شناسه خبر : 53978
چهارشنبه 07 تير 1396 , 15:27
اشتراک گذاری در :
عکس روز

خدمات رسانی پزشکی به 63 هزار جانباز شیمیایی توسط بنیاد

خدمات رسانی پزشکی به 63 هزار جانباز شیمیایی توسط بنیاد
 

خدمات رسانی پزشکی به 63 هزار جانباز شیمیایی توسط بنیاد

 

 

 

 

 

 

شهیدخبر(شهیدنیوز): معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران با ارائه گزارشی از خدمات رسانی پزشکی به جامعه ایثارگری در سال 1395، از ارائه خدمات به ۶۳ هزار و ۸۰۳ جانباز شیمیایی در کشور خبر داد.

  

شهیدخبر/شهیدنیوز:عبدالرضا عباسپور معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران از خدمات‌رسانی پزشکی به ۶۳ هزار و ۸۰۳ جانباز شیمیایی در کشور خبر داد و گفت: ۷۴۹ نفر از این عزیزان جانبازان شیمیایی شدید هستند و ۳ هزار و ۵۹ نفر نیز جانباز شیمیایی متوسط محسوب می‌شوند‌.

وی با بیان اینکه در سال گذشته یک هزار و ۲۰۰ جانباز شیمیایی سردشت از سوی ۵۰ پزشک متخصص مورد معاینه قرار گرفتند، گفت: این بازدیدها و معاینات به‌صورت مجزا از طرح پایش سلامت ایثارگران است که به‌صورت مستمر برای معاینه و بررسی سلامتی ایثارگران انجام می‌شود.

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص جانبازان نخاعی نیز گفت: در حال حاضر هزار و ۹۸۰ جانباز ضایعه نخاعی در کشور وجود دارند که ۱۸۰ نفر از جانبازان قطع نخاع گردنی محسوب می‌شوند.

عباسپور با بیان اینکه ۳۳۰ هزار جانباز زیر ۲۵ درصد، ۲۳۰ هزار جانباز بالای ۲۵ درصد و 9 هزار و 600 جانباز ۷۰ درصد در کشور وجود دارند، ادامه داد: جانبازان و خانواده‌های شهدا پس از احراز ایثارگری، تحت پوشش خدمات بنیاد قرار می‌گیرند و تابعیت این افراد برای ارائه خدمات بنیاد شهید و امور ایثارگران در صورت احراز ایثارگری تفاوت ندارد.

وی در پایان گفت: ارائه خدمات پزشکی به جامعه ایثارگری از طریق ۳ هزار و ۵۰۰ مرکز درمانی طرف قرارداد با بیمه ایران در استان‌های مختلف کشور انجام می‌شود که تقریباً حدود 388 هزار نفر بستری و درمان داشتیم و در سال گذشته 41 تیم تخصصی پزشکی به استان‌های مختلف کشور برای ویزیت تخصصی جانبازان و ایثارگران اعزام شده و تعداد سه هزار و 870 ایثارگر را ویزیت کرده‌اند./ایثار

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi