شناسه خبر : 54034
دوشنبه 12 تير 1396 , 13:48
اشتراک گذاری در :
عکس روز

دولت به وظایفش درقبال ایثارگران عمل نکند تذکر می دهیم!

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خواستار ارائه گزارش دولت در خصوص طرح اخذ غرامت آسیب دیدگان کاربرد سلاج های شیمیایی در دوران دفاع مقدس شد.

فاش نیوز -  سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خواستارارائه گزارش دولت در خصوص طرح اخذ غرامت آسیب دیدگان کاربرد سلاح های شیمیایی در دوران دفاع مقدس شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، سید حسین نقوی حسینی نماینده ایثارگر مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سالگرد بمباران شیمیایی شهر سردشت در دوران دفاع مقدس توسط رژیم بعث عراق اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی پیش از این قانونی را مبنی بر اخذ غرامت آسیب دیدگان کاربرد سلاح های شیمیایی در دوران دفاع مقدس تصویب کرده است.

وی اضافه کرد: این قانون مصوب و به دولت ابلاغ شده است و دولت هم از طریق نهادهای بین المللی موضوع را دنبال می کند که البته قرار بود به کمیسیون امنیت ملی و مجلس اقدامات خود را در این زمینه ارائه دهد که چه اقداماتی تاکنون انجام داده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس دهم ادامه داد: شاید آنها گزارش خود را ارائه کرده اند ولی حداقل من ندیده ام اما با این وجود مجلس شورای اسلامی قانون لازم برای اجرا و احقاق حقوق جانبازان و کسانی که از ناحیه سلاح های شیمیایی آسیب دیده اند را تصویب و به دولت ابلاغ کرده است.

وی در پاسخ به این سوال که بنیاد شهید در مورد جانبازان شیمیایی به وظایف قانونی خود عمل نکرده است یاد آور شد: این موضوع مربوط به مشکلات اجرایی درون دستگاه هاست ولی اگر جایی ایرادی در اجرای قانون وجود دارد و به کمیسیون امنیت ملی گزارش شود حتما آن را پیگیری خواهیم کرد چرا که ما مبانی قانونی لازم برای پیگیری حقوق آسیب دیدگان را تصویب و ابلاغ کرده ایم.

نقوی حسینی در پایان تصریح کرد: در صورتی که به ما گزارش شود که موارد اجرا نشده و یا دولت به وظایف خود عمل نکرده است در صحن علنی مجلس تذکر لازم را ارائه خواهیم داد.

کد خبرنگار: 18
اینستاگرام
دولت اصلابه فکرماهانیست فقط حرف میزندوعدهای دروغین میدهد.فرزندان شاهدهنوزمشکل استخدامی دارندمشکلات معیشتی دارند.برخیهاشون زندگیشان ازهم پاشیده ودرحال پاشیده شدن هست.برخی ارگانهاکه استخدام کرده اندشغل خوبی به فرزندان شاهدنداده اند.پائین ترین شغل وحقوق مزایا.دولت محترم اگرحق ایثارگری درحقوق مان قطع شودحقوق ماهاکه زیریک میلیون تومان می شود.چرابه فکرماهانیستید
چه کسی حق مان رامطالبه می کندوچگونه؟
دولت مجلس صدا و سیما وزرا مطبوعات فرماندهان زمان جنگ و مسولین امروز هیچ کس وظایف خود را در مورد رزمندگان انجام نداد
چرا امروز ما را ختی در سال رپز شروع جنگ یا فلان حمله هم اسمی و تقدیری تشکری نمی شود
آیا فقط جانبازان بودند که جنگ را اداره کردند هر چند که ما که همرزمان خیلی از ابن جانبازان بود؟
چرا برنامه ششم که قرار بپد رزمدگان یک یال و چند سال سابقه حضور در جبهه را به اندازه مزایایی جانبازی که د. زمان جنگ دندانش را مجانی عصب کشی یا جرم گیری کرد اجرا نمی شود
چند ماهی است که این سایت را مطالعه میکنم دریغ از به فریاد رس
من از بیگانگان هرگز نه نالم
که هر چه با من کرد آشنا کرد
صبح بخير عزيزان ...

اگر عمل نکرد تذکر ميدهيد ...

سي ساله بي خيالن ....

صبح عالي حنابتان بخير
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi