شناسه خبر : 54110
پنجشنبه 15 تير 1396 , 13:32
اشتراک گذاری در :
عکس روز

کارتی بی فایده و پر سروصدا

محمد مشهدبانی- من ۵۰ سال دارم و مدت ۲۴ماه و ۱۲روز در جبهه جنگ حضور داشتم و در ۵ عملیات حضور داشتم که آخرین آن عملیات حلبچه بود.

 یک سوال از مسؤولین و نمایندگان مجلس دارم که فرق من سرباز که تمام مدت ایام دوران خدمت سربازی را در جبهه جنگ حضور داشتم با آن سربازی که تمام مدت خدمت را در پادگان حضور داشتند چیست؟؟

 دوم اینکه برای ما کارت ایثار کارکنان وظیفه و با مدت حضور در جبهه‌ را صادر کردن که در قبال افراد. داوطلب حضور در جبهه (ایثارگران) متاسفانه عاری از هرگونه کمک و حمایت مالی و فرهنگی میباشد که حتی برای شناسایی صاحب کارت هم کارایی ندارد. یک نفر جواب ما را بدهد و ما را یاری و کمک کند.

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
آقا محمد سلام
البته بهتر است کارشناس حقوقی جواب شما رابدهد ولی چیزی که بنده می دانم خدمت شما رزمنده عزیز عرض می کنم .
براساس سند راهبردی خدمات رسانی به رزمندگان ابلاغی سال 94 دولت ، قرار است در آینده کارت رزمندگی به همه رزمندگان دفاع مقدس اعطا ء شود.انشاءلله آن کارت بی خاصیت نخواهد بود.ضمنا سه چهار خدمت سربازی شما بعنوان سابقه جبهه داوطلبانه محسوب می شود و شما از امتیازاتی مانند کسر خدمت فرزند و برخورد دار می شوید.اگر بی کار و معسر هستید می توانید به امورایثارگران شهرتان مراجعه کنید و پرونده تشکیل دهید تا به شما کمک کنند. می توانید از سهمیه برای فرزندانتان در دانشگاه استفاده کنید. اگر فرزند و یا همسرتان بصورت قراردادی ،شرکتی یا پیمانی در ادارات دولتی مشغول خدمت هستند می توانید به رسمی تبدیل وضعیت دهند .اگر در دولت مشغول کار هستید سوابق جبهه برایتان منافعی دارد و امتیازات دیگر ...البته برخی از این موارد که از سال جاری آغاز شده با مشکلاتی از جانب دستگاههای اجرایی مواجه است ولی با پیگیری نمایندگان ایثارگران مرتفع خواهد شد. موفق باشید.
در همین سایت فاش نیوز قسمت حقوقی آن مطالب آقای یوسف مجتهد کارشناس حقوقی را مطالعه کنید.موفق باشید.
برادر عزیزم سرباز رشید ایران زمین ا ..فکر میکنی من وأمثالهم که همانند شما ..ماههاوسالها اما داوطلبانه به جنگ بادشمن رفتم حلوا حلوا کردند و در روی پر قو خواباندند،..؟؟؟؟؟...فکر میکنی چنان آسایش وارامش برایمان فراهم نمودند ؟؟؟نه عزیز برادر ..من وشما در هر دو قسمت وجه مشترک داریم..هردویمان چه داوطلبانه وچه سرباز روبروی دشمن تا دندان مسلح جنگیدیم وجانمان را نثار این مرزو بوم واین کشور این اسلام وایران کردیم و قسمت دوم هم هردویمان را بعد جنگ فراموشمان کردند ..پس توکل به خداوند بزرگ نما و اوست قادر توانا
شهر بی کلانتر!!!
با سلام امثال ما هم که اعزام داوطلبی داشتیم تا به حال حتی تف کف دستمان هم نینداخته اند و آن دوست عزیز که کلی فانون مصوب سال 94 پشت سر هم ردیف کرده اند عرض کنم که برادر عزیز قرار بود اینها بعد از 6 ماه اجرایی شود آ یا شده است ؟ بنده برای فرزندم بعد از 30 سال نامه 5 درصد سهمیه دانشگاه گرفتم که آن هم قبل از کنکور پیامک آمد که سازمان مربوطه استعلام سازمان سنجش را تایید نکرده که آنهم یعنی هیچ .همه اینها فقط مشتی دروغ و وعده و وعید الکیه پس فکر نکن که شما جا ماند ه ایی و به همه همه چیز داده اند و به شما نداده اند.در بوق وکرنا قانون سند راهبردی رزمندگان را اعلام کرده اند 1 نفر بگوید آیا این سند اجرایی شده ؟اگر شده چه چیزی و به کجا ابلاغ شده؟ فقط وفقط دارند جیب های خودشونو پر میکنند
برادر گرامی سلام
مگر بنده چه نوشتم که شما ناراحت شده اید؟
1-خب اطلاع دارم در آینده قرار است کارت رزمندگی به جبهه رفته ها بدهند .این مطلب را در آن سند دیدم .بله قبول دارم تاخیر کرده اند ولی ان شاءالله کارت باخاصیت می دهند. نمایندگان در حال پیگیری واجرایی شدن آن سند هستند.
2-طرح معسرین در بسیج وسپاه موسوم به 15 رمضان و کد 28 برای سربازان در حال انجام است . مسئول ایثارگران ارتش در یکی از استانها هم به بنده گفت که ما این طرح را داریم اجراء می کنیم.الان عده زیادی از بسیجیان و سربازان دفاع مقدس ،مستمری و از سال جاری برخی حقوق دریافت می کنند.
3-سه چهارم خدمت سربازی ،جبهه داوطلبانه محسوب می شود.سربازان جزء گروه دوم رزمندگان در سند رهبردی شناخته شده اند.
بنده برا ی فرزندم کد گرفتم که از سهمیه دانشگاه استفاده کند و چنین مشکلی که می فرمائید را نداشتم .
4-اگر مستخدم دولت هستید سوابق جبهه به دردتان می خورد . گروه و رتبه می گیرید و... البته باید امکانات به غیر مستخدمین دولت اختصاص داده شود.
5- ازسالجاری هم امتیازاتی برای رزمندگان قائل شده اند که می توانید مطالب کارشناس حقوقی آقای مجتهد را درهمین سایت مطالعه بفرمائید.
بنده عقیده دارم نباید همرزمان خود را ناامید کرد . موفق باشید
سلام عليكم
من جانباز 35 درصد هستم ولي واقعا متاسفم ازين كه در جامعه ما بحث جبهه رفته داوطلب و غير داوطلب وجود دارد و مايعه خجالت است . پس اگر اين طور باشد شهداي بمباران و تروريستي كه داوطلب نبودند نبايد قبول شود از مسئولين خواهش مي كنم توجه كنند كه رزمندگان عزيز همگي با عشق به جبهه رفتند .
زنده باد برادر عزيز جانباز 35 درصد كه واقعيت رو گفته ...اگه جبهه سربازي داوطلب حساب نمي شود پس بايد شهداي عزيز سرباز وجانبازان عزيزي كه سرباز بودن را محاسبه نكنند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟آخر اين چه تفكريست كه ايران اتفاق افتاده و بيشتر در بين اورگانها ميباشد
برادر عزيز درست ميگوئيد اميدوارم رسانه فاش نيوز كه هيشه پشتيبان مسائل رزمندگان بود ودر امر اطلاع رساني صداقت را پشتوانه كار خود كرده اين مسئله راپيگيري وبه گوش مسئولين برساند تا اين گروه زياد از سربازان جبهه رفته به حق وحقوق خد برسند
اي دوستان وبرادران عزيز مشكلي كه هم رزمندگان داوطلب و هم رزمندگان سرباز در گير آن هستن را بايد در نگاه منفعت طلبانه مسئولان ديد اين بحث وطرح مشكل اگر در همان اوايل بعد از پايان جنگ بود بله ميگفتن اي داد از جنگ برگشته ها مدعي شده اندوچه وچه ولي اي مسئوليني كه خودتونو به نفهمي زديد وكر ولال شده ايد اين عزيزان بعد از گذشت دوسه دهه مي گن مارو به حساب نمي يارند بايد بميريد از اين ننگ /بنده هم داوطلب وهم سرباز در جبهه وعمليات هاي مختلفي بوده ام و هم خانواده شهيد م بطور قاطع ميگم مسئولان ما احترام به ايثارگران از كشورهاي كومنيست وحتي غربي ياد بگيرند كه چطور با احترام از ايثار گرانشان قدر داني ميكنن ..وخجالت وشرم كنن.
قابل توجه دولت محترم ، جناب اقای جهانگیری
چرا مصوبات مجلس در مورد رزمندگان ، و همچنین لایحه برنامه ششم توسعه را جهت اجرایی کردن به سازمانها و ادارات ابلاغ نمیکنید ، چرا سازمان بیمه اجتماعی نسبت به قوانین مصوب شده در مورد بیمه رزمندگان توجه ای نمیکنند ؟
سلام ، شرکت مخابرات ایرانیز ، قانون داوطلب بودن سه چهارم خدمت وظیفه در جبهه را قبول ندارد و به هیچ وجه این قانون را که با امر مقام معظم رهبری فرمانده کل قوا ، ابلاغ شده را اجرا نمی کند و حق کارکنان را نادیده گرفته است.
متاسفانه هیچ مرجع قانونی هم برای پیگیری این موضوع وجود ندارد.
با سلام
اعصاب خود را خورد نکنید من یک ایثارگرم از سال 61 تا63 جبهه بودم 24 ماه کارت ایثارگر از طرف ارتش دارم امرو زبه محل کارم رفته ام و بعد از سالها درخواست وام 5 میلیونی جهت رفع حاجت نمودم مسئولین گفتن شما رزمنده بودید تسهیلات به شما تعلق نمیگیرد
سوال دارم پس این کارت ایثارگری چه کاربردی دارد.؟
از مدیریت فاش نیوز بدلیل درج کامنت ها سپاسگزارم.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi