شناسه خبر : 53837
سه شنبه 30 خرداد 1396 , 12:19
اشتراک گذاری در :
عکس روز

«پلاک هشت»خاطرات شهید غواص

انتشارات «مشق» خاطرات هنرمند شهید محمدعلی معصومیان از شهدای شاخص شهر بابل را در کتابی تحت عنوان «پلاک بهشت» چاپ و منتشر کرد.

پلاک هشت

کتاب «پلاک بهشت» خاطرات خانواده، دوستان و همرزمان هنرمند شهید محمدعلی معصومیان با تلاش مصیب معصومیان، برادر شهید گردآوری و تنظیم شده است.

محمدعلی معصومیان متولد روستای بیشه‌سر از توابع شهر بابل است. مدتی در حوزه علمیه به درس حوزه مشغول بوده و بخشی از مقطع راهنمایی را در جبهه گذرانده است. وی پس از شرکت در عملیات قدس1، قدس2 و والفجر8 به عنوان غواص، در عملیات صاحب‌الزمان (عج) مجروح شد و بالاخره در عملیات کربلای4 که بار دیگر سمت غواصی را عهده‌دار بود، در جزیره ام‌الرصاص به شهادت رسید. پیکر او پس از یازده سال تفحص شد و در گلزار شهدای زادگاهش به خاک سپرده شد. از این شهید دو اثر به نام‌های «زمزمه‌های شهود» و «یادداشت‌های اروند» به چاپ رسید.
 
«پلاک بهشت»، زندگی‌نامه و خاطرات شاخص معصومیان را در  138 عنوان تک صفحه‌ای روایت کرده که هرکدام از این خاطره‌ها بسته به اینکه مربوط به کدام برهه از زندگی شهید است از زبان افراد متفاوتی روایت شده است و در پایان تصاویری از مراحل مختلف زندگی معصومیان و تعدادی از آثار هنری او ضمیمه اثر شده است.
 
در بخشی از کتاب می‌خوانیم: «هشت روز قبل از عملیات بود که برای دیدن پدرمان رفته بودیم گردان 2 یا رسول. در بین راه، صحبت که می‌کردیم، محمدعلی می‌گفت: مصیب! ما باید از داشتن چنین پدری احساس افتخار کنیم؛ پدری که بارها اومده جبهه، برای خدا، برای حفظ دینش؛ چنین پدری نعمته. تا رسیدیم پیش پدر و چند ساعتی با او گفتیم و خندیدیم و طبق معمول محمدعلی دوربینش را در آورد و چندتایی عکس گرفتیم. موقع خداحافظی شده بود که پدر دعا کرد: «انشاء‌الله صحیح و سالم برگردید! خدا سایه‌ی شما رو از سر من برنداره!»
 
صورتش را بوسیدیم و راه افتادیم. محمدعلی به فکر فرو رفته بود و داشت با خودش آهسته حرف می‌زد، ناراحت بود، گفتم: چیزی شده محمد علی؟ گفت: مگه ندیدی چه دعایی در حق ما کرد؟ پدره، دعاش مستجاب می‌شه، می‌ترسم از این عملیات هم جون سالم به در ببرم!»

کتاب «پلاک بهشت» در 224 صفحه، شمارگان دو هزار نسخه با بهای 16 هزار تومان از سوی انتشارات «مشق» بابل به بازار کتاب عرضه شده است.

انتهای پیام/

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi