شناسه خبر : 53890
یکشنبه 11 تير 1396 , 08:03
اشتراک گذاری در :
عکس روز

استمداد جانباز کوهنورد و قهرمانِ فرا مرزی

زمانی که پای صحبهای جانبازِ کوهنورد و قهرمان فرامرزی کشورمان نشستم و او برایم بسیار ساده و بی آلایش از دردهایی که روی سینه اش سنگینی می کرد سخن گفت به واقع عرق سردی بر پیشانی ام نشست.

فاش نیوز - زمانی که پای صحبهای جانبازِ کوهنورد و قهرمان فرامرزی کشورمان "امان الله پور" نشستم و او برایم بسیار ساده و بی آلایش از دردهایی که روی سینه اش  سنگینی می کرد سخن  گفت به واقع عرق شرم بر پیشانی ام نشست.  

کاری از دستانم برنمی آمد به ناچار و بنا به وظیفه و تکلیف برخود لازم دیدم با نوشتن چند سطری، شاید دست توانایی، دستان مهربان این جانباز غیرتمند را بفشارد و او با دلی امیدوار و پایی استوار در راهی که قله افتخار آن انشاالله به نام "ایران" و "ایرانی" ثبت خواهد شد، مستحکمتر قدم بردارد.

نام برادر جانباز "امین امان الله پور" برای همه ایثارگران نامی آشنا و البته پرافتخار است. چرا که ایشان با داشتن یک پا،  تاکنون  با صعود به بلندترین قله های مرتفع دنیا فعل "خواستن، توانستن است" را به مدد پروردگار  رقم زده و برگ زرینی بر تاریخ پرافتخار کشورمان افزوده است. اما این روزها دل پردردی دارد. به واقع زمانی که پای درد دل این جانباز ارزشی کشورمان نشستم  بسیار شرمنده شدم.

 برادر امان الله پور برایم گفت: "من تنها جانبازی هستم که به طور تخصصی کوهنوردی می کنم و  صعودهای داخلی و خارجی بسیاری داشته ام. در حال حاضر هم یک صعود خارجی در پیش دارم که متاسفانه به علت مشکل مالی و نبود یک اسپانسر (حامی مالی) این صعود تقریبا ناممکن شده است.

بارها با بنیادشهید استان خوزستان  صحبت کرده ام. آنها هم از بانک دی برای من 5 میلیون تومان وام در نظر گرفتند که من قبول نکردم. مگر من گدا هستم؟ من به هرسازمان و یا بنیاد خیریه ای مراجعه می کردم همین هزینه را در اختیار من می گذاشتند. درصورتی که قرار بود از زمان آقای شهیدی برای بنده هدیه ای در نظر گرفته شود و آنقدر این هدیه را در بوق و کرنا کردند که دست آخر هم، این هدیه به من تعلق نگرفت. حتی قرار بود بنری از عکس شهدای مدافع حرم و شهدای شاخص را تهیه کنیم و در روسیه نصب نماییم. صعود به ارتفاعات روسیه خود پیامدهای سیاسی و ارزشی بسیاری دارد، اما متاسفانه تاکنون هیچ اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.

زمانی که از ایشان می پرسم که خواسته شما چیست؟ پاسخ می دهد. متاسفانه بنیاد شهید مرتبا می گوید ما بودجه نداریم اما می بینیم که دائما همایش های بی خاصیتی با بارمالی فراوان که هیچ کارایی ندارد را برگزار می کند! من از فاش نیوز درخواست دارم، چون برنامه بعدی صعود به ارتفاعات کلیمانجارو در آفریقاست و  امروزه درگیریهای نژادی و اعتقادی و مسلمان کشی را در این قاره بسیار مشاهده می کنیم، قطعا بازتاب این صعود بسیار ارزشمندتر از صعود به ارتفاعات روسیه است، اگر نهاد و یا افرادی را سراغ دارند که روی برنامه صعود خارجی، سرمایه گذاری کنند مرا یاری نمایند.

در خاتمه فاش نیوز نیز ازمسئولین و متولیان امرتقاضا می کند که خواسته این برادر جانباز را اجابت کنند و او را در این مسیر یاری نمایند.

یاعلی...

 

گزارش: صنوبر محمدی

 

کد خبرنگار: 23
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi