شناسه خبر : 53845
سه شنبه 30 خرداد 1396 , 14:33
اشتراک گذاری در :
عکس روز

بیانات حضرت آقا برای خانواده شهدا مانند آب روی آتش بود

همسر شهید نجفی از شهدای مدافع حرم، دیدار با رهبر معظم انقلاب را مایه آرامش می‌داند و می‌گوید: وقتی آقا فرمودند به دشمنان سیلی می زنیم دلم خیلی شاد شد و قلبم آرام گرفت.

دیدار خانواده‌های شهدای مدافع حرم و مرزبان با مقام معظم رهبری

جمعی از خانواده‌های معظم شهدای مدافع حرم و مرزبان از شهرهای مختلف در روز یکشنبه 29 خرداد 96 با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند. خانواده‌های شهدایی که از راه های دور و نزدیک به حسینیه امام خمینی(ره) آمده بودند تا از نزدیک با رهبر و مقتدایشان دیدار کنند و آرامش بگیرند. صمیمیت و محبت و رابطه دوسویه رهبر معظم انقلاب با خانواده شهدا از نکات قابل توجه این محفل محسوب می‌شد.

تعدادی از خانواده‌های معزز شهدای مدافع حرم در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران پویا از دیدار با امام خامنه‌ای و حس و حال خود سخن گفته‌اند:

بیانات حضرت آقا برای خانواده شهدا مانند آب روی آتش بود

شهید مدافع حرم «میثم نظری» 27ساله، چندی پیش به صورت داوطلبانه برای دفاع از حریم عقیله بنی‌هاشم به سوریه رفت و در سال94 در دفاع از حرم اهل بیت(ع) به دست تروریست‌های تکفیری به شهادت رسید. پیکر این شهید مفقود بوده و به میهن اسلامی بازنگشته است.

قاسم نظری پدر شهید میثم نظری حس و حال دیدار با رهبر انقلاب را این‌چنین بیان می‌کند: من برای چندمین‌بار است که حضرت آقا را زیارت می‌کنم. هر بار که به دیدار ایشان می‌رویم به خانواده شهدا بسیار روحیه می‌دهند و بیاناتشان مانند آب روی آتش، دردها و سختی‌های فراق و دوری از فرزندانمان را تسکین می‌دهد و برای خانواده شهدا قوت قلب است.

او ادامه می‌دهد: زمانی که حضرت آقا سخنرانی می‌کردند عده زیادی از خانواده شهدا اشک می‌ریختند, اما این اشک در غم از دست دادن عزیزانشان نبود، بلکه دیدار ولی امر و رهبرشان اشک شوق را از دیدگانشان جاری می‌کرد.

 پدر شهید نظری می‌گوید: فرزندم امانتی نزد من بود و خداوند متعال این امانت را به بهترین نحو از ما گرفت و از این بابت خدا را شاکرم و از اینکه فرزندم را از دست داده‌ام، هیچ ناراحتی و گلایه‌ای ندارم. چندین روز پیش که تروریست‌ها به داخل کشور آمدند و به قول حضرت آقا ترقه بازی کردند, مردم متوجه شدند مدافعان حرم چه کسانی هستند. این حادثه  هشداری بود برای کسانی که حرف‌های نادرستی را به مدافعان حرم نسبت می‌دهند. آنها باید بدانند که مدافعان حرم برای پول نمی روند، بلکه ابتدا برای دفاع از حریم اهل بیت و بعد برای دور کردن سایه جنگ از کشورمان به عراق و سوریه رهسپار می‌شوند.

وقتی آقا که فرمودند به دشمنان سیلی می زنیم دل ما خیلی خوش حال شد و قلب من را آرام کرد

«شهید میثم نجفی» متولد 1367 از نیروهای سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ بود. 21 ساله بود که ازدواج کرد. تکاور بود و عشق حضور در میان مدافعان حرم او را به سوریه کشاند. او برای دفاع از حریم اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به صورت داوطلبانه رهسپار سوریه شد و بعد از مدتی در حلب سوریه مجروح شده و به کما رفت. اما طولی نکشید که او هم همچون دیگر اعضای کاروان شهدای مدافع حرم، به سوی سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) پرکشید. او در 12 آذرماه همزمان با ایام اربعین سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) به شهادت رسید. از او یک دختر به نام حلما به یادگار مانده است که 17 روز بعد از شهادتش متولد شد.

زهره نجفی همسر شهید نجفی که در این دیدار حضور داشت در خصوص حس و حال دیدار با امام خامنه‌ای می‌گوید: ما سال گذشته هم سعادت داشتیم به دیدار حضرت آقا برویم و حضرت آقا در گوش دخترم اذان بگویند. من امسال بیشتر به این عشق  به دیدار حضرت آقا  رفتم که به دخترم که هرگز پدر شهیدش را ندیده است، بگویم پدر دارد. می‌خواهم دخترکم خدایی ناکرده فکر نکند بی پدر شده‌ است, او باید بداند که ما بزرگترین پدر دنیا را داریم.

همسر شهید نجفی ادامه می‌دهد: حضرت آقا با صحبت هایشان به ما آرامش دادند و این صحبتشان که به دشمنان سیلی می زنیم، دل ما را خیلی شاد کرد و قلبمان آرام گرفت.حلما هم برای اینکه به دیدار آقا رفته بود بسیار خوشحال بود، حتی زمانی که حضرت آقا صحبت می‌کردند, چندین بار با صدای بلند حضرت آقا را صدا کرد. 

او با اشاره به اینکه دومین باری بود که همراه حضرت آقا افطار می‌کردم, می‌گوید: خدا را شکر کردم که ما سر سفره حضرت آقا روزه خودمان را باز کردیم و اینکه سر سفره پدرمان نشستیم لذت خاصی داشت. درست است که در منزلمان سفره ای پهن نمی‌شود که پدر خانواده سر سفره باشد، اما وقتی سر سفره آقا قرار گرفتیم برای ما همه چیز است.

تمام دارایی من در این دنیا یک پسر بود و آن را فدای حضرت زینب(س) کردم/از رهبر انقلاب  ممنونیم که به خانواده شهدا اهمیت می‌دهند

شهید مدافع حرم «مجید قربانخانی» متولد سال 1369 تهران بود که چندی پیش به‌صورت داوطلبانه برای دفاع از حریم آل الله به سوریه اعزام شد و در سال 94 به دست نیروهای تکفیری به شهادت رسید. پیکر مطهر او بر اثر انفجار از بین رفت.

افضل قربانخانی پدر شهید قربانخانی که او نیز در این دیدار همراه با دیگر خانواده شهدا حضور داشته از حس و حال دیدار با رهبر انقلاب می‌گوید: این اولین بار بود که حضرت آقا را از نزدیک زیارت می‌کردم, نماز را پشت سر حضرت آقا خواندیم, من عکس آقا مجید را  به حضرت آقا دادم و با ایشان صحبت کردم. ایشان صحبت‌های بسیار خوبی داشتند و بیاناتشان واقعا به دل می نشیند. از رهبر انقلاب  ممنونیم که هوای ما را دارد و به ما اهمیت می‌دهد.

او در ادامه می‌گوید: تمام دارایی من در این دنیا یک پسر بود و آن را فدای حضرت زینب(س) کردم, اگر 10 پسر دیگر هم داشتم فدای اهل بیت می‌کردم. امثال پسر من می توانستند زندگی عادی خود را داشته باشند، اما برای دفاع از حرم اهل بیت و برای مبارزه با تروریست‌ها کیلومترها آن طرف‌تر رفتند و به شهادت رسیدند که اکنون مردم ایران بتوانند به راحتی و با امنیت کامل زندگی کنند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi