شناسه خبر : 53991
پنجشنبه 08 تير 1396 , 11:09
اشتراک گذاری در :
عکس روز

پاسخ ۳۷ سال قبل شهیدبهشتی به مغالطه امروز روحانی

شهید بهشتی هرگز به اطرافیان و نزدیکان – مثلاً برادر خود- اجازه نداد در عزل و نصب‌ها دخالت کنند یا دست به بیت‌المال ببرند یا حقوق‌ها و رانت‌های نجومی بگیرند.

محمدرضا_سابقی- پاسخ_۳۷_سال_قبل_شهید_بهشتی_ به_مغالطه_امروز_روحانی

آقای روحانی در توئیتر نوشت: «بهشتی انواع ناسزاگویی و ظلم‌ها را به خود تحمل می‌کرد ولی در برابر ظلم به مردم با قدرت می‌ایستاد».

ذیل این توئیت،توسط رئیس جمهور، هشتگ «سید مظلومان» قرار گرفته است.!!!!

  به نظر بنده،،این توئیت برای مصادره به مطلوب شهید مظلوم بهشتی، در حالی است که شهید بهشتی برخلاف آقای روحانی هرگز به منتقدان خود درون نظام، القاب و اهانت‌هایی مانند «مزدور، بی‌شناسنامه، ترسو، ‌افراطی، جیب‌بر، مستضعف فکری، متوهم، بزدل، کاسب تحریم، فاسد، عقب مانده، تازه به دوران رسیده، عصر حجری و… نثار نکرد، و عجیب‌تر اینکه آن شهید هم مانند برخی انقلابیون مظلوم امروز، مورد اهانت‌های رئیس‌جمهور خودکامه وقت (بنی‌صدر) قرار داشت.

  شهید بهشتی هرگز به اطرافیان و نزدیکان – مثلاً برادر خود- اجازه نداد در عزل و نصب‌ها دخالت کنند یا دست به بیت‌المال ببرند یا حقوق‌ها و رانت‌های نجومی بگیرند. بهشتی هرگز به اختلاس مفسدان اقتصادی، لقب بدهی معوقه نمی‌داد. آن شهید والامقام به رئیس وقت دولت مستکبر آمریکا، به سیاق آقای روحانی نمی‌گفت «بسیار مؤدب» بلکه با زبانی صریح می‌گفت «ای آمریکا از ملت ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر». به همین دلیل هم برخلاف برخی دولتمردان امروزی که رئیس سازمان سیا درباره سرنوشت‌شان اظهارنگرانی می‌کند، مغضوب سازمان سیا و تروریست‌های اجاره‌ای آن (سازمان منافقین) قرار گرفت.

  شهید بهشتی با وجود اینکه تقابل ایدئولوژیک با بنی‌صدر (عامل سازمان منافقین) داشت اما با ادبیاتی منصفانه، انحرافات وی و جریان متبوع وی را نقد کرد؛ نامه اسفند ۵۹ شهید بهشتی در این زمینه به حضرت امام، ویژگی‌هایی را برای جریان مقابل جریان حزب‌اللهی برمی‌شمارد که اتفاقاً درباره برخی عناصر دولتی مصداق دارد....

......

 دوگانگی موجود میان مدیران کشور بیش از آن که جنبه شخصی داشته باشد، به اختلاف دو بینش مربوط می‌شود. یک بینش معتقد و ملتزم به فقاهت و اجتهاد، اجتهادی که در عین زنده بودن و پویا بودن، باید سخت ملتزم به وحی و تعهد در برابر کتاب و سنت باشد، بینش دیگر در پی اندیشه‌ها و برداشت‌های بینابین، که نه به کلی از وحی بریده است و نه آن‌چنان که باید و شاید در برابر آن متعهد و پای‌بند، و گفته‌ها و نوشته‌ها و کرده‌ها بر این موضوع بینابین گواه.

 بینش اول در برابر بیگانگان و هجوم تبلیغاتی و سیاسی و اقتصادی به نظام سخت به توکل بر خدا و اعتماد به نفس و تکیه بر توان اسلامی و پرهیز از گرفتار شدن در دام داوری‌ها یا دلسوزی‌های بیگانگان معتقد و ملتزم. بینش دیگر، هرچند دلش همین را می‌خواهد و زبانش همین را می‌گوید و قلمش همین را می‌نویسد، اما چون همه مختصات لازم برای پیمودن این راه دشوار را ندارد، در عمل لرزان و لغزان.

 بینش اول به نظام و شیوه‌ای برای زندگی امت ما معتقد است که در عین گشودن راه به سوی همه نوع پیشرفت و ترقی، مانع حل شدن مسلمان‌ها در دستاوردهای شرق یا غرب باشد و آنان را بر فرهنگ و نظام و ارزش اصیل و مستقل اسلام استوار دارد. بینش دیگر با حفظ نام اسلام و بخشی از ارزش‌های آن، جامعه را به راهی می‌کشاند که خود به خود درها را به روی ارزش‌های بیگانه از اسلام و بلکه ضد اسلام می‌گشاید.

 بینش اول روی شرایطی در گزینش مسئولان تکیه می‌کند که جامعه را به سوی امامت متقین و گسترش این امامت بر همه سطوح راه می‌برد. بینش دیگر بیشتر روی شرایطی تکیه می‌کند که خود به خود راه را برای نفوذ بی‌مبالات‌ها یا کم‌مبالات‌ها در همه سطوح مدیریت امت اسلامی و حاکم شدن آنها بر سرنوشت انقلاب هموار می‌سازد.»
و سرانجام این نکته را هم باید یادآور شد که سازمان منافقین شهید بهشتی را ترور کردند و بقایای آنها اعدام شدند. اما ۳۷ سال بعد آقای روحانی ضمن به‌کارگیری ادبیات عناصر مخالف نظام مدعی شد ۳۸ سال است چوبه ‌دار برپا کرده‌اند!

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
اختلاس ها و حیف و میل هایی که در هشت سال دو دوره دولت نهم و دهم اتفاق افتاد در تاریخ ایران و حتی در تاریخ بشریت بی سابقه بود و حالا شما بدون اونکه چیزی ثابت شده باشه افرادی را متهم می کنید که نزد ملت آبرو دارند و منتخب اکثریت مردم اند.
درود برشما گل گفتی یک جانباز رزمنده ولی اینها پنبه درگوش وفقط فزیاد میزنند
بارها احمدی نژاد تقاضای مناظره بدون قید وشرط رودرو با پخش زنده در صدا وسیما در حضورمردم شریف ایران را با حضرات به اصطلاح موبادی اداب وراستگو را کرده وهمین بس که این جریان سراسر دروغین ،حاضر به مناظره رودرو وزنده با مردی که منتقد این جریان فکری است نشده اند
چرا از مناظره رودرو با احمدنژادها میترسند؟
شهید بهشتی معتقد بود باید پنج هزار کلمه مطالعه کرد ولی پنج کلمه نوشت. این در حالی است که امروز همه همه چیز می‌گویند. هرکس می‌خواهد شهید بهشتی را بشناسد مذاکرات تدوین قانون اساسی را بخواند. او به آزادی احزاب، آزادی‌های قانونی و فردی اعتقاد داشت. آیت الله محقق داماد می‌گفتند کسی به من رسید و به من گفت چرا با آقای بهشتی رفت و آمد می‌کنید؟ گفتم چرا؟ گفتند ایشان با اهل سنت قدم می‌زنند یا در مدرسه علم و دانش آن زمان انگلیسی و آلمانی یاد داده می‌شد، برخی این‌ها را کفر می‌دانستند.
حجت الاسلام رفیعی تاکید کرد: ژرف و عمیق اندیشی و همچنین دفاع از انقلاب از ویژگی بارز شهید بهشتی است. ایشان دفاع از امام و انقلاب را هیچ وقت رها نکردند. وقتی شهید بهشتی در قم سخنرانی کردند، برخی علیه ایشان و امام بشدت هجمه ایجاد کردند. شهید بهشتی گفت از ما خرج کنید ولی از امام نه.
او با بیان اینکه شهید بهشتی به دنبال حذف هیچ کسی و هیچ جناحی نبود، اظهار داشت: حذف هیچ جناحی ممکن نیست. اگر کسی خط قرمز نظام را رعایت می‌کند نباید حذفش کرد. این دنیا نه برای اصولگرا می‌ماند و نه اصلاح‌طلب. اگر کسی ضد ولایت و ضد قانون نیست چرا باید حذفش کرد. اگر کسی قانون را رعایت می‌کند باید او را حفظ کنید. بهشتی چتری بود می‌گفت خوبی‌ها و بدی‌ها را ببنیم قابل توجه اقای سابقی مدارا ار شهید بهشتی یاد بگیرید به منتخب 24 میلیون احترام بگذارید
هر چه دلتان می خواهد به آقای روحانی نسبت می دهید. این روش اسلامی نیست .آقای روحانی منتخب ملت است . تفرقه افکنی نکنید.
سلام/باید کلیت رفتار امثال شهید بهشتی و در سطحی بالاتر 14 معصوم-ص را در همه موضوعات و همه رفتارها و سکنات مسئولین مورد مداقه قرار داد و البته از نگاه تنگ جناحی فاصله گرفت و فقط رئیس جمهور را زیر ذره بین نبرد بلکه همه و همه
باسلام بنده ارادت خاصی به شهیدبهشتی وامثال ایشان داشته وخواههم داشت ولی نبایدمسولین اوایل انقلاب رابامسولیین امروزه قیاس کنیم مگرآقاچمران مثل برادرشهیدش میشودکه روحانی مثل بهشتی بشونندبایدبازمان جلوبرویم برای مثال زمان جوانی ماباامروزجوانی فرزندانمان برابرنیست بایدقبول کنیم اوایل انقلاب هدف چیزه دیگری بودولی الان فرق کرده شمادرانتخابات دیدیدکه معاون دولت قبل جلویدوربین هااسم احمدی نژادکه جزوکاندیدهانبودباافتخارنوشت وبه همه نشان داداینکارهامیدانی یعنی چه دوست عزیزهیچوقت دومسول راباهم قیاس نکن بایدتاریخ قضاوت کندبایدمدیریت زمان تعین کنیدبایدشرایط کشورتعین کندآقای بهشتی صحبتهای دیگری هم داردکه باافکارآقا روحانی نزدیک هست بایدهمه راشنیدبه نظربنده اگرقرارهست که مست گیرندهرآنچه هست گیرنندبرادروپسروعموودایی وخاله نداردهرشخصی که درهرپست ومقامی به این ملت وکشورخیانت میکندبایدمجازات بشودولی نمیشودچونکه همه ازهمدیگرآتودارنندالبته میدانم که همین سایت فاش نیوزهم دلبخواهی هرنوشته ای که به فکرواندیشه انهانزدیک باشدچاپ میکنندبه واقعیت کاری ندارنندبنده هم دلم میسوزدبرای کشورونظام ورهبرومردم ولی بایدفقط دعاکنیم که بجای باندوگروه وحزب بازی به فکرکشوروملت ایران باشند
باور کنید اگه یک ذره همراه رییس جمهور منتخب باشید اسمون به زمین نمیاد!این یارکشی ها و کلکل ها چیه؟مردم مهمن مهمتر از هرکس دیگه ای در این کشور مردمم کشورو میسازن توروخدا مردمو با این چیزا زده نکنید. شما 16 میلیونی ما 24 ولی همه ایرانی هستیم اگه خودتون رو همراه این 24میلیون نمیدونی باشه این مشکل خودته ولی بذار رییس جمهور منتخب این دوره کارشو بکنه کارایی که مردم موافقش بودن و با رای به ایشون نشون دادن چی میخوان چرا میخوای سنگ اندازی کنی؟این کارت یه بخش کوچکی از حق الناس ادماییه که بهشون رای دادن...باشه شما چهار سال صبر کن بدش اونیی که میخوای رو رییس جمهور کن...این چهار سالو تحمل کن تا حق این همه ادم بایمال نشه. این چیزیه که شما میگی رییس جمهور مارو قبول نداری باشه ولی یادت باشه کنارش کلی از هموطن هات رو هم قبول نداری...ما دشمن نیستیم چون تو یه جا زندگی میکینم هر اتفاق خوبی برای اینجا بیوفته خوشحال میشیم و هر اتفاق بدی بیوفته ناراحت چون نتایجش در نهایت همه ی ما رو در برمیگیره. ما با هم دوستیمممم!خب؟!!!
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi