شناسه خبر : 53828
سه شنبه 30 خرداد 1396 , 11:19
اشتراک گذاری در :
عکس روز

گزارش معنادار گاردین از درود البعاج به سردارسلیمانی


روزنامه گاردین در گزارشی درباره موفقیت‌های نیروهای مردمی عراق و سوریه مقابل داعش نوشت این نیروها تحت هدایت تهران هستند و پیروزی آنها نشان دهنده تقویت نفوذ ایران است.
روزنامه انگلیسی در آغاز گزارشی از تحولات میدانی در شهر تازه آزاد شده «البعاج» که ضمن آن با رهبر بسیج مردمی عراق (حشدالشعبی) مصاحبه کرد، نوشت: البعاج امروز بنیان طرح‌های ایران برای حفظ مسیر زمینی عراق- سوریه- لبنان را شکل می‌دهد؛ مسیری که پروکسی‌های ایران (نیروهای نیابتی) فتح کرده‌اند و نفوذ ایران را در منطقه تقویت می‌کند. در ورودی شهر به نشانه ادای احترام به سردار ایرانی قاسم سلیمانی نوشته شده است «از موصل تا البعاج، درود بر سلیمانی».
ژنرال سلیمانی در هدایت یگان‌های «جبهه بسیج مردمی» کمک کرده است.
در حالی که این نیروها از شهر البعاج به سمت مرز سوریه می‌روند، پرچم‌های زیادی متعلق به چندین یگان شیعه برافراشته شده است. ابومهدی المهندس رهبر مشترک جبهه بسیج مردمی در جاده ورودی شهر از نیروهای پیروز خود استقبال می‌کند.
این نیروها در هفته‌های اخیر نواحی جدیدی را از موصل تا مرزهای سوریه تحت نفوذ خود درآورده‌اند. المهندس در یک مصاحبه نادر در یک سالن اجتماعات گفت: این آخرین قلعه داعش در منطقه بود. اینجا گذرگاه تروریست‌ها از ترکیه به عراق از سال 2013 و 2014 تاکنون بوده است.
اینجا یک ناحیه راهبردی برای سرکردگان داعش است.
رهبران بسیج مردمی در اوایل ماه مه به اعضای ارشد خود گفتند که یک دالان زمینی در جنوب کوهستان سنجار ایجاد شده است که به ایران امکان می‌دهد یک خط تدارکاتی از طریق عراق و سوریه به سمت لبنان داشته باشد.
البعاج اولین توقفگاه مهم در این مسیر است. راه مذکور قرار است از دیرالزور و المیادین در سوریه عبور کند. هر دو شهر کماکان در کنترل داعش است.
از آن زمان تاکنون نیروهای تحت پشتیبانی ایران به فرماندهی سلیمانی در مناطق نزدیک به بزرگراه دمشق - بغداد گرد آمده‌اند.
این بزرگراه اهمیتی حیاتی دارد اما اعضای ارشد جبهه بسیج مردمی می‌گویند در شرایطی که فروپاشی داعش عرصه نبرد در حوالی مرزها را به سرعت تغییر می‌دهد این نیروها به دنبال دالانهای دیگری هم هستند.
آنان اکنون در پی جاده‌ای هستند که از دیرالزور و المیادین و پالمیرا عبور می‌کند و به سمت دمشق می‌رود.
حرکت نیروها در مناطق مرزی تبدیل به یک بازی نفسگیر میان بازیگران متعدد شده است.
شبه نظامیان تحت حمایت ایران از سمت غرب ارتش سوریه را به سمت عراق و همچنین از سوی دیگر شبه نظامیان عراقی را به سمت شرق هدایت می‌کنند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi