شناسه خبر : 53998
شنبه 10 تير 1396 , 11:08
اشتراک گذاری در :
عکس روز

وعده‌ای که شهید به فرزندش داد

جامعه قرآنی کشور با حضور در منزل شهید حجت‌الاسلام سید مهدی تقوی که در حادثه تروریستی مجلس شورای اسلامی به فیض شهادت نائل آمد، ضمن ادای احترام به مقام شامخ این شهید والامقام، با خانواده معظم ایشان دیدار کردند.

شهید تقوی

جامعه قرآنی کشور چهارشنبه 7 تیرماه به دیدار خانواده شهید حجت الاسلام سید مهدی تقوی از شهدای حادثه تروریستی مجلس شورای اسلامی رفتند و ضمن ادای احترام به مقام شامخ این شهید والامقام، با خانواده معظم ایشان نیز دیدار کردند.

حجت‌الاسلام سیدمهدی تقوی مدیرعامل سابق خبرگزاری ایکنا و از فعالان جامعه قرآنی کشور، صبح روز 17 خردادماه سال جاری در جریان حادثه تروریستی مجلس شورای اسلامی به شهادت رسید.

دیدار این هفته جامعه قرآنی که با حضور محمدحسین محمدزاده مدیر شبکه قرآن و معارف سیما، سید علی سرابی قائم مقام شورای عالی قرآن، احمد ابوالقاسمی قاری بین المللی و مدیر شبکه رادیویی قرآن، رحیم قربانی رئیس سازمان قرآن و عترت سپاه محمد رسول‌الله(ص)، حسن محمدی مدیر عامل اتحادیه تشکل‌های قرآنی و جمعی از قاریان، حافظان و اصحاب رسانه همراه بود، رنگ و بوی دیگری داشت چراکه شهید تقوی خود از متولیان دیدارهای جامعه قرآنی با خانواده معظم شهدا بود.

فرزندم به آرزویش رسید

در ابتدای این جلسه مادر شهید تقوی لب به سخن گشود و در وصف فرزند برومندش گفت: این شهید عزیز از همان دوران نوجوانی و با وجود سن کم عاشق جبهه بود اما  به دلیل سن و سالش با حضور او در جبهه موافقت نمی‌کردند نهایتاً با دستکاری شناسنامه راهی جبهه‌ها شد. فرزندم یک بار در منطقه مجروح شد و او را برای مداوا به مشهد بردند اما برای اینکه ما متوجه مجروحیت وی نشویم نامه‌هایش را با نشانی جبهه برای ما می‌فرستاد. بعدها که ما از ماجرا باخبر شدیم گفت نمی‌خواستم شما را نگران کنم و به زحمت بیندازم. همواره به من توصیه می‌کرد به خانواده دوستانم که شهید شدند سرکشی کنید و خودش هم همیشه آرزوی شهادت داشت. البته من به او می‌گفتم دوست ندارم زود شهید شوی باید ابتدا برای اسلام خوب خدمت کنی و بعد شهید شوی و همین اتفاق هم افتاد. مهدی چندین سال در سنگرهای مختلف به اسلام و انقلاب خدمت کرد و دست آخر به آرزویش رسید. شهید عزیز در سنگرهای مختلفی که فعالیت داشت تلاش‌های بسیاری انجام داد و امیدوارم کارهایش ماندگار شود و راهش را ادامه دهند زیرا این اتفاق است که من را خوشحال می‌کند و دلداری می‌‌دهد. خیلی دوست داشت به سوریه برود و همیشه تلاش می‌کرد برای اعزام به سوریه اما قسمتش این بود که در تهران به آرزویش یعنی شهادت دست یابد من هم به رضای خدا راضیم و امیدوارم خداوند این شهید را از ما قبول کند.

اندیشه های امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب از مهمترین همسرم بود

همسر شهید نیز به صفات بارز شهید تقوی اشاره کرد و گفت: آقا سید بسیار مهمان‌نواز بود و اطمینان دارم هم اکنون از اینکه شما عزیزان تشریف آورده‌اید، روحش شاد خواهد شد. ایشان فضائل زیادی داشت. فعالیت اخیر ایشان در مجمع عالی بسیج و نهاد گفتمان سازی انقلاب اسلامی بود. ایشان برایم فقط یک همسر نبود، بلکه استادم بود. در امور مختلف زندگی از مسائل شرعی تا سیاسی و حتی سبک زندگی اسلامی به عنوان یک الگو مسیر را برایم هموار می‌کرد. به دلیل داشتن فرزندانمان و عدم زمان کافی برای حضور در جلسات معارفی، ساعت‌ها برایم وقت می‌گذاشت و به تفسیر مطالب می پرداخت.

همسر شهید تقوی در ادامه همچنین می‌گوید: ایشان  در رابطه با اندیشه های امام راحل(ره) و منظومه های اندیشه ای رهبر معظم انقلاب با گروهی از طلاب فعالیت های بسزایی داشتند. شهید تقوی طلاب را گلچین می‌کردند و اذعان داشتند، باید دولت امت ساز بوجود بیاوریم و زمینه ظهور امام زمان (عج) را فراهم کنیم.

  وی ادامه داد: یکی دیگر از صفات بارز حجت الاسلام سید مهدی تقوی، انس و الفتش با قرآن کریم بود و از آیات و روایات در جای مناسب و مطابق با شان نزول آیات استفاده می‌کرد.  مهمترین نگرانی من این است، مسیری که ایشان پیمودند، بر زمین بماند. امیدوارم به برکت خون شهیدان، راه این عزیزان ادامه داشته باشد.

شهید تقوی با روحیه جهادی پای به عرصه کسب معارف الهی گذاشت

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین احسن، یکی از بستگان حجت الاسلام تقوی که سابقه آشنایی او با شهید تقوی به دوران طلبگی و نوجوانی ایشان ختم برمی‌گردد، درباره ایشان چنین گفت: به خانه‌ای تشریف آوردید که سالیان سال، صدای قرآن، نور قرآن و معارف قرآن بیان شده است. افتخار این را داشتم تا از زمانی که توفیق آشنایی با شهید تقوی و خانواده ایشان را کسب کردم، از برکات و فضائل شهید تقوی بهره‌مند شدم. او در عین گمنامی و مظلومیت، برای خداوند و در مسیر خداوند حرکت می‌کرد و برای هیچ عملی، ریاء و خود‌بینی نداشت.

ایشان در سنین نوجوانی در حال و هوایی رشد کرد که فضا کاملاً آکنده به عطر معارف و قرآن کریم بود و او در این فضا تعلیم دید. ایشان پس از اینکه وارد شهر مقدس قم شدند، بلافاصله قدم به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل گذاشتند. دوستان و هم رزمان او خاطرات شیرین زیادی از ایشان دارند. پس از جنگ نیز وارد حوزه علمیه شدند؛ ورودی که همراه با روحیه جهادی بود و سعی می‌کردند، معارف را با همان روحیه جهادی کسب کنند.

وی در ادامه به دیگر صفات شهید تقوی اشاره کرد و گفت: ایشان بسیار مهمان‌نواز بودند و گاهی پول قرض می‌کرد تا مهمانی به نحو احسن برگزار شود. هیچ وقت ندیدم از کمبودها اعتراض کند. در بحث‌های علمی نیز کاملاً خود را تجهیز کرده بود. از دوستانشان شنیدم که شهید تقوی، سه مرتبه اصول کافی را با طلاب حوزه علمیه قم مباحثه کرده بود. هر زمان که به قم مشرف می‌شدند، محفل طلبگی راه می‌انداختند. طبعی که ایشان داشت سبب شده بود تا در اوج گمنامی، جریان‌ساز و برای جامعه موثر باشد. ایشان اذعان داشتند: «ما راهی را می رویم که حضرت آدم تا حضرت خاتم (علیهم السلام) رفته‌اند» . شهید تقوی، شهید راه حاکمیت، حکومت الله بود و همیشه توصیه می‌کردند تا جامعه قرآنی با آرمان‌های امام راحل(ره) و رهبر انقلاب بیش از پیش مانوس و از اندیشه‌های آنان بهره‌مند شوند.

پدرم وعده داد که به دیدنم بیاید

فرزند حجت‌الاسلام شهید سید مهدی تقوی نیز با اصرار مادرش لب به سخن گشود و به خوابی که از پدرش دیده بود اشاره کرد و گفت: چند روزی بود، خیلی دلم برای پدرم تنگ شده بود، تا جایی که اخیراً خوابی را از ایشان دیدم. پدرم از آسمان به پیش من آمد و وعده داد تا هر دو روز یکبار، به دیدنم بیاید.

در ادامه این جلسه نیز احمد ابوالقاسمی قاری بین‌المللی کشورمان به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید پرداخت و در پایان لوح تقدیر و هدایایی به رسم یادبود از طرف شبکه قرآن و معارف سیما، اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت و سازمان قرآن و عترت سپاه محمد رسول الله(ص) به خانواده شهید تقوی اهدا شد.

انتهای پیام/

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi