شناسه خبر : 53948
چهارشنبه 07 تير 1396 , 08:35
اشتراک گذاری در :
عکس روز

فرقی نمی کند چه کسی ماشه را برای شلیک موشک فشار داد!

فرآیند تولید موشک تا شلیک و اصابت به هدف، کار یک شخص و نهاد و مجموعه ای خاص نیست! بلکه اقدامی سیستماتیک است...

ابوالفضل درخشنده -  در پی پاسخ قاطعانه نظام جمهوری اسلامی ایران به تحرکات مذبوحانه ایادی دشمن، برخی موضعگیری هایی شکل گرفت، ترس حقیرنگارنده از بازی عناصر نفوذی، وادار به نگارش این مکتوب نمود. فرآیند تولید موشک تا شلیک و اصابت به هدف، کار یک شخص و نهاد و مجموعه ای خاص نیست! بلکه اقدامی سیستماتیک است که نهادها و ارگان های زیادی از مجموعه نظام جمهوری اسلامی ایران در آن دخیل می باشند.

  اگر قدری به عقب برگردیم و اولین موشک های که به واسطه تدبیر و لابی دولتمردان وقت از کشور لیبی دریافت شد، مشخص می شود که اولین گام در زمان ریاست جمهوری مقام معظم رهبری برداشته شده است. توافقی محرمانه صورت گرفت تا ایرانی اسلامی بتواند با مقابله به مثل، رژیم کودک کش صدام را وادار به آتش بس در جنگ شهرها کند. اینکه چگونه موشک ها دریافت شد، قدری از آن مطرح شده است و حتی اخیرأ افشاء گردید که دو فروند از موشک های اسکادبی تحویلی از کشور لیبی بنا به درخواست شهید تهرانی مقدم جهت مهندسی معکوس ساخت، در اختیار تیم ایشان قرار می گیرد.

  اما هیچ کس از نقش نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در انتقال موشک ها به داخل کشور حرفی نزد! هیچکس نمی داند خلبان آن هواپیمایی که موشک ها را به ایران حمل کرد، که بود؟! و چگونه از مسیر ترکیه با بازی با خط مرزی عراق توانست موشک ها را سالم به کشور برساند؟!هیچکس نمی داند چه تعداد سرباز گمنام در طراحی و اجرای نقشه انتقال موشک ها به همراه کادر پروازی دخیل بودند و هیچکس نمی داند که آنان چرا غسل شهادت کرده بودند؟!

زیرا کوچکترین درز اطلاعاتی موجب ره گیری هواپیما توسط آواکس های امریکایی در اختیار دولت عربستان و سرنگونی آن توسط هر کشوری به نام عراق می شد! هیچکس نمی داند موشک ها چگونه با رشادت خلبانان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و سربازان گمنام، سالم در ایران به زمین نشست! همانگونه که کمتر کسی می داند دانش نظامی کدام نیرو از اول انقلاب در خدمت آموزش نیروهای انقلابی بوده و هست. اکنون که به واسطة مجاهدت های خاموش، نظام مقتدر جمهوری اسلامی به این دانش دست یافته است، فرقی نمی کند که سپاه یا ارتش یا بسیج و نیروی انتظامی دست روی ماشه شلیک موشک ها بگذارد یا... هر شلیک موشک فرآیندی را طی کرده است تا آن دست با افتخار روی ماشه قرار گیرد.

  از دولتمردانی که لایحه بودجه دفاعی را افزایش دادند تا تحقیقات به ثمر بنشیند، تا نمایندگان مجلسی که بودجه مربوطه را تصویب کردند، تا مردمی که سختی کشیدند و نخوردند تا بودجه دفاعی قابلیت اجرایی پیدا کند تا... مهم نیست چه کسی دست روی ماشه شلیک موشکی بگذارد که ثمرة مجاهدت های همه آحاد این مردم است. سپاه جزیی از بدنه نیروهای مسلح است و نیروهای مسلح تابع محض مقام عظمای ولایت. در هر برهة زمانی اگر نیاز شود راه کارهای قانونی و سلسله مراتب فرماندهی وجود دارد تا اگر سپاه، ارتش، بسیج و غیره، طرح و هدفی دارند، باید در جایگاه مربوطه تصویب شود، سپس مصوبه نیروهای مسلح را دریافت و پس از آن شورای امنیت ملی و در نهایت طرحی قابلیت اجراء پیدا می کند که فرماندهی کل قوا آن را تصویب کرده است.

 فراموش نکنیم در زمانی که صدام حاکم عراق بود و بعد از حمله به کشور کویت، مدار 18 درجه امریکایی، هرگونه جنبنده ای را در هوا مورد هدف قرار می داد، دلاورمردانی مانند شهید اردستانی دو بار قرارگاه اشرف را در همین مدار 18 درجه بمباران کردند... شلیک تدافعی موشک به قلب مزدوران دسیسه گر توسط هر نهاد و سازمان و ارگانی انجام شده باشد، انگشت تمامی مردم غیور ایران بر روی ماشه شلیک قرار داشته است. و این افتخار تنها مربوط به نیروهای مسلح نمی شود. لطفا در زمین دشمن بازی نکنیم! هر پیروزی و شکستی عقبه ای داد و ثمرة فرآیندی است. دسیسه دشمن را همانگونه که مقام معظم رهبری و فرمانده کل قوا عنوان نموده اند، فراموش نکنیم. زیاده جسارت است... سربازی کوچک...

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi