29 تير 1397/ ۰۷ ذو القعدة ۱۴۳۹
شناسه خبر : 54047
1396,دوشنبه 19 تير11:40
اشتراک گذاری در:
عکس روز

درباره وام، حق ایثارگری و حقوق جانبازان متوفی


س- مادر اینجانب همسرشهید هستند و در ازدواج دوم با یک جانباز ازدواج کردند. جانباز درسال۸۳از دنیا میرود. جانباز در زمان حیات از پرونده جانبازی اش زمین شهری می گیرد و فوت می شود. زمین میراثی شده و بین پدر و مادر و فرزندان جانباز تقسیم می شود. حال پس از۳۰سال قرار بود از پرونده شهید به عنوان همسر شهید به مادر اینجانب زمین تعلق گیرد اما چون جانباز زمین دریافت کرده بود مسکن و شهرسازی ایشان را واجد شرایط دریافت زمین ندانست و فرم جیم قرمز برایش آمد و بنیاد فقط اظهار تاسف کرد. با این اوصاف و باتوجه به اینکه واقعا در اینجا همسر شهید مظلوم واقع شده، آیا جنابعالی راهی برای مساعدت به ایشان می شناسید؟
ج- حسب قوانین و مقررات تشخیص این امور با وزارت راه و شهرسازی است. موضوع را با اداره کل راه و شهرسازی استان درمیان بگذارید و در صورت نیاز با استعلام از وزارت پاسخ شما را خواهند داد.

 

س - آیا فرزندان متاهل جانبازان متوفی به صورت مجزا به هر کدامشان وام مسکن تعلق می گیرد یا این موضوع حذف شده و تنها سرپرست وام می گیرد؟
ج- این مورد در مجلس نهایی نشد و از مصوبات حذف گردید.

 

س - پدر اینجانب با ۵۰ماه جبهه و ۳۵ درصد جانبازی جانباز بند الف سپاه میباشد ولی در سال ۱۵خدمت به دلیل تحصیلات پایین سپاه عذر ایشان را می خواهد ایشان را بازنشست می کنند (این موضوع را من پس از دادن کد پاسداری و مشخصات فردی و بررسی پرونده پدرم از سوی دفتر سردارصفری از سردار شنیدم) در حقوق ایشان حق دو رتبه بالاتر برایشان در نظر گرفته نمی شود و حق ایثارگری پرداخت نمی شود پس این جانبازی واین همه سابقه جبهه به چه کار ایشان می آید!؟
 ج- ایشان به عنوان جانباز می تواند تقاضای اعاده به خدمت را بکند و سپاه مکلف است ایشان را اعاده و تا زمان بازنشستگی عادی حقوق و مزایای کامل ایشان را پرداخت کند. بهانه تحصیلات پایین برای بازنشستگی زودتر از موعد جانبازن قانونی نیست.

 

س - آیا جانباز نیروهای مسلح که فوت کرده و ۳۵درصدجانبازی بنیاد را دارد و ۲۰درصد سپاه را آیا پس از مرگ می شود، حالت اشتغال یا بند ب برایش درنظر بگیرند؟
ج- بررسی درصد و از کارافتادگی حسب قانون با پرونده و مدارک پزشکی ممکن است و منع قانونی ندارد.


کد خبرنگار : 23


جانباز متوفی     درصد     وام مسکن     فاش نیوز     همسر شهید                        
Reply
no
0
yes
4
1396/04/19 - 21:23
با عرض سلام چرا بنیاد15 خرداد که به فرمان امام خمینی تشکیل شد برای رسیگی به ایثار گران نقش بسار کمرنگی دارد ورئس این از علمای ...است اقای صانعی از نمایندگان ایثار گر میخواهم بنیاد 15 خرداد دباره فعال شود ویک مدیر ایثارگر خوب انتخاب شود تا کمکی به جامعه هدف شود

Reply
no
0
yes
0
علی - جیم
1396/04/20 - 14:26
سلام .
رئیس هیئت تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان گفت : 30 نفر مبلغ 9 هزار میلیارد تومان بدون ضابطه وام گرفته اند.
خب وقتی در کشوری این طور سوء استفاده می شود و در بسیاری از پروژه ها و وزارتخانه ها ، بانک ها و...دزدی و اختلاس های کلان صورت می گیرید و حقوق های نجومی تقدیم می کنند معلوم است وقتی نوبت به ایثارگران برسد چیزی نمی ماند. با کمال تاسف باید قبول کنیم این کشور غارت شده است و مسئولین و ارگانهای مراقبتی در خواب عمیق بوده اند.یا خودشان را به خواب زد ند.در هر صورت مسئول غارت بیت المال هستند و با ید محاکمه شوند.

Reply
no
0
yes
0
مجید
1396/09/03 - 19:11
سلام. میخواستم بدونم حقوق جانباز فوت شده که به همسرش میرسد. آیا تمام مبلغی که به خود جانباز تعلق میگرفت هم به همسرش میرسد یا درصدی از آن بعد از فوت کم میشود؟ خواهشمندم زودتر جواب بدهید

no
0
yes
0
فاش
1396/09/04 - 09:17
سلام به مجید محترم
با سپاس از شما
بله حقوق در دو سه ماه اول کم نمی شود اما بعد کمی دستخوش کسورات خوهد شد.
خدایش بیامرزد


Reply
no
0
yes
0
احسان
1396/11/18 - 14:53
سلام
پدرم بازنشسته تأمین اجتماعی بود و جانباز متوفی هستند...و مادرم مستمری بگیر از تأمین اجتماعی...اما متاسفانه حقوق جانبازی پدرم رو قطع کردن...میخواستم بدونم چه باید کرد؟ ممنون

Reply
no
1
yes
0
یحیی
1397/01/11 - 03:41
با سلام و خسته نباشید
پدر من جانباز ۵درصد بود و پس از فوت ایشان درحه جانبازی به 25 افزایش یافت
میخواستم بدونم که ایا حقوقی تعلق میگیره بهشون و اگ تعلق میگیره ذی نفع ایشان چ کسانی هستند

Reply
no
0
yes
0
مسعود
1397/01/27 - 12:18
سلام.خسته نباشید.
من پدرم جانباز 60 درصد بوده.میخواستم بدونم حقوق ایشون که به مادرم میرسه و کارهاشو انجام دادم مبلغی از حقوق آخر جانباز در قید حیات کمتر میشه یا همون مبلغه؟چون گفتن که هزینه پرستاری کم میشه از مبلغ حقوق و حالت اشتغال

Reply
no
0
yes
0
بببب
1397/04/01 - 00:21
شماها از همه بد ترید فقط تلمیتپنید بنام شهدا جانبازان اختلاس کنید جانباز متوفی که ۳۰سال قبل فوت کرده و الان فرزندش ۳۰سال داره و بیکار هست و خونه نداره وام مسکن نمیدین ..بخوره توی سرتون با أین کار کردنتون ..مرده شور همتون رو ببرن..اون جانباز توی سن جوانی میمیره چون زنده نیست درصدش افزایش پیدا کنه خانواده رو نابود کردین

Reply
no
0
yes
0
روح الله
1397/04/04 - 14:08
بسمه تعالی
سلام . پدرو جانباز 20% بود برای کمیسیون میخواست اقدام کنه اما سال87 فوت کرد گفتند 25% شده برای مادرم حقوق بستن اما حقوقی که میگیره خیلی ناچیز وغرقابل باوره بعد 10 سال فقط یک میلیون تومان خدایی شما بگین بااین حقوق تو این گرونی و تورم چه میشه کرد. لطفا به مسئولین اانعکاس بدین به این موضوع رسیدگی بشه پدرم زنده نیست که از حقش دفاع کنه به کمیسیون بره یعنی حقش باید پایمال بشه ما فرزنداش که هیچ همسرش با تحمل دوران جنگ تحمیلی و تحمل عواقب و صدمات بعدی و مجروحیت پدرم و حالا که 10 سال فوت شده مادرم با این یک میلیون باید چجوری زندگی رو بچرخونه با 3 تا فرزندی که هنوز یکیشون عروسی هم نکرده.
شمارو به خدا از شما خواهش میکنم به این موضوع بیشتر پرداخته بشه و رسیدگی کنید . تشکر

Reply
no
0
yes
0
مصطفی
1397/04/20 - 18:01
سلام خسته نباشید .
میخواستم بدونم حقوق پدر جانبازم که فوت کرده ۳۵درصد هسش به دختر ها میرسد

Reply
no
0
yes
0
1397/04/22 - 06:08
سلام من از بچگی فرزند طلاقم الان 27سالمه معاف کفالت مادرم شدم اگر پدرم فوت کنه من و خواهرام ک ازدواج کردن اما از اول با ما بودند چیزی میتونیم طلب کنیم؟






نظری بگذارید
chapta

بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
بیشتر...
معرفی کتاب

نقل مطالب سایت، فقط با ذکر منبع بلامانع است.

@ 2014 تمام حقوق مادی و معنوی برای پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ ایثار و شهادت(فاش نیوز)،محفوظ می باشد.