شناسه خبر : 53981
پنجشنبه 08 تير 1396 , 10:07
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شهیدورزشکار واسطه ازدواج جوانان

دریافت بالاترین مدال از دانشگاه شهادت/ورزشکاری که واسطه ازدواج دانشجویان شد

شهید

سرویس فرهنگی و هنری - این روزها گلزار شهدای آبادان شلوغ‌تر از سال‌های قبل است زیرا میهمان تازه‌ای دارد که چند روز پیش در کنار همشهریانش آرمیده و کوچک و بزرگ شهر به زیارتش می‌آیند.

به گزارش فانوس به نقل از تسنیم،روزهای رمضان یکی یکی پشت سر هم سپری می‌شوند و ماه میهمانی خدا به پایانش نزدیک می‌شود تا اینکه با خودنمایی هلال ماه شوال عید سعید فطر از راه می‌رسد و مسلمانان ایران اسلامی این عید بزرگ را جشن می‌گیرند.

نماز عید سعید فطر در همه شهرها و برخی از روستاهای کشور پهناور ایران اقامه می‌شود، ملت ایران به شکرانه یک ماه طاعت و بندگی به صفوف نماز می‌پیوندند و جبین بر خاک می‌سایند.

دید و بازدید عید سعید فطر در نقاط مختلف ایران مرسوم است و با آداب و رسوم خاص خود انجام می‌شود، اهالی شهرهای آبادان و خرمشهر نیز بر اساس یک آیین دیرینه خود، در این عید بزرگ سنت حسنه صله رحم را به جا می‌آورند.

پرواز تا بی‌نهایت از تهران

این برنامه تا چند روز پس از عید سعید فطر ادامه دارد و خویشان و بستگان به دیدار یگدیگر می‌روند و دید و بازدید عید را انجام می‌دهند، سید رضا ثابتی که از جوانان ورزشکار آبادان است نیز همه ساله این آداب و رسوم آبا و اجدادی خود انجام می‌دهد و به دیدن بزرگترها می‌رود.

اما عید فطر سال 1396 طور دیگری رقم می‌خورد زیرا سید رضا ثابتی در روز چهارشنبه 17 خرداد ماه سال 1396 به همراه 17 تن دیگر از هوطنان عزیزمان از شهرهای مختلف کشور به نام‌های شهید مازیار سبزعلی‌زاده توسه‌کله، شهید حسین جلالی‌راد، شهید حسین بنی‌اردلان، شهید صیاف علی همتی، شهید علی جواد زارع، شهید علی توده فلاح، شهیده مهدیه هراتی، شهید احسان آقاجانی‌معمار، شهید حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی تقوی، شهید مرادحسین چهارمحالی، پاسدار شهید جواد تیموری، شهید حمید امدادی، شهید جعفر جعفرزاده، شهید علی قلی‌زاده، شهیده هانیه اکبریان پیردوستی و شهیده فاطمه رنجبری‌زاده در 2 عملیات تروریستی مجلس شورای اسلامی و حرم امام خمینی(ره) در تهران به شهادت می‌رسد و آسمانی می‌شود.

هر چند که رضا عید امسال در بین ما حضور ندارد اما دوستان، آشنایان و بستگان او که هر ساله به مناسبت عید فطر به دیدارشان می‌رفت به سراغش می‌آیند و در این چند روز عید در کنار مزارش همدیگر را ملاقات می‌کنند تا یاد و خاطره اعیاد سال‌های پیش زنده بماند.

عید دیدنی در کنار شهید

این روزها گلزار شهدای آبادان شلوغ‌تر از سال‌های قبل است زیرا میهمان تازه‌ای دارد که چند روز پیش در کنار همشهریانش آرمیده است و کوچک و بزرگ شهر به زیارتش می‌آیند.

سید رسول ثابتی، برادرزاده شهید سید رضا ثابتی می‌گوید: هر ساله به مناسبت عید فطر عمویم به دیدار اقوام و بستگان می‌رفت و ما هم همراهش می‌رفتیم، اما امسال در بین ما نیست و عید کنار مزارش رفتیم و به او تبریک گفتیم.

وی ادامه می‌دهد: او هر ساله به ما عیدی می‌داد و به اتفاق هم به دیدار دیگر عموها می‌رفتیم و به آنها سر می‎زدیم ولی عید امسال همه به زیارت مزارش آمدیم تا در کنار هم باشیم.

برادرزاده شهید سید رضا ثابتی اضافه می‌کند: در این چند روز عید که سر مزار شهید رفتیم خیلی از مردم آبادان نیز به زیارت این شهید آمدند که از آنها تقدیر می‌کنیم.

وساطت برای ازدواج جوانان

نمی‌دانم سید رضا چه کرده که خداوند فیض شهادت را به او می‌دهد و منزلگاهی در جوار مجاهد شهید آیت‌الله محمدحسن شریف قنوتی، نخستین روحانی شهید دفاع مقدس، امیر سرلشکر شهید سید علیرضا یاسینی، معاون هماهنگ‌کننده و رئیس ستاد نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی، سردار شهید عبدالرسول گندمکار باقری و سردار شهید سعید سیاح‌طاهری از شهدای مدافع حرم خوزستان نصیبش می‌کند و در همسایگی شهدای منا از جمله شهید امین باوی، شهید فواد مشعلی، شهید حسن بیت‌غانم، شهید عبدالستار شنیور نصاری و شهید حسین بغلانی ماوا می‌گزیند و مزارش زیارتگاه همگان شده است، اما هر چه کرده و هر چه به دست آورده گوارای وجودش خوشا به سعادتش ...

سرلشکر شهید سید علیرضا یاسینی

سید رسول ثابتی در ادامه سخنانش می‌گوید که عموی شهیدم خیلی دست به خیر داشت و واسطه ازدواج بسیاری از جوانان چه دختر و چه پسر در آبادان شده است، همچنین در دانشگاه نیز خیلی از این کارها انجام داد.

وی به برخی دیگر از ویژگی‌های شهید سید رضا ثابتی اشاره می‌کند و یادآور می‌شود: خیلی گشاده رو بود و هر کاری که از دستش برمی‌آمد برای دیگران انجام می‌داد، اینها را نه به خاطر اینکه شهید عمویم هست می‌گویم بلکه این جملات را به خاطر مرام و معرفتی که دارد بیان می‌کنم.

ورزشکار با معرفت

برادرزاده شهید سید رضا ثابتی اضافه می‌کند: سید رضا یکی از طرفداران متعصب تیم صنعت نفت آبادان بود، مانند همه آبادانی‌ها عاشق این تیم بود و مدتی نیز برای نفت بازی کرد.

اکنون این جوان با معرفت آبادانی به شهدای شهرش از جمله سردار شهید حسین امامی، سردار حمید طاهری‌خراسانی، سردار شهید حمید قبادی‌نیا و امیر سرتیپ شهید قاسم درآهکی از فرماندهان دلیر ارتش پیوسته و شاید هم در بهشت میهمان روحانی شهید کاظم سعیدی‌نیا، شهید حامد هلالی و شهید مدافع حرم حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مکیان شده است.

فوتبالیست تیم صنعت نفت آبادان بالاترین مدال را که مدال شهادت را به گردن آویخته و افتخاری برای آبادان و آبادانی‌ها شده تا نامش تا ابد زنده و جاوید بماند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi