شناسه خبر : 53884
پنجشنبه 01 تير 1396 , 13:12
اشتراک گذاری در :
عکس روز

جانبازی با 2 هزار ترکش سوژه مستند شد

طاهر ده پهلوان کارگردان مستند «حریم تا حرم» از اتمام تولید مستند «از حریم تا حرم» خبر داد و تشریح کرد: داستان این مستند حول شخصیت یکی از جانبازان دفاع مقدس به نام آقای برخورداری است که در زمان دفاع مقدس بر اثر اصابت موشک به شدت مجروح می‌شود؛ طوری که رزمندگانی که در صحنه حضور داشته اند پیکر او را با وانت به سرد خانه منتقل می‌کنند و خیال می‌کنند که وی شهید شده است، اما او در سردخانه به هوش می‌آید و جانباز می‌شود و هنوز هم چیزی بیشتر از دو هزار ترکش در بدن این جانباز هشت سال دفاع مقدس وجود دارد.

ده پهلوان اضافه کرد: در داستانی که از «حریم تا حرم» روایت می‌کند جوانی که خود را دوستِ پسرِ برخورداری معرفی می‌کند با توجه به اینکه خیلی‌ها می‌گویند وجود این همه ترکش در بدن امکان پذیر نیست تصمیم می‌گرد پیگیر حال آقای برخورداری شود تا به چند و چون داستان  پی ببرد. در این بین پسر جوان تصمیم می‌گیرد یکی از دوستان خود را به آقای برخورداری معرفی کند. دوست او پسری است که متولد سال هفتاد و دو است و مانند آقای برخورداری در سوریه و در دفاع از حرم اهل بیت (س) به شدت جانباز شده است و یک پای خود را از دست داده است.

جانبازی با 2 هزار ترکش سوژه مستند شد

وی افزود: قصه در تلاقی این سه شخصیت می‌گذرد و حرف‌ها و درد دل‌ها و گله‌هایی که آقای برخورداری با جوان جانباز مدافع حرم دارد. سعی شده است از این طریق نشان داده شود که نسل‌های مختلف انقلاب تا به امروز روحیه جهاد و مقاومت را از دست ندادند و همانگونه که می‌شود در نسل اول انقلاب جانبازها و شهدایی با قصه‌هایی زیبا و دلنشین پیدا کرد در نسل جدید هم چنین شخصیت‌هایی حضور دارند. سبک زندگی و دردهای مشترک این دو جانباز ادامه قصه را رقم خواهد زد.

مجری طرح مستند «از حریم تا حرم» تازه ترین محصول گروه تلویزیونی روایت فتح، خانه مستند انقلاب اسلامی است. این مستند به کارگردانی طاهر ده پهلوان و تهیه کنندگی سید هاشم موسوی، به زودی از شبکه‌های سیما نمایش داده خواهد شد.

  

منبع: شهید نیوز
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi