28 تير 1398/ ۱۷ ذو القعدة ۱۴۴۰
شناسه خبر : 53810
1396,دوشنبه 29 خرداد13:05
اشتراک گذاری در:
عکس روز

برکناری شهیدی قطعی شد


اخبار رسیده به فاش نیوز از برکناری رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت دوازدهم حکایت دارد.

برکناری شهیدی قطعی شد

فاش نیوز -  یک منبع مطلع از قطعی بودن برکناری رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت دوازدهم خبر داد.

یک مقام نزدیک به رئیس جمهور به فاش نیوز خبر داد که حجت الاسلام شهیدی به خاطر آنچه که او آن را ضعف و ناتوانی وی عنوان کرد، دیگر در دولت دوازدهم به عنوان رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران حضور نخواهد داشت.

این مقام آگاه که از افراد نزدیک به روحانیست، اظهار داشت شهیدی محلاتی مسئولیت در بنیاد را دست کم گرفته بود ولی در عمل معلوم شد که با وجود حمایت زیاد دولت و رئیس جمهور از وی او از عهده اداره آن برنیامد.

گفتنی است علاوه بر فسادهای مالی که خصوصا" در بانک دی رخ داد و افرادی که شهیدی در این نهاد مقدس به آنها مسئولیت داده بود، از جمله شفیعی، میعاد صادقی خواهرزاده اش و فقیهی از افراد نزدیک به وی و... بروز اختلال در عملکرد بخش های مختلف بنیاد در دوره چهارساله اش در بنیاد خصوصا" در بخش بهداشت و درمان، و معیشت ایثارگران و نبود نظارت بر دستگاه های مختلف به منظور مطالبه حقوق معطل مانده ایثارگران نیز از نشانه های بارز ناکارآمدی رئیس فعلی بنیاد حکایت دارد.

همچنین حجت الاسلام شهیدی خود بارها نسبت به ناتوانی اش در اداره امور ایثارگران در حضور خود آنان اذعان کرده است.

گفتنی است در این اواخر، اعتراضات ایثارگران به سوء مدیریت در بنیاد به اوج خود رسیده است به طوری که چندی پیش بزرگ ترین و بی سابقه ترین تجمع اعتراضی با حضور تعداد کثیری از جانبازان ویلچری و نخاعی از سراسر کشور در ساختمان بنیاد برگزار شد.


کد خبرنگار : 19


رئیس بنیاد شهید     ایثارگران     حجت الاسلام شهیدی                                
Reply
no
1
yes
9
قنبر مبارز
1396/03/29 - 13:36
جانبازان عزیز خوشحالم که کمی خوشحال شدید حالا باید کمی صبر کنید . اما خدا کنه سرنوشتتان عین ما نباشه . چرا ؟
اگر گویم زبان سوزد اگر پنهان کنم ترسم که مغز استخوان سوز اما شنیدید که میگن یکی از یکی بدتر ... دعا کنید به این سرنوشت دچار نشید ... ما در حال تجربه اش هستیم . داغون می‌شید ...

no
2
yes
23
1396/03/29 - 14:47
خدارو شکررررررررررررررررررررررررررررررررررررررر انشالله با رفتن این آدم قائم مقام و معاونین و مدیران باند باز و پول پرست و پست پرست هم بروند


no
0
yes
9
1396/03/29 - 16:23
خدا رو شکر ررررررر ت بو داره ها !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
دلم ازتون سیاهه سیاهه سیاه شده ....فکر کردی چرا امثال شهیدی باید بتونن اینقدر اسبشونو سر ما بدونن ها ؟ برای اینکه چشمتونو رو واقعیتها بستید ...بقیه اش بماند برای بعد


no
0
yes
12
1396/03/31 - 10:25
زمان فساد و باند بازی مدیران بنیاد به آخرین روزهای خودش رسیده و انشالله به دست محاکم قضایی سپرده خواهند شد بزودی...


no
0
yes
2
1396/04/10 - 10:59
سلام یکی از شعارهای دوران مبارزات انقلاب اسلامی این بود : ما می گیم شاه نمی خوام نخست وزیر عوض میشه .
شهیدی و امثال شهیدی نخست وزیر و دکوری بیش نیستند . و تا انصاری هست در بنیاد آش همان است و کاسه همان .



Reply
no
0
yes
19
کارمند ستاد مرکز بنیاد شهید
1396/03/29 - 13:38
بنده از نزدیک به لحاظ کار در ستاد مرکزی شاهد هستم که نه تنها رئیس بنیاد ناتوان و ضعیف هست بلکه قائم مقام ایشان و معاونین و کارمندانی که مسئولیت دارند هم ناتوان فرسوده بی انگیزه و بعضی از مدیران و کارمندان تنگ نظر نسبت به خدماتی که شامل ایثارگران می باشد نیز هستند

Reply
no
0
yes
19
جانباز
1396/03/29 - 13:40
چه خبر خوبی.
خوش خبرباشی فاش نیوز.
امیدواریم شخص لایق و متدین و البته بامدیریتی به جای ایشان معرفی بشود.
یک جعبه شیرینی ناقابل برای این خبر طلب شماااااا عزیزان

Reply
no
0
yes
12
1396/03/29 - 13:52
ویرانه ای را تحویل میدهد ومیرود. چه کسی جوابگوست؟ روحانی دیگر خطا بس است دست از ملوک الطوایفی بردار واز جنس خود جانبازان وکسانی که طعم ترکش وگلوله را چشیده اند ومسلط به قوانین ومقررات ایثارگران باشد ودارای روحیه دزدی وغارت ورانت و... نباشد به کار بگیر.

no
2
yes
13
1396/03/30 - 07:47
درود بر ساقی قهرمان که بدون سانسور نظرات را عینا منعکس میکند.


Reply
no
0
yes
3
1396/03/29 - 14:12
سلام ، یکی از هزاران مشکلات بنیاد مدیریت قاطع و فقدان روابط عمومی قدرتمند با سایر ارگانهای مرتبط و خدمت رسان به ایثارگران محترم است. اگر معضلات بنیاد را لیست کنیم مثنوی هفتاد من خواهد شد اما نکات مهم را یاد آوری میکنیم.

مسئولان بنیاد و بهداشت و درمان ارتش اظهار داشتند از سه جلد پرونده قطور پزشکی فقط چند برگ باقیمانده که بسیار کمرنگ و ناخوانا قابل استفاده در پرونده دیگری نبوده لذا اینجانب را متهم به عدم ارائه مدارک پزشکی مورد نیاز کردند که تمام حقوق قانونی را پایمال کرده است. از سوی دیگر عده ای کم جانباز جعلی نیز با استفاده از مدارک پزشکی جانبازان واقعی از انواع حقوق غیر قانونی و غیر شرعی بهره مند هستند.
تغییرات آیین نامه تعیین درصد جانبازی از جمله کاهش سی درصد از سقف درصد جانبازی باعث کاهش قابل توجه درصدها گردیده همچنین نحوه محاسبه و تلفیق نوع مجروحیت با کدهای درصد مشخص در آیین نامه نیز لحاظ نشده است برای مثال موج گرفتگی و اصابت ترکش به کمر که باعث مجروحیت شدید و انجام اعمال جراحی وسیع بوده فقط 3 درصد محاسبه شده که غیر کارشناسی و بسیار ظالمانه است.
بدترین شرایط مربوط به جانبازان مظلوم و محروم اعصاب و روان و شیمیایی میباشد که میبایست حداقل 70 درصد برای خدمت کامل محسوب شود اما اینگونه تعیین درصد با رویکرد منفی و کاهشی درصدها بعلاوه حذف بسیاری از تسهیلات و امتیازات جانبازان 25 تا 49 درصد از جمله سهمیه زمین و خودرو طی چهار سال گذشته مزید ظلم و محرومیت و تحمیل انواع درد و رنج و مشقات زندگی جانبازان محترم و صبور گردیده است.
جانبازان بالای 50 درصد نیز دارای مشکلات بسیار مهم و فراوانی از جمله تعیین حقوق ماهیانه مطابق حداقل حقوق کارگری باعث اجبار در اشتغال جانبازان دارای درصد بالای از کارافتادگی و پرداخت مبالغ هنگفت مالیات بابت مشاغل آزاد گردیده اما هرچه درصد از کار افتادگی بیشتر شود مشکلات جانبازان و ناکارآمدی بنیاد برای ارتباط با سایر ارگانهای دخیل مثال مناسب سازی محیط برای جانبازان حرکتی و خدمت کامل به بزرگواران ویلچر سوار بیشتر خودنمایی و جلوه گر میشود که با توجه به 9 هزار میلیارد تومن بودجه سال 95 بنیاد علیرغم درآمدهای بنگاههای تجاری ضمن ناکارآمدی مشمول تحمیل هزینه های پرسنل بیکار و هزینه نگهداری ساختمانهای بی مصرف میباشد.
از لحاظ فرهنگی فقط میتوان با ارفاق و حذف ناسزای لازم نمره صفر را برای بنیاد منظور کنیم زیرا هیچگونه محاسبه بهره وری از بودجه های نجومی و ارزیابی عملکرد پرسنل همچون سایر ادارات توسط ارباب رجوع بنیاد یا ایثارگران معزز وجود ندارد.
نتیجه تحقیق و تفحص از بنیاد نیز معضل بسیار بزرگی بوده که در راستای ناکارآمدی خدمت رسانی به ایثارگران نقش بسزایی داشته و باعث عملکرد فاقد نظارت و سلیقه ای شده است.

Reply
no
1
yes
9
1396/03/29 - 15:21
مبارک همه حانوتده های ایثارگر

no
0
yes
4
حبیب الله یزدانی
1396/03/29 - 16:48
خدایا چگونه میشودازبی توجهی کسانی که اینهمه فلاکت وبدبختی وزجرو مشکلات را درجامعه ایثارگران ازجمله شهدا وجانبازان مظلوم وبی نفس شیمیائیها و اعصاب و روانیها دیدند ذره ای متاثرنشدویا تحت تاثیر قرارنگرفت وباآرامش خیال وتبعیض گونه به قدرتنمایی ومشاهده کردن نابودی گروههای مختلف ایثارگران پرداخت. آقای رئیس جمهور چگونه باور کنم که شمابا آگاهی از اینهمه بدبختیهای جانبازان وبی لیاقتی مدیران ارشد بنیاد بی تفاوت می مانید یقین دارم ازاولین تغییراتتان درمجموعه بنیاد شهید بوده ورسیدگی به تظلمهای صورت گرفته خواهد بود. وگرنه بترسید از آه جگرسوز مثلا صاحبان واقعی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران جامعه همیشه نجیب ایثارگران. جانباز70% شیمیائی


Reply
no
0
yes
4
محمد
1396/03/29 - 15:52
بعداز سه سالنیم که بناشد ماده ۳۸ برای جانبازان بسیجی وصل شود هنوز خبری نیست هیچ کس هم جواب گو نیست

Reply
no
0
yes
6
احمد
1396/03/29 - 15:57
سلام .چی فایده هر موقع پولهایی که این خانواده خوردن و بردن تونستید بگیرید درسته وگر نه آش همون آشه و کاسه همون کاسه

Reply
no
0
yes
6
رضاپووریان ج قطع نخاع
1396/03/29 - 17:35
سلام،از ابتدای تاسیس بنیاد بین حرف و عمل مسؤلین بنیاد ،تفاوت از کهکشان تا کهکشان است

Reply
no
0
yes
5
محمد
1396/03/29 - 18:13
باسلام :25سال است که کسی ازبنیادنمی پرسد زنده ای یامرده ....برای من چه فرقی می کنه که شهیدی باشه ویاکسی دیگر...آزاده وجانباز40درصد ازاردبیل

Reply
no
0
yes
6
فروغی
1396/03/29 - 18:36
میعاد صادقی اختلاس بزرگی کرده از بانک دی و آبروی شهیدی رو برده

Reply
no
0
yes
5
قنبر مبارز
1396/03/29 - 19:17
حاج آقا دیدی چند بار باهاتون صحبت کردم و گفتم با این جانبازان به از این باش .یکی از صحبتام با شما 10k بازدید کننده داشت ....من برای همه این همه دلسوزاته حرف می زنم اما افسوس گوش شنوا ندارند .... دیدی صندلی و اسم و نام به کسی وفا نداره ... من خیلی برات ناراحتم ... چرا ؟
چونکه شک ندارم الان شبا که می خوای بخوابی صد بار به خودت ناسزا نیگی چرا بیشتر همت نکردی ...

Reply
no
0
yes
12
ف جانباز 60%
1396/03/29 - 22:52
با سلام. هر چند كه خيلى دير اين بركنارى صورت گرفت. اميدوارم كه به يك رئيس از جنس خود ايثارگران و جانبازان اين پست را بدهند. كه اگر غير از اين باشد. به قول معروف روز از نوع روزى از نوع و منتظر روزهاى بدتر از اين بايد باشيم؟ و تجربه ثابت كرده. كه فقط به فقط يك ايثارگر و جانباز درد كشيده ميتواند مشكلات جامع ايثارگر و جانبازان را حل كند. ولاغير. اميدوارم كه هرچه زودتر اين اتفاق خوش يوم بييفتد. انشاألاه....................

Reply
no
1
yes
16
جانباز
1396/03/30 - 00:33
سلام.تاجایی که مااطلاع داریم ریاست بنیادهیج کاره هست بنیادراقایم مقام هدایت میکندوچندین ساله که همین وضعیت رابنیاددارد.پاکسازی دربنیادبایدجدی باشدازجمله معاون اول ودیگران بایدبروندویک خانه تکانی حسابی شودوگرنه همین آش وهمین کاسه است.والسلام.باتشکرازفاش نیوزقهرمان ودوست داشتنی.

no
0
yes
1
1396/04/11 - 12:59
سلام نکته اصلی همین قائم مقام مادام العمر بنیاد است و الا شهیدی برود یا نرود هیچ فرقی نمی کند .


Reply
no
20
yes
2
آشای دردآشنا
1396/03/30 - 09:40
برادر ارجمند جناب آقای ساقی وجباب مجتهد
باسلام
حضرت امام خمینی رحمه الله علیه میفرمدند مواظب قلم هایتان باشید که شما را جهنمی نکند . متاسفانه سالهاست دغدغه های شخصی خود رابه اسم حمایت از ایثارگران منتشر میکنید هزاران ذهن را مکدر ومشوش نمودید وهزاران گنلاه را بخاطر دنیای خویش ذخیره کردید .
جناب ساقی کینه وحقد جناب مجتهد از بنیاد ومسولین آن معلوم است زیرا بدلیل هرج ومرجی که در بنیاد راه انداخت ومیلیاردها تومان از حقوق بیت المال را خرج تفکرات افراطی خود کرد وبرای پوشش دادن به غلط های خود نماینده خلافکاری را وادار کرد تا طرح تحقیق وتفحص از بنیاد را علم کند وخلافکاری چون مجتهد مجری آن شود که حاصل ذآن نیز فقط رسوایی مجریان طرح تحقیق وتفحص از بنیاد بود
ولی کینه جنابعالی از بنیاد رانمیدانم برای چیست ؟
احتمال عدم باج دهی بنیاد برای تامین مکان برای سایت وتشکیلات حزبی جاابعالی ....
تیتری که در خصوص حضرت آقای شهیدی زده اید نشانه مضاعف بی تقوایی شماست . ایشان ماههاست که اعلام نموده اند بدلیل مشکلات جسمی وبیماری قادر به ادامه خدمت در بنیاد نیست واین عین تقوای این سید بزرگوار است . وعلیرغم اصرار مسولین دولتی برای ابقای وی ؛ حضرتشان تمایلی به ماندن ندارند ولی شما باکدام حقد وکینه به خود اجازه چنین جسارت وگزافی گویی را میدهید ؟
دروغ وتخریب مومن قطعا حرام است ...

no
2
yes
9
1396/03/30 - 15:52
هاهاهاهاهاها...... هع هع هع هع هع هع .........
مشتی توچرا انقده ناراحتی ؟؟؟؟ شهیدی همون سه ماه اول باید میرفت ....
حالا گذاشت چهار پنج سال بعد داره میره .... تورو جون بچت بزار خوش باشیم
اون بابا باید میرفت اون بابا واسه یه همچین دستگاه بزرگی خیلی کوچیک بود اصلا قد و قواره و سایز بنیاد نبود ...
کل خانواده شهدا و جانبازان شاکی بودند برادر من !!!
آخه چقدر حق خوری و اجحاف در دوره این بابا شد میدونی یا بازم میخوای قرآن تلاوت کنی .
از برو بچه های جانباز فقط یه مشت محتاج و ناراضی واسه مملکت به ارث گذاشت .
هر جای بنیاد میرفتی نوشته بود ماده 609 همین الان میدیمتون دست آژان .
این بابا یه پست هم قواره خودش بر نداشته بود واسه همین بنیاد نابود شد .


no
0
yes
5
حسن حسینایی فرزند شهید
1396/04/01 - 11:14
با همین لفظ قلم صحبت کردنهاتون ایثارگران را بیچاره کردید هرروز ناراضی تر میکنید .آقای شهیدی اگه مریض هست خدا شفابده انشاا... اما چرا زودتر نرفته حال که زمستان رفت وروسیاهی به ذغال ماند . ایثارگران همه ناراضیند همش که منابع مادی نیست یک سرکشی ساده ونشستن پای درد دل ایثارگر را ازش دریغ کردند . خدا عاقبتشان را ختم به خیر کند یوم الحساب ... الان که با تمام کاستی ها یک تودیع آبرومندانه برایشان میگیرند ومشکلات ایثارگران همچنان باقیست . یک مردی هم پیدا نشد از نمایندگان مجلس که پیگیر تحقیق وتفحس از بنیاد بشه . انشاا... در تفحس قیامت بحسابشان رسیدگی رسیدگی میشود . امیدمان فقط همینه تازه مسئولان ومدیریت قبلی هم هیچ گلی بسر ایثارگران نزدند .


Reply
no
0
yes
6
1396/03/30 - 11:16
واقعا در کمیسیون تعیین درصد یک تعداد خائن در حال کار هستند .

Reply
no
0
yes
3
جعفر
1396/03/30 - 11:24
خودتون و برای ماده 38اذيت نکنید هیچ رسیدگی و امتیازی نیست حتی ده درصد امسال رو هم اعمال نکردن هیچ ارزشی نداره من از پارسال ماده 38شدم اصلا امتیازات رو نمیدن

Reply
no
0
yes
5
جانبازشیمیایی ده درصدودانشجوی ازاد
1396/03/30 - 12:41
تا این بنیاد از بنیان فروریخته دوباره پاسازی شود و جان تازه بگیرد خیل عظیمی از ایثارگران از این دنیای فانی کوچ میکنند.

Reply
no
0
yes
5
سید مرتضی جانباز و فرزند شهید سید مجتبی
1396/03/30 - 12:54
همه دست به دعا برداریم از خدا سردار قالیباف بخواهیم ان شاءالله

Reply
no
0
yes
7
1396/03/30 - 13:59
بي انگيزگي ،‌بي تفاوتي ، سهل انگاري مديريت و بدنه بنياد را دچار آسيب شديد كرده است . اگر مديريي توانمند كه بتواند تحول اساسي ايجاد كرده و با مفاسد مبارزه كند منصوب نشود ، اتفاق خاص نخواهد افتاد . علاوه بر رييس بنياد قايم مقام و برخي معاونين و مديران هم بايد از اين مجموعه بروند .

Reply
no
0
yes
6
%25
1396/03/30 - 15:28
ما که از اول گفتیم : ژیان ماشین نمیشه ، باجناق هم فامیل نمیشه

Reply
no
0
yes
3
علی ا
1396/03/30 - 17:58
سلام شکر خدا شاید بارفتن ایشان جلو هرج ومرج وبی ثباتی در بنیاد گرفته شود مثل بنیاد کاشان نمونهایی هست اگر روزی به بنده فرست دهند می توانم گفته ام را ثابت کنم

Reply
no
0
yes
4
قایمشهر
1396/03/30 - 23:54
این چندسالی که بود هیچ کاری برای مانکرد فقط خوردندوبردند.حالا دیگه نوبت کیه که راهش ادامه بده خداعالمه.

Reply
no
0
yes
5
جانباز شیمیایی20درصد
1396/03/31 - 04:27
خدا را صد هزار مرتبه شکر ررررررررررررررررررر

خدا کند کمسيون پزشکي هم تغييراتي بکند و گر نه همان خواهد بود

خصوصا اين قانون صد من يک غازي کمسيون

بيچاره جانبازان اعصاب و روان

بيچاره جانبازان شيميايي


از همه بيچاره تر همسر و فرزندان اين جانبازان که سي سال است جور و ستم نوک خودکار اين بي خردان را مي کشند

چرا جانباز موجي که نه زندگي دارد و توانايي خريد دو عدد نان را ندارد بايد 20 درصد بدهند که همسرش طلاق بگيرد و خودش کارتن خواب بشود



Reply
no
0
yes
7
مرتضی قنبری وفا
1396/03/31 - 13:56
پس تجمع مسالمت آمیز جانبازان منتهی به خیر شد و نتیجه اش را دیدیم .
هرگز نباید از مسئولیت رسانه ای فاش نیوز بی تفاوت بگذریم ،چون فاش نیوز پرچمدار اعتراض ایثارگران به بنیاد دوران شهیدی بود و این در حالی بود که خود فاش نیور با مدیران ارشد بنیاد در تماس بود تا به حل مشکلات جانبازان بپردازد.
فاش نیوز ، بهروز ساقی ممنون.

no
0
yes
6
جانبازوبرادرشهیدمهربان.
1396/03/31 - 22:41
دم فاش نیوزگرم ..ساقی باساقی کربلامحشورشویدانشاءالله..التماس دعا.


Reply
no
1
yes
4
چانباز45درصد
1396/04/01 - 00:23
این اقا بجز خرابی و خسارت هیچ نفعی نداشت خصوصا مدیرکل اشتغال که باخانواده ایثارگران ضدیت داشت وخدمت مثبتی هم ارایه نمیکرد انشاا... این افراد بی کفایت به دادگاه عدل الهی سپرده شوند تا برای سایرین درس عبرتی بوده باشد.

Reply
no
0
yes
0
قایمشهر
1396/04/02 - 22:48
حالا کی قراره بیاد؟خداکنه هرکی میادبازنگه من باید خرابکاری شهیدی رو درست کنم وبازیه چندسالی معطل بمونیم

Reply
no
0
yes
0
م
1396/04/03 - 02:42
سلام تورا خدا هر مدیر آمد اول سری بزنه استان مرکزی ببینه چکار کردن اگر اینها را عوض نکردن ایثارگران آماده راهپیمای هستن این آقای مدیرکل میخواست نماینده بشه هرکسی کمک کرده بود جانباز شدن هتا بمن گفتن بیا شبها بریم عکس این آقارا بجسبانیم ودرعوض جانباز میکنند من نرفتم این استان باشد ریس اینها آقای شهیدی است باید همین باشد

Reply
no
0
yes
0
علی
1396/04/03 - 09:58
اگه قرار باشه فردی دیگه بیاد وصورت مسله رو پاک کنن همون بهتر این اقا باشه وهزینه از بیت المال نشه..ولی فردی بیادو اولا مسله رو حل کنن .واز ریشه بدنبال حل مشکلات وگرفتاری ها باشه دست همه انهارومیبوسم...و حاضریم منت سر ما بگذارن ولی مشکلات پیش رو را حل کنن.با ارزوی توفیق هرچه بیشتر برای مدیریت جدید ودعای امام زمان عج واقا امام خامنه ای ،وهمه ایثارگران وجانبازان ورزمندگان بدرقه راهشان

Reply
no
0
yes
2
جانبازي از جنس شما
1396/04/04 - 00:25
با سلام به دوستان جانباز با ديدن اين خبر و روياي تمام شدن مشكلات ايثارگران با رفتن بالاترين مقام مديريت بنياد شهيد اين سوال برايم در ذهنم تداعي كرد كه چند درصد از مشكلات ايثارگران با رفتن اين بنده خدا حل ميشود يادتون هست همين تخيل در زمان رفتن مديريت قبل از ايشان (زريبافان)هم در ذهن اكثر زيثارگران نقش بست ولي متاسفانه هيچ اتفاقي نشد بنظر من جماعتي به صلاح خود پي مي برد كه از پيشينه خود عبرت بگيرد

Reply
no
0
yes
3
1396/04/10 - 10:53
سلام یکی از شعارهای دوران مبارزات انقلاب اسلامی این بود : ما می گیم شاه نمی خوام نخست وزیر عوض میشه و ...
شهیدی و امثال شهیدی که فردا روی کاربیایند تا انصاری روی کار است باز آش همان است و کاسه همان .






نظری بگذارید
chapta

بدون ویرایش از شما
بیشتر...
آخرین اخبار
بیشتر...
معرفی کتاب

نقل مطالب سایت، فقط با ذکر منبع بلامانع است.

@ 2014 تمام حقوق مادی و معنوی برای پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ ایثار و شهادت(فاش نیوز)،محفوظ می باشد.