شناسه خبر : 53896
شنبه 03 تير 1396 , 10:44
اشتراک گذاری در :
عکس روز

گزارشی از حضور پرشکوه مردم تهران در روز قدس

موشکی که در روز قدس از ناحیه حضور مردم به سوی دشمن پرتاب شد

حال و هوای ظهر دیروز، آدم را به یاد ظهرهای روز عاشورا مینداخت ... از میزان گرما و میزان جمعیت مردم!... شاید یکی از زیباترین نماز جمعه هایی بود که تا به حال دیده بودیم

شهید گمنام- باز هم آخرین جمعه ماه میهمانی خدا و حضور بینظیر مردم در راهپیمایی روز قدس

... دیروز جمعه از اولین ساعت های شروع راهپیمایی در مسیرهای مختلف با وجود اینکه یکی از روزهای گرم و طولانی ماه رمضان بود، اما سرشار بود از شرکت کنندگان از اقشار و سنین متفاوت!

  این راهپیمایی باتوجه به اتفافات سیاسی و جهانی اخیر در رابطه با ایران، اهمیت خاصی داشت. با توجه به عملیات تروریستی اخیر در 17 خرداد ماه در حرم مطهر امام خمینی ره و همچنین مجلس، و همچنین پرتاب موشکی که چند روز پیش توسط سپاه در جواب به دست درازی و جسارت دشمنان و گروهک داعش انجام شد... امسال مردم هدف و انگیزه بیشتری برای حضور در راهپیمایی داشتند تا به قول و ادعای خودشان تودهنی بزنند بر همه کسانی که خیال تجاوز و جسارت به ایران را در سر می پرورانند!

  هوا بسیار گرم بود و تشنگی از سر و روی برخی از مردم می ریخت اما انگار نه انگار!... تا اذان ظهر که در فاصله میدان امام حسین (ع) تا میدان انقلاب و دانشگاه تهران حرکت کردیم، جز شور و نشاط و انگیزه چیزی ندیدیدم... مردم با پلاکاردهای مختلف، موضع خود را بر علیه اسرائیل و دشمنان و داعش و ... مشخص می کردند و جملات پرمعنایی را در دست گرفته بودند.

  یکی از موردتوجه ترین شعارهای بسیاری از راهپیمایی کنندگان درباره سند 2030 بود. تعداد زیادی از خانم ها روی چادر، کفن پوشیده بودند و با اعتراض به امضا و اجرای سند 2030، ادعا و درخواست می کردند که سند 2030 به طور جدی و کلی ملغی نشده و درحال اجرا در مدارس است!... همچنین مردم طومار بزرگی را بر علیه این سند ننگین همه امضا می کردند و بازار بحث و دلتنگی و شکایت از عملکرد مسئولین داغ بود!... حتی کمپینی برعلیه این سند هم تشکیل شده بود که غرفه ای جداگانه برای فعالیت داشت.

  در چهارراه ولیعصر نیز دو تا سه فروند موشک با حضور نیروی انتظامی و یگان ویژه قرار گرفته بود که مردم به صورت نمادین قدرت و داشته های نظام را مشاهده کند و کاملا هم مشخص بود که دسته گلی که سپاه به تازگی با عملیات غرورآفرین خود به آب داده بود، چگونه در روحیه مردم اثر گذاشته بودند و شور و حالی خاص در ایشان ایجاد کرده بود.

  در میان جمعیت مردم، تعدادی از چهره های آشنا هم دیده میشدند... سردار باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح هم در میان شرکت کنندگان بود... جانباز سلامت که معمولا علاقمند به تیم پرسپولیس است و با پرچم قرمز در همه جا حضور می یابد هم در میان مردم حضور داشت و ....

  چون مسیر میدان امام حسین (ع) تا میدان انقلاب مسیر حرکت جانبازان نبود، تعداد زیادی جانباز دیده نشدند اما در مسیر میدان فلسطین که مسیر حرکت جانبازان تا میدان انقلاب بود، تعداد زیادی جانبازان شرکت کرده بودند!

  نزدیک اذان ظهر که شد، جمعیت بسیار انبوهی از مردم برای نماز جمعه آماده می شدند و محل های گرفتن وضو پر از مردم روزه دار خستگی ناپذیر تهران شده بود!... حال و هوای ظهر دیروز، آدم را به یاد ظهرهای روز عاشورا مینداخت ... از میزان گرما و میزان جمعیت مردم!... شاید یکی از زیباترین نماز جمعه هایی بود که تا به حال دیده بودیم!... جمعیت کمی بعد از اتمام راهپیمایی بازگشتند اما بسیاری از مردم مومن و روزه دار و بابصیرت تهران، در اوج گرما و روزه داری دیروز جمعه تهران، گرمای هوا را به پیروی از امر ولی فقیه شان بخشیدند و به جای برگزیدن راحتی، سختی حضور در گرما با زبان روزه را انتخاب کردند.

  صفوف نماز جمعه دانشگاه تهران لبالب از جمعیتی بود که معنی ترور و داعش و ولی فقیه و موشک و استقلال ایران و شرف و عزت را به بهترین نحوی می دانستند و فهمیده بودند که حضورشان کی و کجا لازم و ضروری ست... هرچند در سختی!

  مردم تهران دیروز در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، باز هم افتخاری آفریدند که چشم دشمنان را کور نمود و حشره کوچک چون داعش و تروریست ها و سرکرده هایشان را له کرد... باشد که این انقلاب با بصیرت مردم به دست صاحب اصلی خویش، وجود مطهر صاحب الزمان (عج) برسد.

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi