- این اقدام درست و منطبق با قانون است سوابق شرکتی شما فقط از جهت بازنشستگی قابل محاسبه است                                                                                                                                                                                   

 

س - با سلام، آیا فرزندان آزادگان از معافیت مالیاتی برخوردار هستند و می توانند وام مسکن از بنیاد بگیرن؟
 ج- در هر دو مورد خیر .

 

س - سلام .بنده جانباز قطع پا بادرصد55 سال 83 رای از کار افتادگی دریافت کردم اما چون دوست داشتم به کارم در اداره ادامه دهم رای حالت اشتغال را اجرا نکردم وهم اکنون باسابقه28سال خدمت قصد استفاده از مزایای ماده واحده 38 یا190 سپاه رادارم دراین رابطه ایرادگرفتند که باید رای ابطال شود خواهشمند است راهنمایی کنید چگونه میشود رای را باطل کرد
ج- اگر شاغل در دستگاههای اجرایی هستید و به خدمت ادامه داده و با شرایط عادی قصد بازنشستگی دارید هر چند بنیاد مانع اجرای حالت اشتغال شما خواهد شد ولی برابر قانون این جزو حقوق شماست که باید از طریق اداری و در صورت لزوم از طریق قانونی و قضایی پیگیری کنید.

 

س - باسلام و آرزوی قبولی طاعات،ببخشید بنده 25ماه سابقه جبهه دارم،فرزندم الان مشغول خدمت سربازی میباشد.متولد 75/10/30.آیا با سابقه جبهه بنده ،کسر خدمت شامل ایشان میشود؟
سوال دوم اینکه آیا این قانون ،ابلاغ شده یا خیر ،اطلاعاتی در مورد این موضوع اگر دارید بفرمایید.

ج- در صورت اجرایی شدن قانون فرزند شما هم می تواند از کسر خدمت استفاده کند.
بله این قانون مراحل قانون  ابلاغ را طی کرده است و لازم است از طریق ستاد کل نیروهای مسلح به سازمان نظام وظیفه جهت اجرا ابلاغ شود.

اینستاگرام
معافیتها اجرا میشه یا فقط کسری؟٠؟
مجلس زحمت کشیده ریزودرشت کرده معلوم نیست قصورازجانب کیست...
شاید عیدفطر مژده رسد.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi