شناسه خبر : 54069
سه شنبه 13 تير 1396 , 12:21
اشتراک گذاری در :
عکس روز

بزرگ‌ترین پیروز جنگ سوریه!

پروفسور صهیونیست: ایران بزرگ‌ترین پیروز جنگ سوریه است
یک نظریه‌پرداز صهیونیست معتقد است ایران بزرگ‌ترین پیروز جنگ سوریه است.
به گزارش رأی‌الیوم،  مردخای کیدار شرق‌شناس صهیونیست که در محافل این رژیم به عنوان پروفسور کیدار شناخته می‌شود، ضمن تحلیلی نوشت: ایران، بزرگترین پیروز و عربستان بزرگترین بازنده در جنگ‌های خاورمیانه است و اسرائیل، اروپا و آمریکا باید به نفوذ گسترده ایران بر بخش گسترده‌ای از عراق، سوریه و لبنان اذعان کنند.
وی با اشاره به تحولات اخیر در منطقه به ویژه سوریه نوشت: ایران توانست از میان نیت‌های سوء دولت باراک اوباما و جدول اولویت‌های دولت ترامپ به طرف پیروز در جنگ سوریه بدل شود.
وی تاکید کرد: هیچ کس در دنیا نمی‌تواند ایران را از سوریه خارج کند. اسرائیل، اروپا و آمریکا باید هر چه سریعتر به این واقعیت اذعان کنند که ایران بخش گسترده‌ای از عراق، سوریه و لبنان را تحت کنترل خود دارد.
وی افزود: حزب‌الله از طریق زمینی با ایران مرتبط است و همین امر هم باعث شده که حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان در برابر اسرائیل احساس امنیت و آرامش کند. ارزیابی‌های کنونی شرایط نسبت به دو سال گذشته کاملا فرق کرده است. ما به جای سوریه، ایران را به عنوان همسایه مستقیم خود یافته‌ایم.
حزب‌الله تنها یک تشکیلات در لبنان نیست، بلکه شاخه مهمی از هیئت قدرتمند ایران است که در مسافت کمی از مرزهای ما مستقر شده است. کیدار، می‌نویسد: انتظار می‌رود که بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه به زودی پیروزی خود را اعلام کند. آن هم در زمانی که تشکیلات حامی ایران، موفقیت‌هایی در لبنان، یمن و عراق کسب کرده‌اند. تا از این طریق عربستان بزرگترین بازنده در این نبردها عنوان شود.
موضوع مهم دیگر در این میان ارتش سوریه یا ارتش اسد است که توانست زمام امور را به دست بگیرد و دوباره امید و روحیه را به سربازان خسته خود بازگرداند.
در مقابل، مخالفان مسلح در سال‌های اخیر یکدیگر را تضعیف کردند و بهای عدم اتحاد را پرداخت می‌کنند. از همین رو پیش‌بینی می‌شود که اسد بتواند پس از چند ماه، پیروزی خود را اعلام کند.»

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi