شناسه خبر : 54083
چهارشنبه 14 تير 1396 , 09:40
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نقش مهم رزمندگان افغانستانی در سرنوشت جنگ سوریه


یک روزنامه آمریکایی می‌گوید رزمندگان شیعه افغانستانی نقش مهمی در جنگ سوریه و آزادسازی منطقه استراتژیک حلب ایفا کرده‌اند.
این روزنامه در گزارشی آمیخته با بغض علیه رزمندگان مدافع حرم می‌نویسد: ایران می‌گوید که برای دفاع از حرم‌های مقدس مذهب تشیع در شهرهای «دمشق»؛ «حلب» و «رقه» دارد در سوریه می‌جنگد. اما موضوع این است که ایران برای جنگیدن در سوریه دارد از شبه نظامیان شیعه مذهب استفاده می‌کند.
همین موضوع فی‌نفسه از یک حقیقت مستتر و بزرگتر اطلاع می‌دهد و آن اینکه ایران در فکر سلطه و نفوذ بر کل منطقه خاورمیانه است.(!)
این پروژه را «قاسم سلیمانی» فرمانده «نیروی قدس» وابسته به «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران» هدایت می‌کند. منشأ دوستی میان ایران و سوریه به جنگ ایران و عراق و حمایت سوریه از ایران در آن جنگ باز می‌گردد. وانگهی؛ دو کشور هر دو دشمن اسرائیل‌اند و سوریه محور اصلی انقال همه چیز میان ایران و «حزب‌الله» در لبنان است.
بدیهی است چنانچه اسد بر سوریه حاکم باشد تهران هم امکان آن را خواهد داشت که برای همیشه حزب‌الله را تجهیز کند. حزب‌الله راه اتصال ایران به مدیترانه است.
حزب‌الله به درخواست ایران وارد جنگ سوریه شد تا در کنار نیروهای رژیم اسد بجنگد و چند ماه بعد اقدام به جذب دیگر میلیشیاهای شیعه مذهب برای جنگیدن در سوریه کرد.
«گردان فاطمیون» که قبلاً تیپ بود یک دسته نظامی میلیشیاهاست که متشکل از مهاجران افغان است. این گردان در سال 2014 تأسیس شد و کهنه‌سربازان سپاه پاسداران و حزب‌الله به افراد آن آموزش می‌دهند. گفته می‌شود که این گردان متشکل از 8 تا 14 هزار مرد جنگجو است.
این جنگجویان،‌در یک چیز مشترک هستند و آن عشق و علاقه شدید به مذهب تشیع است.
«سپاه پاسداران» و حزب‌الله کار آموزش دادن به امین و همه نیروهای افغان حاضر در گردان فاطمیون را متقبل شدند و به مدت یک ماه به کلیه تاکتیک‌های نظامی لازم و کار کردن با اسلحه را به آنها آموزش دادند. بعضی‌ها تک تیرانداز شدند و بعضی هم راننده تانک.
افغان‌ها بعد از کسب این آموزشها راهی سوریه و جنگیدن در خطوط مقدم جبهه جنگ در شهرهای دمشق و حلب شدند.
افغان‌ها در جبهه‌های دمشق، «حماء»، «لاذقیه»، «دیرالزور»، «حمص»، «تدمر» و «حلب» می‌جنگیدند.
نقش شبه نظامیان شیعه مذهب در حفظ و بقاء رژیم اسد فوق‌العاده حیاتی است.
در واقع نیروی اصلی در نبرد آزادسازی «حلب» را همین گروه تشکیل می‌دادند.
پیروزی در حلب؛ جریان جنگ سوریه را تغییر داد.
«جوشوآ لاندیس» پژوهشگر سوری در این باره می‌گوید: «پیروزی حلب؛ هلال امنیتی ایران که از ایران تا لبنان کشیده شده است را تثبیت کرد.»

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi