شناسه خبر : 53912
شنبه 03 تير 1396 , 12:53
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مزایای قرارداد در روابط کاری (بخش آخر)

علی - جیم-  8)اجرای صحیح و به موقع تعهدات و افزایش کیفیت کار
با قرارداد محکم از همان اول همه چیز مشخص و نظم و ترتیب حقوقی برقرار است . هر طرف قرارداد به خوبی کارش را انجام می دهد وکیفیت کار و تراز بازدهی، بالا می رود. ولی اگر قرارداد به خوبی و جامع تنظیم نشده باشد ، حداقل کینه و کدورت ایجاد می کند و در کیفیت کار اثر منفی  می گذارد. احساس داشتن حاشیه امن حقوقی باعث می شود با آرامش کار را پیش ببرید و تعهدات خود رابه خوبی  انجام دهید و حق  و حقوق تان را هم تا ریال آخر دریافت کنید.

9) کاهش ریسک اقتصادی
در این دوره و زمانه که این همه ریسک اقتصادی و تحریم وجود دارد و با یک مسئله کوچک دلار بالا و پایین می رود، باید روابط کاری و تجاری تان حداقل از لحاظ  حقوقی محکم باشد تا میزان ریسک اقتصادی کار را کمتر کند.

10) حفظ رابطه ها
با تنظیم قرارداد محکم و جامع، دوستی ها و فامیلی ها و شراکت ها و برادری ها باقی می ماند و حرمت ها همیشه حفظ می شود.
11) هموار شدن مسیر برای رسیدن به توافق
گاهی یک ابتکار حقوقی و تمهید ساز و کارهای مناسب قانونی می تواند گیر اختلافات را باز کند و باعث شود دغدغه های حقوقی طرفین مرتفع و مسیر رسیدن به توافق و عقد قرارداد هموار شود . مثلا در معامله یک آپارتمان ، فروشنده نگران از دست رفتن ملکش است و حق فسخ هم خیالش را راحت نمی کند و  خریدار نیز می خواهد حداقل حقی در ملک پید اکند ولو متزلزل، خب پیشنهاد بیع معلق از جانب کارشناس تنظیم کننده قرارداد می تواند نگرانی هر طرف را از بین ببرد و مسیر معامله را هموار کند.

12)پیشگیری از شکایات کیفری و وقوع جرم
تنطیم حقوقی قرردادها بین مردم حتی این قابلیت  توان رادارد که از وقوع جرم و جرائم مربوطه و طرح شکایات کیفری نیز پیشگیری نماید.

  اگر قراردادی قوی ومحکم باشد، فروشنده به پشتوانه شفافیت شرط فسخ مندرج در قرارداد، قراداد را فسخ می کند و مال خود را انتقال می دهد و خریداری ریسک طرح دعوای کیفری فروش مال غیر را به سادگی نمی پذیرد. اگر قرارداد شراکت محکم و کامل باشد ،دو شریک با هم بر سر تفسیر و ابهام قرارداد کتک کاری و فحاشی نمی کنند. اگر قرارداد پیش فروش محکم و حساب شده باشد و بر اساس قرارداد مشارکت در ساخت باشد، پیش خریدار به دنبال شکایت واهی کیفری فروش مال غیر به خاطر سلب حق پیش فروش سازنده در مشارکت نمی گردد و ده ها مثال دیگر که هست و وجودارد.
بنابر این قبل هر گونه توافق و معامله، حتما با کارشناس قراردادها مشورت کنید.

 

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
به نام خدا
15 نکته برای معاملات پاک
(استاد محمود حقیقت طلب )
1- از انجام معاملات صوری (پولشویی) بپرهیزید.
2- با افراد رباخوار سرمایه گذاری و دادو ستد ننمائید.
3- ملک در تصرف غیر را معامله نکنید.
4- ازانجام سرمایه گذاری ومعامله املاک معارض اجتناب ورزید.
5- از سرمایه گذاری در ملکی که اسناد معتبر ندارد ، بپرهیزید .
6- از انجام معاملات وکالتی بپرهیزید.
7- ملک از نوع مصادره ای نباشد .
8- با افراد ذی نفوذسیاسی معامله ننمایید.
9- بدون حضور کارشناسان متخصص، معامله ننمایید.
10- از انجام معامله سرقفلی ،بپرهیزید .
11- از انجام معاملات صلح به صورت عادی و با چک های مدت دار بپرهیزید.
12- دقت نمایید تا چشم شخصی به ملک نباشد.
13- اگر کسی از سرناچاری و استیصال ، پیشنهاد اقاله معامله ای را داد، بپذ یرید .
14- معاملات را از سرناچاری ، اکراه و تحت فشار هرگز انجام ندهید .
15- از دست افراد بدنام و خیرنده ،ملک نخرید.
آیت الله آملی لاریجانی رئیس دستگاه قضا :مردم ما باید اطلاعات لازم خود را از حیث حقوقی و قوانینی که به زندگیشان مربوط می‌شود داشته باشند. این موضوع در دستگاه قضایی و اجرایی هم تاثیرگذار است برای مثال مراجعات در دستگاه قضایی کاهش پیدا می‌کند. باید تلاش کنیم سطح اطلاع مردم از مسائل حقوقی و قضایی بالاتر رود.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi