شناسه خبر : 54038
دوشنبه 12 تير 1396 , 10:28
اشتراک گذاری در :
عکس روز

چرا حجاب؟

هر چادری که از سر یک زن مسلمان برداشته شود، استعمار یک قدم به اهداف شوم خود نزدیک‌تر می‌شود.

جانباز رمضانعلی کاوسی- چرا حجاب؟
وقتی بیمار می شویم، نزد پزشک می رویم. هر دستوری که او می دهد مو به مو اجرا می کنیم تا زودتر بهبود یابیم. اعتقادمان بر این است که پزشک خیر و صلاح ما را بهتر از خود ما می داند، بنابر این تسلیم دستورات او می شویم.
وقتی ما دین اسلام و مذهب شیعه را برگزیده ایم و قرآن را به عنوان کتاب وحی قبول کرده ایم، این بدین معناست که می پذیریم تک تک آیات نورانی قرآن برای سعادتمند شدن ما نازل شده است. طبیعی ست تخطی از دستورات خداوند باعث می شود ما به سمت ضلالت و گمراهی پیش برویم و عاقبت به خیر نشویم.

 یکی از آیات قرآن که متأسفانه این روزها از اهمیتش کاسته شده آیهٔ حجاب است. حجاب سرچشمهٔ کمال یک زن مسلمان است. خداوند طبق نص صریح قرآن حجاب را واجب دانسته تا زمینه های لازم برای رشد و کمال خانم ها فراهم شود.
 حجاب مانند صدفی است که مروارید شخصیت زن را در خود نگه می دارد و نمی گذارد این گوهر با ارزش در بازار پرمخاطرهٔ انسان های هوسران به قیمت ارزان عرضه شود.

 متأسفانه این روزها عده ای بدون توجه به دستور صریح قرآن مجید مسئلهٔ پوشش زنان و دختران را در جامعه یک امر شخصی قلمداد می کنند. با اینکه می دانند آمدن زنان و دختران جوان در خیابان و پاساژ و اداره و... با پوشش نامناسب بینندگان هرزه را به تحریک وا می دارد؛ اما به خاطر رسیدن به برخی از مقاصد خویش بر آیهٔ "لااکراه فی الدین" اصرار می-ورزند و این¬طور وانمود می کنند که «حکومت به زور زنان را وادار به داشتن حجاب می کند.»

 در هر حال هرچه جامعه برهنه تر شود، زمینهٔ اقسام فسادهای اجتماعی هم بیشتر می شود. هرچه زنان و دختران ما با پوشش نامناسب تری در جامعه ظاهر شوند؛ گناه چشم چرانی بیشتر می شود. وقتی چشم چرانی زیاد شد به دنبال آن دوستی های نامشروع دختر و پسر هم زیاد شده و به دنبال آن گناهان بیشتری دامن جامعه را می گیرد. امام صادق(ع) می‌فرماید:
«نگاه به نامحرم تیری از تیرهای شیطان است»

 به نظر شما چرا رسانه های آن طرف آبی دایهٔ دلسوزتر از مادر شده و برای آزادی زنان ما از بند حجاب تلاش می کنند؟ واقعاً بد پوششی زنان و دختران ما چه سودی به آنها می رساند؟ چرا غربی ها از زنان محجبهٔ ما که با حجاب اسلامی و با اقتدار در محل کار خود و به طور کلی در جامعه ظاهر می شوند، می هراسند؟
توجه شما را به قسمتی از برنامه‌های استعمار انگلیس جلب می‌نمایم. استعمار معتقد است:

 «باید کوشش فراوان کرد تا زنان مسلمان را نسبت به امر حجاب بی‌میل نمود و در عوض آنها را به بی‌حجابی و رها کردن چادر علاقه ‌مند ساخت. باید با دلایل و شواهد تاریخی ثابت کنیم که حجاب و پوشش از دوران بنی‌عباس متداول شده و صددرصد مورد تأیید اسلام نیست... پس از آنکه حجاب با تبلیغات وسیع از میان رفت، مأموران ما جوانان را به عشق‌بازی و روابط جنسی نامشروع با زنان غیرمسلمان تشویق کنند. این زنان باید کاملاً بی ‌حجاب ظاهر شوند تا الگویی برای زنان آنها باشند.»

 به این نتیجه می رسیم، هر چادری که از سر یک زن مسلمان برداشته شود، استعمار یک قدم به اهداف شوم خود نزدیک‌تر می‌شود. هرچه فرهنگ برهنگی در جامعهٔ ما بیشتر جا بیفتد،‌‌ لوازم آرایشی، لباس های آنچنانی،‌‌ وسایل غیرضروری منزل و... بیشتر وارد کشور ما می شود. وقتی این اتفاق افتاد، علاوه بر خارج شدن ارز از مملکت، فرهنگ حاکم بر کشور به سمت ابتذال، طلاق، اعتیاد و... سوق پیدا می کند.
خانواده های ما باید هوشیار باشند؛ غربی ها به بهانهٔ دفاع از آزادی اجتماعی و برای بهره کشی مدرن به شیوه های مختلف دختران و پسران ما را به سمت بی حجابی،هوسرانی، اعتیاد و بی قیدی سوق می دهند تا همچنان پایه‌های قدرتشان استوار بماند و البته از بازار هشتاد میلیونی کشور ما سودهای سرشاری به جیب بزنند.  

 طبیعی است که هرچه فرهنگ بدحجابی در جامعه گسترده شود، پسران ما از ازدواج و تشکیل خانواده سر باز می زنند. در چنین جامعه ای افراد می توانند به راحتی به لذات نامشروع خود دست یابند. هنگامی که شور و شوق جوانی رو به افول رفت جوان ما در سن بالا ازدواج می کند تا همسرش برای او فرزند به دنیا آورد و برایش کلفتی بکند.

 خانواده های محترم، بیاییم از قرآن و کلام خداوند درس بگیریم. زنان و دختران خود را بیش از پیش به رعایت حجاب اسلامی دعوت کنیم. دختران ما باید به این باور برسند که داشتن حجاب نه تنها برای حضورشان در اجتماع محدودیتی ایجاد نمی کند بلکه به آنها شخصیت می بخشد. پوشش مناسب نه تنها مانعی بر سر راه خانم ها نیست بلکه به آنها شخصیت می‌بخشد. حفظ حجاب موجب آرامش و سکونت و استحکام خانواده و جامعه و بی ‌حجابی موجب اضطراب، تزلزل و ناپاکی خانواده و جامعه می‌گردد.

 به امید آنکه جامعهٔ شیعی ایرانی با تربیت انسان های پاک، باحیا و باحجاب، توطئه‌های انسان برانداز هوس‌ران و شهوت‌پرست و لذت‌خواه را درهم بشکند و با سلاح تقوا و دیانت زمینه‌ های ظهور امام خوبی ها حضرت بقیه‌ الله‌(عج) را فراهم سازد.

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
شهداشرمنده ایم


شاید ۲۰ سال پیش کسی به مخیله‌اش هم نمی رسید روزی در خیابانهای شهر، دخترانی را مشاهده کند که آن سالها مردم شاید آنها را در سالن های عروسی هم نمی دیدند... دخترانی بزک کرده با موهای پف کرده و بیرون ریخته و مانتوهایی کوتاه و تنگ و شلوارهایی تنگتر! این روند ۲۰ سال طول کشید تا به اینجا رسید. استعمار و استکبار صبر و حوصله زیادی دارد، بر عکس بعضی از ماها...

*اولین کار، گرفتن چادر بود از زنان ما... گفتند چادر حجاب برتر است و می‌شود برتر نبود! بین خوب و خوب ‌تر، خوب را هم انتخاب کنی به جایی بر نمی‌خورد .می‌شود مانتوی گشاد و مقنعه بزرگ پوشید و با حجاب بود... حرف قابل قبولی بود؛ کسی نمی‌تواست به این حرف اعتراض کند، حتی اهالی مذهب.

*گام دوم، گرفتن مقنعه بود... می‌شود روسری بزرگ سر کرد! هم تنوّع دارد هم حجاب است. یادم‌ می آید روسری‌هایی بود با ضلع بیشتر از یک متر که تا کمر خانمها هم می‌رسید... خوب البته روسری مثل مقنعه نبود گاهی مو بیرون می‌زد.

* در فیلمهای سینمایی هی مدل گذاشتن، زن های هنرپیشه مدل شدن و به تبع آن دختران جوان هم از آن ها یاد می‌گرفتند.

*چشم های ما متوجّه این آب رفتن نمی شد و آنقدر کم کم این کار را کردند که چشم ما عادت می‌کرد...

* مانند بچه‌ای که جلوی چشم پدر و مادرش بزرگ می‌شود و قد می‌کشد و والدینش حس نمی‌کنند اما دیگران که کمتر او را می‌بینند و چشمانشان عادت نکرده، متوجه رشد هفتگی او می‌شوند... ما عادت کردیم به روسری‌هایی که هر روز آب می‌رفت و تبدیل شد به نواری باریک و بعضا توری... مانتوهایی که شاید بهتر باشد بلوز و پیراهن راحت نامیدشان تا مانتو...

* به هر حال کم کم کار به این جا کشید و مدام گفتند بی‌حجابی معضل فرهنگی است، برای حل آن باید کار فرهنگی کرد... سال ها گذشت و لباس ها آب رفت و کار فرهنگی در زمینه عفت و حجاب مشاهده نشد. برعکسش، فراوان کار‌های ضد فرهنگ در کوبیدن حجاب و عفت و حیا و غیرت در فیلمهای سینمایی و مجلات و برنامه‌های عمومی یافت می‌شد...
* امسال هم مد پوشش خانمها تغییر کرده است، پوشیدن ساق شلواری (ساپورت) به جای شلوار... یعنی دیگر شلوار جین تنگ هم نه! ساق شلواری! و بدون تردید در یکی دو سال آینده این کنار می رود و برخی را ..........

*یعنی پس از آنکه چادر، مقنعه، مانتو و روسری از زنان گرفته شد، حالا رفته‌اند سراغ شلوار! چشمهای ما هنوز عادت نکرده‌اند... اگر به این هم عادت کنیم سرنوشت چادر و مانتو و روسری در انتظار این ساپورت هم هست... خدایی نکرده اینها هم روز به روز نازکتر و کوتاهتر می‌شود و ما عادت می‌کنیم.... آن وقت... نمی‌دانم بعدش سراغ چه خواهند رفت...

شهداشرمنده ایم
عمو جان سلام . من یک دختر چادی هستم . تا حالا سعی کردم به حرفهای شما گوش کنم . اینا که اینجوری میان بیرون فکر می کنن اگه غیر از این باشن محدود می شن و می خواهن زندانیشون کنن . اصلا می خوان ابراز وجود کنن . خو دختره و ابراز وجود کردن ... ولی از من اسیرتر تو دنیا وجود ندارد با این حالا تا حالا هر آتیش مجاز و شرعی که بوده با همین چادرم به پا کردم و ذوقشو زدم . الان آنقدر حالم خوبه که وسط تنور آتش خودخواهی ها افتادم بازم با خوشحالی می گم ای قربان همه شما برم من که هر کدومتنو یه جور منو با اراده و استوار تربیت کردید . این جانبازه خیلی بداخلاقه والا ازش اجازه می گرفتم و بعد می گفتم اثر مثبتش چی بود تو سی سال پیش . آن وقت مبهوت می شید . ببینید یکی مثل من چقدر محدودیت داره که نمی تونه تجارب خوبشو برای دیگران بگه ولی همین شما از آدمایی که قد یه ..... ارزش ندارن چقدر حمایت می کنید . هر چیو که نمی تونم برای همه بگم فقط برای حاجی می گم که خیالش راحت باشه آتیش سوزوندانای من از حد عرفی و شرعی خارج نمیشه . الانم برای اینکه کمی دست و پامو باز کنم دارم آتیش می زنم به خرمن غرور و خودخواهی آدمایی که با عملکرد اشتباهشون زمینه را برای فعالیت و حضور بیشتر اون تیپ دخترا مهیا کردن ولی ما رو اسیرتر ... حالا بعدا بیشتر براتون توضیح می دم . اما بدونید خودتان هم در ایجاد چنین فضایی خیلی مقصرید منظور بچه های مذهبی و جبهه ایه ... حالا تا بعد .... . چقدر خوب می نویسی جانباز کاوسی .
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi