شناسه خبر : 54020
یکشنبه 11 تير 1396 , 09:53
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نبض ضعیف "پینگ پنگ" جانبازان و معلولین!

این روزها حال و روز (ورزش) پینگ پنگ جانبازان و معلولین کشور خوب نیست. البته مدتهاست روزگار پینگ پنگ بسختی میگذرد و متاسفانه خبری از تدبیر در این مورد از مسوولین بالادستی دیده نمی شود! لاجرم امیدها هم به یاس تبدیل شده اند.

جانباز - این روزها حال و روز (ورزش) پینگ پنگ جانبازان و معلولین کشور خوب نیست. البته مدتهاست روزگار پینگ پنگ بسختی میگذرد و متاسفانه خبری از تدبیر در این مورد از مسوولین بالادستی دیده نمی شود! لاجرم امیدها هم به یاس تبدیل شده اند.

افول هرساله پینگ پنگ که زمانی از رشته های مدال آور پاراالمپیک وجهانی بود و هنوز مدالهای مدال آوران این رشته ورزشی درخاطره ها هست؛ دل و دماغی برای تمرین باقی نگذاشته است.

سالهاست که از مدال و مدال آوری دراین رشته مظلوم که یکی از پرطرفدارترین رشته های ورزشی دربین جانبازان ومعلولین ازقدیم الایام تا کنون بوده، نیست. حتی دیگر مدتهاست که حضور در پاراالمپیک منوط به کارت سفید اهدایی از طرف فدراسیون جهانیست و نه برگزاری مسابقات منظم و کسب سهمیه!
یعنی رشته ای که از قدیمی ترین رشته های رایج در بین جانبازان ومعلولین بوده و دارای پتانسیلهای فوق العاده در کسب افتخار میباشد که نمونه اش پیشینه پرافتخار این رشته در سالهای دور است، به چنان حال و روزی گرفتارشده که حتی لیاقت کسب سهمیه پاراالمپیک را ندارد و یا آنقدر مظلوم واقع شده و آنقدر بی مهری نثارش شده که اعزامهای خارج از کشور در رشته پینگ پنگ درچندین سال اخیر با هزینه خود ورزشکاران انجام می شود، یعنی ورزشکار جانباز و معلول برای شرکت در مسابقات بین المللی و کسب رنکینگ بین المللی، میبایست از جیب خودش خرج کند!
مگر فرق رشته هایی مثل تیروکمان ویا تیراندازی و یا... امثالهم که عمر حرفه ای این رشته ها خیلی کمتراست در چیست؟ که هم از امکانات بالاتری برخوردارند و هم اعزامهای بین المللی شان اصلا قابل مقایسه نیست؟
اگر دلیل این باشد که این رشته ها مدال آورتر هستند، باید پاسخ داد مگراز اول این رشته ها مدال آور متولد شده بودند؟ مگر نه این است که برای این رشته ها مدتی سرمایه گذاری شده تا به این حال و روز برسند؟ پس چرا پینگ پنگ که زمانی دراوج خود بود و سرمایه گذاری در آن جواب داده بود؛ را ازدور خارج کردید؟ بله اگربر سر همین رشته های مدال آور کنونی همان بلایی که سر پینگ پنگ آوردید، بیاورید خواهیددید که دیگر خبری ازمدال نخواهد بود. کافیست مدتی برای امتحان یکی از رشته های مدال آورتان را بدست متولیان پینگ پنگ کشور بسپارید، چنان با خاک یکسان تحویلتان خواهند داد که بگویید هزار رحمت به پینگ پنگ! پینگ پنگ اگر هم الان رمق نیمه جانی دارد فقط بخاطر عشق ورزشکارانش به این رشته است والا برنامه فدراسیون برای از بین بردن این رشته کافی و وافی بوده است.
بهر حال آنچه مورد اتفاق نطر کارشناسان این رشته است نیاز مبرم این رشته پرطرفدار و قدیمی به نفس تازه و نیروی جدید است تا انشالله به دوران طلایی گذشته خود باز گردد. بدیهی است رشته های مدال آوری که ذکرشان پیشتر رفت، بیشتر مرهون مدیریت کارآمد این رشته هاست که توانسته هم سرمایه لازم را جذب کند و هم‌سرمابه محدود را بصورت مطلوب در جهت ارتقاء رشته تزریق نماید و بهره لازم را ببرد، که نتیجه عالی در کسب مدال، نشانه این مدعاست.
تغییر وتحول در سطوح بالایی فدراسیون خصوصا رشته هایی که دچار رکود شده اند قطعا در ارتقاء و تحوّل ورزش جانبازان ومعلولین اثربخش خواهدبود که مورد تقاضا و درخواست ورزشکاران و کارشناسان این رشته ها نیزمی باشد.

 

** دارنده مدالهای کشوری و مدرک مربیگری"پینگ پنگ"

فاش نیوز آماده انعکاس جوابیه از سوی فدراسیون جانبازان و معلولین و همینطوز کمیته پاراالمپیک جانبازان و معلولین، در این رابطه می باشد.

کد خبرنگار: 23
اینستاگرام
احسنت . عین واقعیت و این گزارش منطبق بر ضعف مدیریت مدیران بنیاد میباشد.
ضمن اینکه فدراسیون جانبازان و معلولین با سیاست گذاری غلط و اینکه فقط مدال آوری مهم است در حق دیگر جانبازان و معلولینی که بصورت حرفه ای فعالیت نمی کنند اجحاف و ظلم میکند.
این تظلم خواهی را به کجاببریم؟!
باسلام برخلاف دوست نویسنده نبض پینگ پنگ جانبازان همیشه خوب میتپد چرا که کسانیی که واقعا عاشق این رشته هستند درسالهایی که حتی مشکلاتی هم بوده این رشته را دنبال کرده ودست از تمرین وتلاش بر نداشته اند شاید جاهایی هم مشکلاتی باشه که اونهم برمیگرده به کل فضای اقتصادی کشور که نه تنها روی ورزش بلکه درهم زمینه ها هست وهمه هم با اون اشنا هستیم ودر زندگی همه قابل لمس هست اما اینکه منکر زحمات دوستان بود که با دست خالی درحال خدمت هستند ناسپاسی هست وهم ندیدن تلاش وافتخار افرینی سایر قهرمانان که که هرساله درمسابقات اسیایی وجهانی برای این رشته افتخار کسب میکند ایکاش نویسنده مطلب کمی انصاف به خرج میداد واین زحمات ومدال افرینی ها را لوث نمیکرد لطفا باصداقت قلم بزنیم نه فقط منفعت شخصی خودمون درنظر نگیریم
عین واقعیت گفتند و دل ما
دلمان تنگ شده برای مسابقات داخلی
یادش بخیر 10 سال قبل ...
به من که خیلی ظلم شده. کارفدراسیون ورزشهای جانبازان و معلولین صرفا تمرکز روی چندنفری است که ممکن است مدال بیاورند!
برای بعضی آدمها محیط فدراسیون و کمیته ها شده حیاط خلوت.
امیدوارم حاجی خسروی وفا خودش رسیدگی کند. ما که صدای اعتراضمان له گوشش نرسید. بلکه ازاین طریق پاسخگویی پیداشود
کسی پاسخگو نیسن بی خود اطلاع رسانی نکنید.
مسوولین در خواب غفلت و ریاست خود هستند
سلام و جهت اطلاع
-اردوی انتخابی تیم ملی جهت مسابقا ت قهرمانی آسیا در اواخر خردادماه سال جاری
-اردو و اعزام هفت نفر از بازیکنان خبره این رشته توسط حمایت و همکاری فدراسیون جانبازان و معلولین و حمایت کننده مالی به مسابقات آزاد کره جنوبی در اواخر تیرماه سال جاری
-اردو و اعزام 10 نفر از عزیزان تیم ملی انتخاب شده به مسابقات قهرمانی آسیا در چین در اوایل شهریورماه سال جاری
- اردو های از پیش تعیین شده برای مسابقات پارالمپیک جوانان و شرکت حداکثری در این رشته با توجه به نتایج بسیار خوب در سنولت گذشته
آیا نبض هست یا شریان فعال یک رشته مدال آور
ووو برگزاری مسابقات قهرمانی کشور و باشگاه ها درج شده در تقویم در سال جاری
ووو نتایج اعزام سال های گذشته


ژاپن ، 2 نفر ، 4 مدال ، 2009 مسابقات پارآسیائی جوانان

چین ، 7 نفر ،4مدال ،2010 مسابقات بین المللی

هنگ کنگ ،9 نفر، 2مدال، 2011 مسابقات آسیا اقیانوسیه


چین ،4 نفر، 1 مدال، 2010، مسابقات پارآسیائی گوانژو


مالزی، 3 نفر، 5مدال، 2013 ، مسابقات پارآسیائی جوانان


کره جنوبی، 2 نفر، 4مدال ،2014 مسابقات پارآسیائی اینچئون

اردن ، 9نفر ،8 مدال ،2016، مسابقات بین المللی عمان

اندونزی ، 7 نفر،8مدال ،2016 مسابقا ت بین المللی سولو
وجدان ن ن ن ن ن ن ن تنها محکمه ای است که ...
ملی فکر کنید تا شخصی ، حزبی ، فرقه ای وَ ...
لطفا لطفا
باسلام
لطفا اطلاعات درست ودقیق به مخاطب ارائه بدید.درسته کمبودهایی هست که تو همه رشته ها مشهوده نه فقط پینگ پنگ .بعدش قبلا کجا مقام هایی بوده که ما خبر نداشتیم زمان مربیان و مسئولین قبلی که برای سهمیه باید با حریفایی ازکشورهای عربی و افریقایی سهمیه میگرفتن بدون سهمیه برمیگشتن حالا که باید با حریفایی از چین و کره که مهد پینگ پنگ هستن رقابت کنن که بازم مقامهای خوبی کسب شده.خواهشا اطلاعاتی که میدین دقیق و درست باشه.
سلام
أنصاف هم خوب چىزىه لطفا نوىسنده مطلب انصاف وعدالت را رعايت كند.بنا به وضعت اقتصادىكشوروهمچنىن سياستهاى وزارت ورزش درموردرشته هاى مدال آوركمبود هاىى هست اما فدراسيون باز هم اعزامهاىى در شته تنيس روى مىز انجام داده ومقام هاي خوبي هم كسب شده و أين بي انصافي در حق رزشكاران أين رشته كه با جود مشكلات اقتصادي و جسماني در نقاط كل كشوردرحال تمرين وتلاش ودر نهايت افتخارافريني برأي كشور عزيزمان بي مهري شده وزحماتشان ناديده كرفته ميشود.من زبان مسيولين فدراسيون تنيس روي مىز كه بدون چشمداشت در حال خدمت هستن نيستم ولي به عنوان ورزشكار اين مطلب را ظلمي به ورزشكاران اين رشته ميدانم.
سلام کاشکی از کم و کیف مسابقات آراد کره جنوبی و شرکت عزیزان تیم ملی(7 نفر) در قسمت نشسته و ایستاده و نتایج خوب بازیکنان ذکر میشد و همچنین در ماه بعد(شهریورماه 1396) شرکت 10 نفر از عزیزان تیم ملی در مسابقات قهرمانی آسیا
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi