شناسه خبر : 53876
پنجشنبه 01 تير 1396 , 11:30
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تجلیل رئیس جمهور از ایثار و ایثارگران

روحانی در دیدار و ضیافت افطار با خانواده های معظم شهدا و ایثارگران: موفقیت‌های ملت ایران مرهون ایثار، فداکاری و جهاد در راه خدا است/ تاکید بر پیگیری موضوع بیمه والدین شهدا

خبرگزاری فارس: موفقیت‌های ملت ایران مرهون ایثار، فداکاری و جهاد در راه خدا است/ تاکید بر پیگیری موضوع بیمه والدین شهدا

رئیس جمهور شهادت، ایثار و فداکاری را بسیار ارزشمند و بزرگ توصیف کرد و گفت: اگر ایثار نبود، حتماً بدانید که انقلاب اسلامی به پیروزی نمی رسید و همچنین نمی توانستیم در برابر توطئه جهانی در 8 سال دفاع مقدس به موفقیت دست یابیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی شامگاه چهارشنبه در دیدار و ضیافت افطار با خانواده های معظم شهدا و ایثارگران که در فضایی صمیمی برگزار شد، تاکید کرد: امروز اگر ایثار نبود ، با  توجه به این همه توطئه هایی که وجود دارد، پیروز نمی شدیم، لذا تمام موفقیت های ملت ایران مرهون ایثار، فداکاری و جهاد در راه خدا است.

روحانی  با اشاره به فرازی از وصیت نامه مولا امیرالمومنین علی(ع) در ماه رمضان، اظهار داشت: امام علی(ع) می فرمایند که جهاد در راه خدا باید هم با نثار جان، هم با اعطای مال و هم باید با زبان باشد، لذا امر به معروف و نهی از منکر و دعوت به حق و در کل جهاد با زبان بسیار اهمیت دارد.

رییس جمهور با بیان اینکه ماه مبارک رمضان،  ماه غفران  و عبادت است، گفت: از خدا می خواهیم که جزء انسان های سعادتمند باشیم و با روح پاک ماه رمضان را به اتمام برسانیم و در پایان این ماه به گونه ای باشد که خداوند از گناهان ما گذشته باشد.

روحانی  خاطرنشان کرد:  خداوند در قرآن مجید به پیامبر اسلام(ص) توصیه می کند که ای پیامبر به همه بندگان من بگو که خداوند از همه گناهانتان می گذرد و در این تعبیر قرآنی قید مسلمانی و حتی مومن بودن وجود ندارد و همه کسانی را که گناهی مرتکب شده و از حد عبور کرده اند، شامل می شود.

رییس جمهور با تأکید بر اینکه هیچ چیزی بدتر از یأس از رحمت الهی وجود ندارد، اضافه کرد: اگر کسی بدترین گناه را مرتکب شده باشد و از بخشش خداوند مأیوس گردد در حقیقت گناه دیگری مرتکب شده است و باید همیشه به رحمت خداوند امیدوار باشیم چرا که خداوند رحمت واسعه الهی، آمرزنده، مهربان، غفور و رحیم است.

روحانی افزود:  ماه رمضان بایستی انسان را برای انجام وظایف خود در برابر رسالت هایی که خداوند برای اعتلای کشور، دین و عزت بردوش او گذاشته، آماده تر کند.

رییس جمهور با تأکید بر اینکه راه و باب شهادت باز است، گفت: برخی تصور می کردند که بعد از پایان جنگ تحمیلی باب شهادت به روی مردم بسته شده است در حالی که این باب باز است، فقط باید انسان برای فداکاری و ایثار آماده باشد.

روحانی افزود: نیروهای بسیج، سپاه، ارتش، نیروی انتظامی، کسانی که در مرزها حضور دارند و آنهایی که در مسیر علم و دانش هسته ای تلاش کرده و به شهادت رسیدند و نیز مدافعین حرم و عزیزانی که در روزهای اخیر در ساختمان مجلس شورای اسلامی و حرم امام(ره) به شهادت رسیدند، نشان می دهد که باب شهادت همچنان، باز است.

رییس جمهور گفت: اگر چه در پیشگاه خدای متعال، شهدا از درجات مختلفی برخوردار هستند، اما همه شهدا به عنوان سرمایه های بزرگ ملی، عزت، استقلال و حفظ دین و مرام کشور و ملت ایران هستند.

روحانی برای شهدا، درجات متعالی و محشور شدن در کنار شهدای کربلا و سالار شهیدان امام حسین(ع) را مسألت کرد و گفت: امیدوارم خداوند ما را پیرو و ادامه دهنده راه شهیدان قرار دهد و ما را که مسئولیت هایی بر دوش داریم در دنیا و آخرت در پیشگاه شهدا و خانواده شهیدان سربلند سازد.

رییس جمهور در ادامه پیگیری موضوع بیمه والدین شهدا را مورد تأکید قرار داد و گفت: از خداوند می خواهم که خادم خوبی برای خانواده شهدا و ادامه دهنده راه شهیدان و ایثارگران باشیم.

روحانی تاکید کرد که خانواده معظم شهدا در پیشگاه خداوند جایگاه بسیار بالایی دارند و اگر مسوولان کاری برای آنان انجام می دهند ذره کوچکی در برابر کار بزرگی است که خانواده های معظم  شهدا و ایثارگران انجام داده اند.

وی گفت: شبهای دهه پایانی ماه مبارک رمضان بسیار عزیز هستند و در این شبها پیوسته  این دعا تکرار می شود که خدایا در این شبهای پایانی ماه مبارک ما را جزو سعادتمندان قرار بده و روح ما را با شهدا محشور کن و از گناهان ما درگذر و به ما ایمانی بده که همواره در کنار قلب و روح ما باشد؛ ایمانی که شکها را از دلها برطرف کند.

رییس جمهور اضافه کرد: در این دعا آمده است که "خدایا هر چه قسمت ما کردی ما را راضی و خشنود به قسمت خودت قرار بده". این خیلی جمله و فراز مهمی است. خشنودی انسان از انجام وظیفه خیلی مهم است. اینکه انسان روزه بگیرد یا برای نماز صبح از خواب برخیزد ولی قلبا از این اعمال خشنود نباشد، خیلی متفاوت از این است که انسان آنچه انجام می دهد از روی رضای قلبی و خشنودی باشد.

روحانی با بیان اینکه "کسانی پیش خداوند مقرب هستند که وظیفه خود را با خشنودی کامل انجام می دهند؛ از نماز، روزه، حج، زکات و خمس و هر آنچه خدا مقرر کرده است"، اظهارداشت: اینکه مادر و پدری فرزندشان را در راه خدا تقدیم کنند، به هیچ وجه کار آسانی نیست. اگر انسان خودش برود و شهید شود خیلی آسان تر است اما وقتی خانواده ای فرزند عزیزش و چه بسیار خانواده هایی که دو  ، سه  و یا 4 فرزند و همسر و داماد و پدرشان در راه خدا شهید شده است، این اصلا راحت و ساده نیست.

رییس جمهور خاطرنشان کرد: کسی که در برابر سختی های انجام وظیفه صبر می کند و از آنچه خداوند نصیبش کرده خشنود است، اجرش بی حساب است و هیچ فکر و وسیله ای نمی تواند ارزش آن را محاسبه کند.

در این مراسم خانواده های معظم شهدا و ایثارگران نماز مغرب و عشاء را به امامت دکتر روحانی  اقامه کرده و روزه خود را در کنار رییس جمهور افطار کردند.

اینستاگرام
باسلام وقبولی عبادات ایکاش ازجمع این عزیزان جانبازوخانواده شهدایک نفرازریس جمهورتقاضامیکردکه دستوراجرای قانون خدمات ایثارگران راابلاغ کندجناب ریس جمهوربعداز27سال ازاتمام جنگ هنوزشمامسولیین فقط تعریف وتمجیدمیکنیدبرادرعزیزم الان قشرآسبب دیده ازجنگ درسن وسال پیری هستندفرزندان بیکاروبالارفتن سن ازدواج فرزندان بخاطرعدم امکانات آیایک آزاده جانبازدارای دودنشجوی کارشناسی ارشددرآپارتمان 52متری چگونه زندگی کندواقعاحق زندگی کردن مانداریم فقط خداوندبه شماگفته ازماتعریف کنیدایکاش دراین دیدارهاکه بارهبری ویاریس جمهورانجام میشودیک آزاده جانبازه باشهامت پیدامی شدتاازواقعیت هاازمشکلات بچه های جنگ ازبی توجهی نظام به این قشرحرف میزدمتاسفانه همیشه عده ا ازقبل مشخص شده جهت ملاقات باسران نظام تعین میشونندکه فقط آرزوی دیداروملاقات رادارنندالبته همین فاش نیوزهم سلیقه ای گله های ماراچاپ میکندآقای مجتهدشماکه ازبچه های جبهه وجنگ هستیدخداوکیلی ازمشکلات بچه هاخبرنداریدازعدم اجرای قوانین که فقط درحدحرف وشعاربوده وهست اطلاع نداریدکه دلبخواهی اجراءمیشودشماازاینکه بنده وامثال بنده ازمعرفی کرون خودشان تفره میرونندمطلع نیستیدحداقل بقول امام حسین واقعیت هارابگوییدحق رابگوییدحتی اگربه ضررخودتان باشدبین یک جانبازه که آشنادارددربنیادباجانبازه دیگرکه حتی درصداوبالاترهست فرق اززمین تاآسمان هست جناب مجتهدبنده اززندانهای عراق برای امام نامه نوشتم وجواب نامه بنده درعراق بدستم رسیدولی امروزدرکشورخودم نمیتوانم نامه ای به رهبری یاریس جمهوربنویسم چرابعداز7سال اسارت و55درصدجانبازی وهمیشه عضوءبسیج افتخاری وعضوءگردان عاشوراوپلیس افتخاری کشوربرای یکبارازسال 69که به ایران آمده ام حتی یک زنگ تلفن دریغ ازجواب یک نامه چونکه عده ای بظاهرانقلابی ومومن وکشوردوست دوربرآقایان راگرفته اندوواقعیت هارابرعکس به گوش آقایان میرسانندشماهاکه خاک جبهه وجنگ وانقلاب راخورده ایدیک هییت تشکیل بدهیدجهت سرکشی به خانواده شهداوجانبازان درروستاهای کشورازخوداستان قم شروع کنیدبنده حاضرهستم هرگونه اطلاعاتی نیازداشتیددرخدمت هستم دکترجان شهیدوجانبازه وآزاده وایثارگرفقط همین تهران وشهرهای بزرگ نیست درروستاهاهستندپدرومادرشهیدی که پیرشده اندمشکل دارننددریغ ازیک تلفن تابرسدبه دیدارآقاوریس جمهورونماینده وغیره ایکاش رهبریکنهادی تشکیل میدادبطورناشناس ازکوچه وبازارومردم شهروروستاهافقط واقعیت هاراثبت وضبط وبه اطلاع رهبری میرساندنندبهرحال ببخشیدمزاحم وقت شماشدم دوست داشتیدبه نمایش بزاریدآزاده وجانبازه بسیجی تهران
سلام.جناب روحانی ریاست محترم جمهوری لطف دارند.ولی آقای روحانی باتقدیروتشکرمشکلات حل میشود.لطفادستوررسیدگی الخصوص بحث درمان که امروزه یکی ازمشکلات اساسی مامیباشدبفرمایید.بحث اشتغال وحقوق ناچیزماایثارگران که ماراشرمنده وخاروذلیل کرده آقای روحانی لطفابه ایثارگران وسالخوردگان وصعب العلاج هاوبیمارهاتوجه بیشتربفرمایید.مانیازبه پیگیری جدی درخصوص حل مشکلات راداریم.لطفابدادمابرسید.باتشکرازسایت فاش نیوز.
اخطاربه مسئولین خائن!شهدای عزیز...همرزمان جانبازان گرانقدربوده اند...بارفتارهاوگفتارهایتان بین شهیدوجانبازفاصله نیندازید!!!عواقب خطرناکی برای شمادارد.والسلام.
اقای رئیس جمهور با اجرای قانون ایثار گران باری از دئش من جانباز بیست درصد شمیایی و اعصاب و روان بردار به خدا خسته شدم و بیشتر ارزوی مرگ دارم و در سازمانی مشغول هستم که دونفر با حقوق خانواده من بازی می کنند و کسی هم حریف انان نیست تا کی ظلم به ما جانبازان ...........................
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi