شناسه خبر : 54005
یکشنبه 11 تير 1396 , 08:20
اشتراک گذاری در :
عکس روز

منعی برای دریافت حقوق حالت اشتغال با استخدامی وجود ندارد

س - سلام.با تشکر از زحمات جنابعالی بنده در سال 74در پادگان ارتش دچار سانحه شدم و مدتی در بهداری بستری بودم حالا چگونه می توانم صورت سانحه را در یافت کنم و مرجع رسیدگی  برای درصد بنیاد شهید است یا ارگان دیگری؟
ج- هر حادثه ای که در پادگان اتفاق افتاده باشد مشمول جانبازی نمی شود. اگر در حین آموزش رزمی بوده اید یا پادگان شما در مناطق عملیاتی بوده باشد قابلیت پیگیری دارد ،‌در غیر اینصورت شما می توانید به عنوان معلول حین خدمت موضوع را از طریق یگان خدمتی و پادگان مربوطه پیگیر باشید.

 

س - سلام برادر عزیزخداقوت مشکل یک دوست  آزاده وجانباز 8 سال اسازتم سال 88 بازنشته شدم امسال فرزندم را به جایم استخدام شده مدرکش کارشناسی مامایی است لاکن بادیپلم با حکم بهورز  مشغول است که عمدا شان اوراپایین آوردند چه راه قانونی است که ماما شود متشکرم.
ج - یکی از راههای شیطنت در دستگاههای اجایی و عناد با ایثارگران استفاده از همین شیوه هاست.  به عبارتی هم مدعی هستند که به فرزند شما شغل داده اند و  بر شما منت می گذارند و هم کاری می کنند که ایثارگر و فرزندان او از آن کار بیزار شوند.  با اداره کل اشتغال تماس بگیرید و مشکل خود را پیگیری کنید. در قوانین و مقررات برای فرزندان جانبازان در این مورد پیش بینی خاصی نشده است.

 

 

س - سلام راجع به مواد38و39 با ابهام هایی مواجه شدم
 1 ایا جانبازان حالت اشتغال شاغل که بعد از جانبازی استخدام شدند میتوانند از مزایای ماده38 تا زمان از کار افتادگی استفاده کنند چون منطوق ماده غیرشاغل بودن در زمان اعزام وجانبازی است چرا که صراحتا میکوید(....گردیده اند)
2 اگر فقط برای غیرشاغلین فعلی است. و شاغلین فقط از ماده39 برخوردار مبشوند پس چطور ارتش انان را وظیفه بگیر کرده و پرداخت میکند مثلا همکارم که فرهنگی میباشد ماهانه800ت دریافتی دارد وحالت اشتغال بگیر بنیاد هم از38 برخوردار میشود اگر حقوق اداری ما بابت ایثارگریاست وماده38 نداریم حقوق بنیادهم بابت ایثارگری است واینان از  تبصره38استفاده میکنند.لذا لطف کنید بفرمایید که ایا بابت فاصله جانبازی تا استخدام وحالت اشتغال ماده38 اجرا میشود یانه اگرنه اصلاح190 وهمانندی با ارتش یعنی چه.ونهایتا چراماده39 اجرا نمیشود اگر بهانه بارمالی است سپاه که بارمالیش فقط درحد فلش وکاغذ پرینت احکام است چون دستگاهها پرداخت میکنند اگر نکردند با این حکم جانبازان راحتتر از طریق دیوان اقدام میکنند و از نظر مادی بنفع بچه هاست چون جزو دیون نمیشود. با تشکر جانباز 40درصد فرهنگی

ج- 1- اگر از امتیاز حالت اشتغال در دستگاه اجرایی خود استفاده نکنند منعی برای دریافت حقوق حالت اشتغال همزمان با دریافت حقوق استخدامی ندارند.
2- مراد مقنن از وضع قوانین در این زمینه با پاسخ استعلامهای انجام شده از معاونت قوانین مجلس روشن است و بعد از مجلس این معاونت صلاحیتی بیش از سایر مراجع قانونی دارد .در این زمینه باید یک نکته را روشن کرد که مواد 38 و 39 قانون جامع  با فرض قطع حقوق حالت اشتغالیها در صورت اشتغل به تصویب رسیده است که در تبصره 2 ماده 39 عینیت یافته است . لکن مجلس زمانی که تبصره 2 ماده 39 را اصلاح کرد باید برای کسانی که فی قلوبهم زیغ ااست و همیشه به دنبال بهانه های بنی اسرائیلی هستند این ماده را هم هماهنگ با اصلاح تبصره 2 ماده 39 ویرایش می کرد تا بنیان بهانه جویان ریشه کن شود . متاسفانه نظام قانونگذاری و اجرایی ما دارای این ضعفهاست و تا رفع آن به تلاش بیشتری نیاز است.

 

 

س - سلام  فرزندان جانبازان 70 درصد طبق ماده تبصره ای که به قانون جامع و برنامه ششم اضافه شد، به تعریف شاهد اضافه گردیدند ولی آنطور که دیده می شود این تبصره فعلا مسکوت مانده، جنابعالی خبری جدید از این تبصره ندارید؟
باتوجه به تایید آن توسط مجمع تشخیص مصلحت امیدی به اجرا شدن آن وجود دارد؟ متشکرم

ج- هیچ ماده یا تبصره ای که فرزندان جانبازان 70درصد  و بالاتر را به فرزندان شاهد ملحق کند به تصویب مجلس نرسیده است ،‌بلکه برابر مصوبه شورایعالی انقلاب فرهنگی که فقط در این امور نافذ است فرزندان جانبازان 70درصد به فرزندان شاهد ملحق شده اند .

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi