شناسه خبر : 53826
سه شنبه 30 خرداد 1396 , 11:13
اشتراک گذاری در :
عکس روز

بخشنامه نحوه احتساب امتیازات ایثارگران

بخشنامه نحوه احتساب امتیازات ایثارگران در اجرای نظام هماهنگ پرداخت کارکنان (بخشنامه شماره 2727/د مورخ 20/5/71 سازمان امور اداری و استخدامی کشور (

پیرو بخشنامه شماره 705/د مورخ 16/2/1371 و در ادامه اجرای قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان ، امتیازات دیگری برای ایثارگران عزیز در نظر گرفته شده است که به منظور ساده کردن مقررات و پرهیز از ابهامات احتمالی ، مفاد این بخشنامه حاوی امتیازات جدید و امتیازات قبلی از تاریخ 1/1/1370 جایگزین بخشنامه شماره 705/د مورخ 16/2/1371 می گردد.

1- کلیه آزادگان و جانبازان از امتیازات یک مقطع تحصیلی بالاتر برخوردار خواهند بود.

2- آزادگان، اسراء و مفقودین تا حداکثر سه سال سابقه اسارت یا مفقودیت، جانبازان تا حداکثر 40% از کارافتادگی ، رزمندگان با حداقل 6 ماه سابقه خدمت متوالی یا 9 ماه متناوب در جبهه در فاصله زمانی 31/6/1359 لغایت 29/5/1367 ( تاریخ آتش بس ) همواره از یک گروه تشویقی بالاتر از گروه استحقاقی خود ( براساس نظام هماهنگ پرداخت) برخوردار خواهند شد.

3- آزادگان، اسراء و مفقودین با بیش از سه سال سابقه اسارت یا مفقودیت ، جانبازان با بیش از 40% از کارافتادگی ، رزمندگان با بیش از سه سال سابقه خدمت در جبهه در فاصله زمانی فوق الذکر همواره از دو گروه تشویقی بالاتر از گروه استحقاقی خود برخوردار می گردند.

4- امتیازات بندهای 2 و 3 در مورد آزادگان و جانبازان پس از اعمال بند یک اعمال خواهد شد.

5- میزان فوق العاده شغل براساس مقطع تحصیلی بالاتر و گروه شغل مربوطه تعیین و پرداخت خواهد شد.

6- در صورتیکه مستخدم نتواند به دلایل ذیل از امتیاز مقطع تحصیلی بالاتر استفاده نماید یک گروه علاوه برگروه استحقاقی مستخدم به وی اعطاء می شود:

الف- عدم پیش بینی مدرک تحصیلی بالاتر در شرایط احراز رشته شغلی مورد تصدی

ب- عدم وجود مقطع تحصیلی بالاتر ( مثلاً در مورد دارندگان مدرک تحصیلی دکترا)

ج- داشتن مدرک تحصیلی پایان دوره ابتدایی یا دوره تکمیلی نهضت سواد آموزی یا تحصیلات کمتر از آن.

7- گروه ورودی افرادی که در طول جنگ تحمیلی از تاریخ 31/6/1359 لفایت 29/5/1367 به مدت حداقل یکسال متوالی یا متناوب در جبهه های نبرد حق علیه باطل مسئولیت فرماندهی گروهان به بالا را داشته اند همانند به شرح زیر تعیین می گردد :

الف- گروه ورودی افرادی که فرماندهی گروهان تا سطح گردان و عناوین همتراز ( یا دو سال فرماندهی دسته ) را به عهده داشته اند همانند متصدیان مشاغلی است که گروه ورودی آنان 3 تعیین شده است .

ب- گروه ورودی افرادی که فرماندهی گردان تا سطح تیپ و عناوین همتراز را به عهده داشته اند همانند متصدیان مشاغلی است که گروه ورودی آنان 5 تعیین شده است .

ج- گروه ورودی افرادی که فرماندهی تیپ و سطوح بالاتر عناوین همتراز را به عهده داشته اند همانند متصدیان مشاغلی است که گروه ورودی آنان 7 تعیین شده است .

تبصره 2- در صورتیکه افراد مزبور از نظر مدرک تحصیلی و سوابق تجربی خود واجد شرایط هر یک از گروههای 3 ، 5 و 7 باشند همواره در دو گروه بالاتر از گروه استحقاقی خود قرار خواهند گرفت.

8- میزان افزایش سنواتی تشویقی مشمولین تبصره ماده 17 قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت به ترتیب ذیل محاسبه می گردد:

الف- به ازاء هر سال سابقه خدمت داوطلبانه در جبهه تا تاریخ 23/5/1369 به میزان 6 درصد.

ب- به ازاء هر سال سابقه خدمت غیر داوطلبانه در جبهه تا تاریخ 23/5/1369، 3 درصد.

ج- به ازاء هر سال اسارت و مفقودیت به میزان 6 درصد.

د- به ازاء هر سال اشتغال یا مأموریت در مناطق جنگ زده که د راثر جنگ تحمیلی تخریب یا تخلیه شده تا پایان سال 1369 به میزان 3 درصد.

هـ- به ازاء هر سال اشتغال یا مأموریت در مناطق جنگی زیر آتش مستقیم دشمن تا پایان سال 1367 به میزان 6 درصد.

تبصره 1- سنوات تشویقی در هر یک از موارد فوق الذکر علاوه بر افزایش سنواتی استحقاقی بر مبنای آخرین گروه مربوط اعطاء می گردد.

تبصره 2- در مورد جانبازان، هر 10% ازکارافتادگی آنان به منزله یکسال سابقه خدمت داوطلبانه در جبهه از نظر افزایش سنواتی تشویقی قابل احتساب می باشد.

تبصره 3- مناطق جنگی و جنگ زده مذکور و مقاطع زمانی مربوط به ترتیب توسط ستاد کل نیروهای مسلح و ستاد بازسازی مناطق جنگی کشور تعیین و اعلام می گردد.

تبصره 4- ادامه استفاده مستخدمین از امتیاز مربوط به مناطق جنگ زده بازسازی نشده بعد از 1/1/1370 منوط به تأیید ستاد بازسازی مناطق جنگی کشور و سازمان امور اداری و استخدامی کشور خواهد بود.

9- به ازاء هر سال سابقه عضویت در بسیج از تاریخ ابلاغ دستورالعمل اجرائی مربوط که توسط نیروهای مقاومت بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و با هماهنگی سازمان امور اداری و استخدامی کشور تهیه و به تأیید ستاد کل نیروهای مسلح خواهد رسید افزایش سنواتی به میزان تا 3 درصد علاوه بر افزایش سنواتی استحقاقی براساس حقوق مبنای آخرین گروه مربوط اعطاء می گردد.

10- به مستخدمینی که پس از بازنشستگی یا از کارافتادگی از تاریخ 31/6/1359 لغایت 23/5/1369 به جبهه های جنگ تحمیلی اعزام شده اند در قبال هر سال خدمت در جبهه افزایش سنواتی تشویقی به میزان 6 درصد آخرین حقوق بازنشستگی یا حقوق وظیفه آنان از 1/1/1370 تعلق خواهد گرفت کسر سال به نسبت قابل احتساب می باشد.

11- مدت حضور در جبهه ، اسارت و مفقودیت در قبل از استخدام رسمی فقط مشمول امتیازات این بخشنامه خواهد بود و به دلیل فقدان مجوز قانونی از لحاظ بازنشستگی قابل احتساب نمی باشد.

تبصره 1- صرفاً مدت اسارت آزادگان از لحاظ بازنشستگی کماکان دو برابر قابل احتساب خواهد بود.

تبصره 2- آزادگانی که تمایل به استفاده از امتیازات ماده 13 قانون حمایت از آزادگان مصوب 13/9/68 مجلس شورای اسلامی را ندارند ، در شمول امتیازات این بخشنامه خواهند بود .

کد خبرنگار: 23
اینستاگرام
سلام
گفته شده ، با ابلاغ سند راهبردی خدمات رسانی به رزمندگان ، بخشنامه های پیشین اعم از2727 و ستاد کل نیروهای مسلح لغو شده باشد. این مطلب را آقای سید حسن دهدشتی نماینده مردم آبادان در مرداد ماه سال 94 بیان کرده بود.
ترا به خدا رزمندگان را فراموش نکنید زیرا در سن پیری وسالمندی هستند کوچکترینشان 50 سالی سن دارد
نوشدارو پس از مرگ سهراب .اینجانب شهریور نود وپنج بازنشست شدم وخیلیها همانند من ازقانون توسعه ششم خیری ندیدند باور بفرمایید حتی فوق العاده ایثارگری هم به ما نداده وبخشنامه ها را مخفی نگاه میداشتند .شکایت به خدا میبریم.
بدینوسیله از تمامی نمایندگان مجلس بویژه هیات رئیس مجلس که برنامه ششم توسعه در بحث ایثارگران را تصویب وابلاغ کردند ممنون ومتشکریم
سلام، برو به دیوان عدالت اداری شکایت کن.
با تشکر از مسءولین اگر اجرایی شود و در ادارات و شهرستانها به ان بها بدهند صواب بزرگی برا مسببین و کمک بزرگی به انهایی که درخدمت نظام بوده اند
من بیست در صد هستم و دو سال جبهه و دو سال خدمت در جبهه بازنشسته هستم سه دختر 52 سال دارم اجاره نشین چرا قانون را اجرا نمی کنید ما که پیر شدیم خدایا تو شاهد هستی که ما کشور و رهبر را دوست داریم و آماده جان دادن
سلام.این قانون ها دیگر فایده ای ندارد.چون 95درصد ایثارگران بازنشسته شده اند.پس الکی منت بر سر ایثارگران نگذارید
سلام متشکرم از زحمات شما
آیا در جبهه بعدی آیا فرمی است سوال شود برای رسمی یا تبصر 3 یا قراردادی برای اعزام به جبهه ان هم داوطلب آزاد که بعد از 20 سال به مشکل برخورد نکنیم
شاید در آن دنیا یک گروهی یا تحصیلی یا تشویقی به قراردادی ها داده شود
متشکرم
بفرمایید قانون جامع خدمات ایثارگر ان کی به سپاه وبنیاد ابلاغ میشود تعلل تا کی وقتی جانبازان شیمیایی واعصاب وروان مردند ؟
پس چرا به سایر موسسات عمومی و دولتی و واگذاری طبق اصل 44،بخشنامه اجرائی آن ابلاغ نمیشود، مگرچقدر رزمنده بالای شش ماه سابقه که اکثرا در سن بالای پنجاه سال میباشند،شاغل هستند،یا چند درصد از کارکنان دولتی و عمومی رزمنده هستند،وبا توجه به مجموع حقوق پرداختی اصلا 10تا20هزار تومان افزایش ماهیانه ناشی از یک مدرک تحصیلی بالاتر چه بار مالی محسوسی دارد یا اینکه در هزینه های زندگی روزمره یک رزمنده چه تاثیری دارد،که حتی این حداقل اجرا نمیشود ، با توجه به مجموع هزینه حقوق و هزینه های دیگر ارگان ها و شرکت های دولتی و واگذاری حتی معافیت از حقوق و بیمه سهم دولت و کارفرما رزمندگان شش ماه سابقه نیز، اصلا درمجموع هزینه های موسسات هیچ به نظر نمی اید و به درصد قابل بیان نیست
پس چرا در حق این رزمندگان مظلوم و عمدتا با زندگی زیر خط فلاکت، اینقدر اغماض میشود آیا در قسمت های دیگر بودجه ها اینقدر مته به خشخاش گذاشته میشود، ای کاش مواردی که بیان شد به آمار و ارقام تبدیل میشد وبه مسئولین تصمیم گیرنده ارشد و عالی نظام می رسید.
سلام چرابخشنامه اعطای یک مقطع تحصیلی بالاتر به رزمندگان شش ماه خدمت داوطلبانه درمناطق جنگی درآموزش پرورش اجرانمی شود.مگرماباسایرکارمندان تفاوت داریم.
سلام بنده نظامی بودم ۱۸ سال بندرعباس بودم منطقه محروم به علت مریضی شدید مجبور به بازخرید شدم هنوز قانون ۲۰ سال خدمت بازنشسته نیامده بود در حدود ۷ سال و ۱۰ ماه من جبهه دارم و تا کنون از هیچ امتیازی استفاده نکردم در سال ۷۲ تمام پول بازخریدی من را دزدیدند اکنون نه خانه ای دارم نه حقوقی نه سرمایه تاکنون هم به عنوان یک کارگر در ساختمان ها کار کردند ولی اکنون توانایی کار کردن ندارند لطفاً کمک کنید متشکرم
قانون برنامه ی ششم برای برخورداری رزمندگان از یک مقطع بالاتر چرا بزای فرهنگیان تاکنون اجرا نشده.؟از وزیر محترم ا م پرو.رش خواستار اجرای این قانون هستیم
سلام به رهبر معظم کل قوا که دستور فرمودند و نمایندگان با خدا و تشکر از همه دست اندرکاران آن ، ترا به خدا رزمندگان را فراموش نکنید زیرا در سن پیری وسالمندی هستند کوچکترینشان 54 سالی سن دارد ، خدا پشت و پناهتان ای بزرگ مردان تاریخ جبهه و جنگ و شهادت و ایثار ، خاک پای رهبر عزیز و جان فدای میهن و نظام و حفظ ناموس کشورم ایران ، ما هستیم در کنارت رهبر ، سربازان ارتش و سپاه در 8 سال دفاع مقدس
من در سال 96 باز نشسته شدم ولی امتیاز ایثار گریم قبول سازمان بازنشستگی قبول نکرد
سلام جناب اقای دکتر حسینی شما خوذ رزمنده دفاع مقدس هستید خواهشن نگذارید حق رزمندگان معلم ضایع شود و طرح اعطای یک مقطع بالاتر به درستی اجرا نشود
سلام
زحمت بکشید شرایط اجباری کردن بخشنامه یک گروه تشویقی و مدرک تحصیلی رابه کلیه سازمان های بازنشستگی الخصوص سازمان بازنشستگی شهرداری تهران با فشاروزوراجرایی ابلاغ نمایید.این درد و مشکل کلیه بازنشستگان مشمول این بخشنامه می شود.درضمن به عمل کاربردی.با تشکر
چرا به رزمندگان مشاغل کارگری یک مقطع تحصیلی نمیدن مگر رزمند ه فرقی داردلطفاجواب بدین
ایا رزمنده بارزمنده زمان جنگ فرقی داشت الان فرق میگذارند من نیروی قراردادی موقت در اداره مالیات با 26 سال سابقه با مدرک دیپلم مشغولم ترا بخدا کمکم کنید که تبدیل وضیعت شوم
سلام جرم رزمندگانی که کمتراز۶ماه درجبهه حضورداشته اندچیست که هیچ امتیازی بهشون تعلق نمی گیره اینجانب درسن ۱۵ سالگی خداشاهده بدون شناسنامه بدون پول درتاریخ ۱/۱۱/۶۵ به منطقه عملیاتی کربلای ۵ درمحورشلمچه وشرق بصره بدون هیچ گونه اموزش نظامی به مدت ۴۰روززیرشدیدترین اتش خدمت نمودم ود رتآریخ ۱۶/۶/۶۶به مدت ۳ماه درمنطقه مهران قلاویزان حضورفعال داشتم ولی متاسفانه هیچ امتیازز به اینجانب تعلق نگرفت اقایانی که قانون تصویب می کنندفکرکنم خبرازحجم اتش درکربلای ۵ راندارند
۳ماه و۶روزجبهه دارم، آقای قانونگذار۵۰ سالمه اگرخودت این مدت جبهه بودی داوطلبانه وبسیجی، چطورتصمیم می گرفتی؟ ماهها گناه کبیره کردیم؟
سلام
شنیده ام که مزیای سنواتی رزمندگان فقط به شاغلین تعلق میگیرد منی که با47سن باسنوات دانشسرا بازنشسته شدم ودردوران دانش آموزی ودانشجویی به جبیه رفتم چرا ازاین امتیازات استفاده نکنم .خواهشمنداست این موضوع رابه گوش تصمیم گیران واقعی نظام برسانید.
چرابه بازنشستگان هیچ مزایایی در ارتبات باایثارگری تعلق نمی گیرد
با عرض سلام .
برادران عزیز این امتیازات برای ایثارگران،برای کسانی که در تاریخ1367/6/18 به جبهه رفتند، را نیز شامل می شود یا نه.
باسلام این استدلال که داوطلبانه وغیرداوطلبانه استنباط غلطی است که متاسفانه باب شده چون تمامی ان حین ثبت نام وقبل ازاعزام کاربرددارد ولی ازلحظه ای که رزمنده پادررکاب مناطق جنگی میگذارددیگرعناوین مذکورتعریف خودراازدست میدهد انجاکه سپاهی وارتشی دوش بدوش هم ازمیادین مین میگذرنددیگرتفاوتی ازحیث ان نمیکنندضمن انکه مشاغل حساسی چون میادین مین که جایگاه تخصصی محسوب میشودباکاردراشپزخانه تفاوت بسیاردارددرقانون برای رزمنده تخریب چی همان امتیازی راقایلندکه برای کاردراشپزخانه قایلندمنظورم ازمقایسه صرفا حساسیت نوع کاراست یکی کارش مساوی مرگ وزندگیست ودیگری مساوی خوشمزه گی وبدمزه گی این دوکاربایکدیگربسیارمتفاوتنداسترس وفشاربالای روحی وروانی تخریب چی فابل مقایسه بااشپزی نیست عنوانی که سالیان سال چنانچه ازجهت جسمی سالم بمانی یقینا ازجهت روحی وروانی تاپایان عمرگریبانگیراست وهمین استدلال میگویدهریک ازرزمندگان بجهت حضوردرجبهه به اندازه ولو صدای شنیدن گلوله یازوزه خمپاره شنوایی اش به اندازه ای ولوکم اسیب میبیندوبهمین جهت تمام رزمندگان بنوعی جانباز تلقی میشوندکه متاسفانه هیچگاه ارزیابی مسولین زیربنایی نبوده وظاهر رادربرمیگیردولی اینکارها بایدریشه یابی استدلال شود تا موردتبعیص واقع نشودهمان استدلال که میگویددرمبادین نبردچنانچه سربازی تا اخرین نفس بچنگدواسلحه به زمین نگذاردودرمقابل سربازدیگری قبل ازهراقدامی سلاح برزمین ودستهایش رابغلامت تسلیم بالاببرد امروزان یکی حداکثررزمنده ای فاقدتسهیلات ارزشمندودیگری ازاذه ای برخوردارازتمامی وحداکثرامتیازات رفاهی ومسولین محترم باچنین روشی دراعمال قوانین ناخوداگاه می اموزندرزمنده لطفاتسلیم شوچون امتیازات سرشاری بعدان نصیبت میشودوبه دیگررزمنده میگویدتااخرین فشنگ نجنگ ومقاومت نکن چون امتیازی برایت نیست سوال ایا هیچگاه مسولین محترم که قاون رامینویسندهیچگاه شده به این سوال پاسخ دهند؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
سلام و عرض ادب
خدمت برادر عزیز عرض کنم که از این نا عدالتی ها درباره رزمندگان زیاد بچشم میخورد آنهایی که این قوانبن را مینویسند خودشان ساعتی در خط مقدم و در عملیات نبودند که بفهمند تیر و ترکش سوال نمیکند که آیا داوطلب آمده ای یا نه و ارتشی هستی یا سپاهی و یا سرباز ژاندارمری هستی اصلا کسی که حتی 1 ماه هم در جبهه بوده هزار نوع صدمه روحی روانی خورده باید آینده یادشان باشد اگر خواستند جبهه بروند حواسشان باشد ترکش وگلوله 40 درصد کمتر قبول نکنند و وقتی ترکش خوردند توی بیمارستان قبل از مداوا از برگه هایشان کپی تهیه کنند که مثل من سرشان نیاید که با داشتن صورت سانجه مجروحیت چون برگه بیمارستانیم گم شده از جانبازی خبری نیست باید بسوزیم و بسازیم بالاخره ما هم خدایی داریم و آن دنیا جلو راهشان را خواهیم گرفت رهبر کل قوا خدا عمر با عزت به ایشان بدهد میگویند به رزمندگان احترام بگدارید و تکریم کنید ولی عده ای از مسئولین گوش نمیکنند و قانونهای الکی میگذارند
اول سلام دوم اینکه به این جانبازان کار افتاد شما نتوانستن
درس بخواند مشکل دارند چیز دیگر نبستند حداقل لیساس
افتخاری به این عزبزان بدهید یا حد اقل به 50درصد به بالا
تعدادی زیادی نیست می توانید چون چند این دلاوران دیدم مشکل بیماری دارد ادامه تصیل مشکل دارد عمرازاین گذاشته
با سلام من جانباز 20درصد شیمیایی واعصاب وروان که درعملیات کربلا ی 4و5 چندین بار مجروح وچندین بار بستری شدم و20 ماه بسیجی و25 سال بسیجی فعال دارم ولی مزایای رزمنده گی ومزایای جانبازی مقطه تحصیلی وگروه تشویقی و... با استخدام قرارداد کارگری در شهرداری رامهرمز با تماسهای مسعول بنیاد محترم جانبازان وچندین بار مکاتبه به شهرداری رامهرمز ولی کار گزینی شهرداری رامهرمز مزایا را اعمال نمی کند من 53 سال سن دارم وتوان کار ندارم می خواهم بازنشست شوم لطفا راهنمایی بفرمایید ممنونم
سلام بنده سه مرحله به عنوان بسیج به جبهه های جنگ اعزام شده بارسوم که.به جبهه رفتم 67/5/2بودکه درتاریخ 67/5/29عملیات مرصادشرکت کردیم.وبه اصطلاح امروزی جنگ تمام شده است. حالا این این مصوبه مجلس شورای اسلامی چراملاک پایان جنگ دراین روزاعلام کرده است مارزمندگان بسیجی تاسه ماه بعدازاین تاریخ دراسلام آبادمشغول به نگهبانی ازشهرها ازخطرحمله مجددمنافقین وکوموله وشراربودیم یاحتی عراق بودیم .وازمان اعزام تاپایان سه ماه ماموریت شجاعانه درمحل خدمت خودمان بوده ایم. حالامابخاطر این مصوبه نابخردانه مجلس بعدازسی سال ازاستفاده ازحقوق ومزایا یک مدرک بالاترمحروم مانده ایم.
سلام من هم تقریبا چهل و پنج روز در بدترین شرایط توی شلمچه جلوی توپ وخمپاره بودم وخیلی از بجه ها جلوی چشمام ب شهادت رسیدند ویا زخمی شدند که خودم چند تا از او را به بیمارستان بردم ولی تا حالا اصلا بااینکه اصلا حالم خوب نیست وشیمیایی شدم از هیچ امتیازی استفاده نکردم چون هیچ کس برامون تره هم خورد نمیکنه خدایا خودت به دادمون برس
سلآم بنده شش ماه درابتدای جنگ درخدمت بودم هیچ گونه مزایای ان رانگرفته به دانشگاه علوم پزشکی مشهد وکانون بازنشستگی هم نوشتم هیچ اقدام صورت نگرفت متشکریم راهنمای فرمایید
سلام به همه کسانی که در این راه جانانه از میهن واین آب و خاک دفاع نمودند سوال بنده این است که چرا در این زمینه شفاف ساز ی نمیشود ودر یک اداره ای بخشنامه اجرا میشود ودر اداره دیگر اظها ربیخبری ویا اطلاع غلط میدهند و به سازمان تامین اجتماعی رجوع کردیم در رابطه حضور 2سال درجبهه غیر داوطلبانه جهت معافیت کسورات بازنشستگی که جواب نگرفته ایم واینکه کارت ایثار که قرار است صادر شود کی صادر میشود
سلام
من دوسال ویک ماه وسیزده روزبطورمتناوب درمنطقه بودم شاغل نیستم پرونده بیمارستانی هم دارم بهخداهیج منبع درامدی ندارخا نه ندارم پولی ندارم که دنبال کارم رابگیرم ۵۳سالمه ۳۰ساله دارو مصرف میکنم چه کارکنم.کارت ایثاردارم ولی هیچ چیزی نمی گیرم.
کمکم کنیدمریضم بیکارو۲فززندوبدون منزل
من ایثارگرنیستم؟؟؟!!!
اینجانب پایور ارتش باهشتاد ماه منطفه جنگی بعد چهل هنوز هیچ امیتیازی نداده.اند انشاله بعد ازمردن ابلاغ میشه الله برکاته الله درود به نیروهای دشمن با یک موشک تمام امتیازها رابهشان دادند
اینجاب نزدیک دو سال خط مقدم بودم موج انفجار.قطع انگشت.سه عدد ترکش زانو.چهار عدد ترکش بیضه.شکستن هردو فک.گلوله پا.شیمیایی ووووهمش بیست درصد پزشکان معتمد نوشتن صعب العلاج.ازکارافتادگی دایم.تایین درصد جدید.حق پرستاری.اما بنیاد حرف پزشکان خودش را نمیپذیردظلمی که از اینها میبینیم از صدام ندیدیم از رییس جدید بنیادشهید.از مقام رهبرمعظم در خواست رسیدگی دارم مستاجر و بدبختم
آن زمان نیاز به نیرو بود سن و سال ملاک نبود فقط بتوانستی اسلحه برداری و احتمال اینکه همان روز اول شهید می‌شدی وجود داشت والان چرا فرق بین رزمندگان میگذارند وبه رزمندگان سه ماه جبهه ای امتیاز نمیدهند مگر آنها هم در این سه ماه هم از جان خود نگذشتند
با سلام من نمیدانمحدود ۱۱ ماه و ۱۵ روز جبهه داوطلب دارم فقط یک پایه
قبلا دادن و مثل من که سال ۹۸ بازنشست شده یک مقطع گرفته ولی چون من بهمن ۹۶ بارنشست شدم هیجی فق، حرف است و سر کار گداشتن بروید قانون را اصلاح کتید قانون بدنامع ششم قبل از ۹۶ بودهو باید از همان زمان اجرت بشه اما چون تریخ تصویب در مجلس اول ۹۸ بوده حالا میگن اجرای یک مقزع در اول ۹۸ چه فرقی میکنه و چرا ب نامه شسم را اجرا نمیکنید همه ب ای خیلی اا سواله فقط ب دیو کمی تامل کنید جرا این همه گرانی و استثنا انشالله که به نتیجه ب سید من و امثال من از حرف بی عمل کاملا ناامید هستبم درود بر اتدیشه درست و واقع بینامه
با احترام.
متأسفانه بعد از اتمام جنگ و آغاز دوران سازندگی، رزمندگان به فراموشی سپرده شدند، به‌طور حتم رزمندگان هشت سال دفاع مقدس برای امور مادی و دنیوی به جبهه‌ها نرفتند، اما مسئولان نباید این تفکر را بهانه کرده و هیچ حمایتی را ازرزمندگان نداشته باشند.همه مملکت مدیون فداکاریها وازخودگذشتگی ورشادت ها وجانفشانی های این عزیزان است.چرانبایدجزء ایثارگران شناخته شوند.ومثل بقیه ایثارگران مزایا وامتیازاتی برای این عزیزان تعریف کرد.
رزمنده ریشه وستون است.وخود رزمنده است که تبدیل به جانباز. آزاده.وشهید میشود.تا کی بایدگفت.وهیچ اثری نداشته باشد.
27سال ازدفاع مقدس میگذرد.وهنوزهیچ نهادی متولی این عزیزان نیست.تا کی این همه بی عدالتی وتبعیض درحق این عزیزان روامیدارید.
امام فرمود.نگذاریدرزمندگان درپیچ وخم زندگی بمانند.چراهیچکس حرف امام راگوش نمی دهد.
انسانهای مومن وولایت مدارومتعهد کجایند.تا ازاین عزیزان دفاع کنند.صدای آیا کسی هست که مرایاری دهد.می آید.آیا کسی هست که این عزیزان وپیروان راستین امام حسین (ع) رایاری نمائید.اگرکسی هست.بایدبه عمل ثابت کند.نه به حرف وشعار.بعدازگذشت 27سال ازدفاع مقدس دیگرجای برای حرف وشعارنمانده است.وفقط وقت عمل است.ودیگرموقع طرحهای زمانبر وبزک شده گذشته.وموقع طرحهای فوری است.
چرامواد28و51 و56قانون خدمات رسانی به ایثارگران نباید شامل حال این عزیزان شود.
بعدازتحمل بیماریهای مختلف چرانبایدمثل آزادگان ایثارگربه ازای مدت حضورداوطلبانه این عزیزان درجبهه ها درصدی جانبازی تعلق گیرد.
چرابابدبعدازگذشت 27سال ازدفاع مقدس هنوزاین عزیزان مشکلات معیشتی داشته باشند.
چرابایدبعدازگذشت این سالها این عزیزان موردبی احترامی وبی حرمتی وهتاکی قراربگیرند.ومشکل ارتقاء شغلی داشته باشند.
موقعی که ریشه ایثارگری که رزمندگی ومجاهدت درراه خداست.درنظر گرفته نمی شود.چگونه میتوان ترویج فرهنگ ایثاروشهادت نمود.
با تشکرفراوان
باسلام،لطف کنند در احکام جدید بازنشستگان برای رزمندگان ۶ماه خدمت مقطع تحصیلی بالاترلحاظ شود،اگر واقعا همسان سازی باشاغلین هست این هم باید رعایت شود وگرنه به دیوان شکایت می کنیم.
سلام رزمنده پیر شدهنوز هیچ خبری جانباز آنه حساب نشد جواب چواب جواب جواب
بنده درسال 94بازنشسته شدم وازبرنامه ششم هم خیری ندیدم وازیک گروه بالاتر هم به من ندادند ولی این شرایط برای ارتشی ها فراهم شد ولی برای ماها انجام نشد اگر واقعا برای مسیئولینی که درپی احقاق حق دیگران اگر باشند برای ما بازنشستگان هم کاری انجام دهید
تورا به خدا فکر این عزیزان باشید این رزمنده ها حق بزرگی به گردن ما ها دارن اینقدر با این بخشنامه های نسنجیده اینها را نرنجانید مگر ما چقدررزمنده تو کشور داریم که شما تاریخ تا اون تاریخ شرط میگذارید بی انصاف نباشید این عزیزان اونروز که می رفتن از جانشان مایه گذاشتن حالا برای چندرغاز حقوق دارید مته لای خشخاش مگذارید این قانون گذاشتید حالا که خیلیا بازنشته شدن یا ازاین دنیا رفتن یکی از بچه های رزمنده میگفت یک هفته تو کانال گرفتار شده بودیم نه اب داشتیم نه غذا آب وکنسرو جیره بندی کرده بودن این یک هفته برام سال گفت دگه امید به زنده ماندن نداشتیم حاضر به اسیر شدن بودیم ولی دشمن نمی خواست ما را اسیر کند می خواست کانال را قتلگاه ما کند اینو تعریف کردم که ببینید چه ها کشیدن .
باسلام من درسال ۸۱ اعزام به خدمت شدم، ودر آموزشی مچ پای راستم شکست ولی فرمانده پادگان در حقم نامردی کرد نه مرسی داد ونه مدارکی ولی در بیمارستان خاتم انبیازاهدان عمل کردم ولی پایم بخاطر کم کاری نفری شده و نمیتوانم زندگیم بگذرانم لطفا راهنمایی کنید تا به حقم برسم
با سلام.شما می دانید کسی که 7سال در منطقه جنوب در ل92در گردان پیاده خدمت کرده یعنی چه بعد سالها تلاش عزیزانی امثال جناب مولائی واقای دهقان زاده.برای احقاق حق ما تلاش کردن ودرکمیسیون نیروهای مسلح جانباز اعصاب روان ومشکل گوشچپ در اثر موج گرفتگی تشخیص داده شدم پارسال برج.دو پرونده ام ازطریق هوانیروز اصفهان.به تهران فرستاده شد وهنوز جوابی دریافت نکردم.من از گروه. فاش نیوز که پایه گذار اولیه دفاع از رزمندگان بود ه تمنا ع می کنم همین جور که در این مدت حامی ایثارگران رزمندگان بود حالا دست از حمایت ما برندارد ودنبال حل مشکل ما باشد چون.من.وامثال من.پا در سن بالا گذاشتیم نمی توانم به تنهای.مشکلات خود حل کنیم.فدای شما دوستان بی ریا
بسم الله الرحمن الرحیم))((سلام علیکم))
باعرض ادب واحترام خدمت تک تک شماعزیران وبزرگوران وفعارحمت های فروانی متحول نیشویدجای تقدیروتشکردارد؟
به استحضارمی رسانم که بتده ازتاریخ64/11/11هم جانبازهم فررنده شهیدهستم شک نکنیدبنده درعملیات ولفحرهشت مجروح وپدربزرکوارم که یکی ازفرماندهان دوران زمانه جنگ درسپاه بودننددرهمان تاریخ به شهادت رسیده بودنندوبنده هم درمراسم پدرعزیرم نبودبلکه 4رومونده بودبه روزچهلم بنده ازبیمارستان شهید دکتربدهی شیرازمرخص وموقه اومدنم دیگه خبری ازعزیزترین کسم نبود؟خداوندنمام شهدای ایران اسلامی راازشهدای کربلاجدانکنه آمین؟حال بنده سوالم این است آیاجانبازانی که درهیچ کدام اداره مشغول نیستن بابه راحتی بگم کارمندنیستن آیااین جانبازان هم مثله بقیه ای جانباران بازنشسته میشوندیانه چونکه درکل بخشنامه رابکلی خوندم درجای ندیدم که اسمی ازجانبازان غیره رسمی چیزی بنویسندیاشایدنوشنه اندبنده خوب متوجه نشدم به هرحال اگه بدین خیالم مان راحتر مبشود؟ جانبازاوفرزنده شهیدجواداسکندری ازاستان آذربایجان غربی شهرستان میاندوآب؟قبلاازتمام زحمات شماعزیران تقدیروتشکرمیکم
سلام
پدر بنده حدود ۲۴ ماه در مناطق جنگی سنندج از تاریخ ۶۶ تا ۶۸ خدمت کرده اند و اعزامی نیروی انتظامی بوده اند ..و هنوز کارت ایثارگری دریافت نکرده اند .میخواستم ببینم چجوری میتونم گواهی ایثارگری بگیریم .؟ آیا میتونیم از سهمیه ایثارگری استفاده کنیم ؟ از کجا باید اقدام کنیم ؟
سلام از مدرسه بخاطرجنگ فرار و۲۴ ماه در جبهه بودم وبعد از ۲۷سال کار سال ۹۶بازنشست شده با مدرک دیپلم آیا ارفاق تحصیلی شامل بنده میشود اگر بله چکار باید کرد
سلام‌۲۴ماه‌ارتش‌و۵ماه‌بسیجی‌‌داوطلبانه‌
جنگ‌تحمیلی‌شرکت‌داشتم‌‌‌اموزش‌وپرورش
خدمت‌‌میکنم‌
چهچیزی‌شامل‌من‌میشود
سلام
جا داره از ميان كسانى كه رزمندگان رو درك نميكنن و نميدونن . راه جبهه و جنگ كجا بوده تشكر كنم ، من جانباز ٢٥/: اعصاب و روان هستم . چون سرباز بودم حقوقى تعلق نميگيره . در صورتى كه ٥ ماه هم داوطلبانه بودم ، همش هم تو خط مقدم از روز اول ، بعد آموزش ! فقط يه سؤال چرا منه بيكار نبايد مشمول گرفتن حقوق بشم . من كسانى كه اين بخشنامه رو صادر كردن رو به خدا ميسپارم كه انشالله جواب گو نزدش باشند.
سلام من دوسال پدرم در زمان جنگ خدمت کرده و تازگی فوت شده آیا میشه کارهاش رو انجام داد
سلام اگه بعد از آتش بس جبهه نیاز نداشت چرا سپاه مارا به جبهه اعزام کرد ما که سرباز نبودیم چرا در گواهی ما جبهه ثبت شد بند بعد قطعنامه جبهه بودم الا ریه هام ۵۰ درصد کار میکند دکتر میگن شمییایی گفتم بعد قطعنام بود میگن منطقه الوده بود حالا من زندگیم فلج شد به کی پناه ببرم .انوکه بخشنامه مید که شرایط و بدبختیای جنگ را نمیدنه رزنندگان نسب به سایرین حداقل دوسال عقب ترند
ییی
سلآم دل نوشته ای دارم از دوران صلح مادر یک واحد از یکی لشکرهای ایران عزیز خدمت میکردم از همه استانها بودند ترک فارس بلوچ کرد که همه میهمان مردم با سخاوت کردستان بودیم ای کاش که برای مدتی کوتاه ان زمان وان عشق حال را برای جوانان یا مسیولینی که نبودند وحالامدعی هستند نشان داده میشد ان سالها کسی برآی گرفتن چیزی به جنگ نمیرفت اما اگر در کردستان ویا در جنوب به هر علت یک روز نان ویا اب نمیرسید همه رزمندگان چیزی که بود نمیخوردند بخاطر همرزمهایشان مثل همین حالا خداوندرابه همه اولیا درگاهش قسم میدهم که انسانیت ومعرفت روازمانگیرد.کهنه سرباز دفاع
از یک مقطع تحصیلی برای بازنشستگان مهر ۹۶ چه خبر
باسلام خدمت شماپدربنده سه ماه نیم سابقه بسیج دارد وبعد از طریق سپاه به جبهه اعزام شده که چهار ماه خدمت سربازی آن در بر میگیرد آیا با این شش ماه میشود که سهمیه پنج درصدی به من تعلق گیرد؟در آزمون استخدامی استفاده کنم.باتشکر
باسلام یک سوال ازمسئولین محترم اینکه آیابنده که ۵درصدجانبازی ،و۴۴ماه خدمت درمناطق عملیاتی رادارم یعنی بیش از۳سال ونیم درجنگ و۵درصدجانبازی طی ماده ۸۷،،،وسروانی بازنشسته شدم ۳رتبه تحصیلی بهم تعلق میگیردلطفن مسئولین جواب دهنددرضمن من ۲۷سال خدمت کرده ام وسه سالی که کمترخدمت کردم همان ۲۷روزراحقوق میگیرم یا۳۰سال بهم تعلق میگیره

با سلام و احترام . سوال اینجاست که آیا برای رزمنده های زیر شش ماه حضور در جبهه در دفاع مقدس هیچگونه توجهی نمیگردد ؟چرا؟ و تمام بخشنامه ها برای رزمنده های بالای شس ماه میباشد چرا؟
با سلام.
چرا رزمندگان زیر شش ماه و فرزندانشان نمیتوانند از مزایای تبدیل وضعیت استفاده کنند.به خدا آن ها هم بصورت داوطلبانه رفتن و تو جبهه حضور داشتن
آن زمان نیاز به نیرو بود سن و سال ملاک نبود فقط میتوانستی اسلحه برداری و احتمال اینکه همان روز اول شهید می‌شدی وجود داشت والان چرا فرق بین رزمندگان میگذارند وبه رزمندگان سه ماه جبهه ای امتیاز نمیدهند مگر آنها هم در این سه ماه هم از جان خود نگذشتند
یکی ازدوستان بسیجی دراولین روزاعزام، بعدازانکه ازماشین پیاده شدیم تاچیزی بخوریم وآبی بنوشیم موقع رفتن ازخیابان ماشین به اوزد و فوت کرد، وبعدا"اوراشهید محسوب کردندبهرحال درراه جبهه ودفاع مقدس نرسیده به خط مقدم جان خودراازدست داد. مارفتیم۹۶روزدرجبهه ویک عملیات شرکت کردیم، فقط بااین تفاوت که من سالم برگشتم، حالا انگارکه ما۹۶روزجبهه نبودیم. چرا؟
با سلام.
چرا رزمندگان زیر شش ماه و فرزندانشان نمیتوانند از مزایای تبدیل وضعیت استفاده کنند.به خدا آن ها هم بصورت داوطلبانه رفتن و تو جبهه حضور داشتن
با سلام چرا امتیازات تعیین شده برای رزمندگان در برنامه ششم و.... برای شاغلین است و فکری برای بازنشستگان کارمند که صندوق آنها تامین اجتماعی است ،نشده در صورتیکه امتیازات ایثارگری رزمندگان در صندوق بازنشستگان کشوری و لشگری اجرایی شده است یک بام و دو هوا چرا ؟
با سلام وخسته نباشید: بنده سال۹۸ از قانون یک مقطع تحصیلی بالاتر رزمندگان استفاده نموده ام دو دو سال بعد مدرک دکتری هم گرفته ام ولی بابت مدرک دانشگاهی بنده مبلغی به حقوق بنده اضافه نشده همکاری که جبهه نرفته با من که جبهه رفته ام در این صودت چه تفاوتی وجود دارد بنظر می رسد قانون گزار در وضع این قانون به این موضوع توجه نکرده لطفا به کسانی که شکایت اینچنینی دارند رسیدگی فرمایید تا رزمندگان حقشان ضایع نشود
باسلام چرا قانون مدیریت جامع ایثارگران را اجرا نمیکنند
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi