شناسه خبر : 53816
سه شنبه 30 خرداد 1396 , 09:21
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نماهنگ زیبای 3 زبانه مدافعان حرم

ویدئو کلیپ مداحی فارسی، عربی و ترکی از زبان حال مدافعان حرم با نوای حاج میثم مطیعی و حاج مهدی رسولی منتشر شد و در دسترس مخاطبان قرار گرفت.

 نماهنگ سه زبانه مدافعان حرم با نوای میثم مطیعی و مهدی رسولی و با شعری از رضا یزدانی،احمد الحجیری و استاد کلامی زنجانی در اثری بدیع و سه زبانه از زبان مدافعان حرم به شرح چرایی مجاهدت آن‌ها پرداخته‌اند.

در این مرثیه فارسی، عربی و ترکی با بیانی حماسی مدافعان حرم تهدیدات توخالی اما ظاهراً رعب‌انگیز تکفیری‌ها را پاسخ داده‌اند، شعر فارسی آن توسط رضا یزدانی سروده شده و با همخوانی مطیعی و رسولی اجرا می‌شود.

پایداری در مسیر حراست از حریم اسلام محور اشعار در هر سه زبان این اثر است، موضوعی که در بخش فارسی این گونه به نظم درآمده است: «ما تا آخر مدافعان عشقیم/ جان بر کف در عراق و در دمشقیم»، در بخش عربی این مداحی که احمدحسن الحجیری شاعر جوان بحرینی آن را سروده است دلیل حضور را این گونه اعلام می‌کند: «أنَا هُنا لأجْلِ الدِّفَاعِ عنْ القِیَمْ»، به اینجا آمدم تا از ارزش‌ها دفاع کنم.

در بخش ترکی این مرثیه که استاد کلامی زنجانی آن را سروده و مهدی رسولی مداح آن بوده است، به حضرت زینب کبری(س) با عنوان کانون توجهات مدافعان حرم این گونه اشاره شده است «چخار فلکلره بانگ یا زینبیم منیم/حماسه سنگرینده دلاور مجاهدم»؛ بانگ یا زینبم تا افلاک بالا می‌رود/در سنگر حماسه یک مجاهد دلاورم.

download

منبع: تسنیم
اینستاگرام
کربلایی
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi