شناسه خبر : 54138
شنبه 17 تير 1396 , 15:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

آتش به اختیار یعنی مادران شهدا

جلسه تیرماه هیئت فرزندان شهدای اسلام برگزار شد؛
آتش به اختیار، مادران شهدا هستند
 

آتش به اختیار، مادران شهدا هستند

شهیدخبر(شهیدنیوز): به قرار هرماه در سرداب حرم امام زاده صالح(ع) تجریش هیئت فرزندان شهدای اسلام گرد هم می آیند تا به خانواده های شهدای آن ماه ادای احترام کنند. هیئتی که بیش از یک سال پیش با جمعیتی انگشت شمار شکل گرفته بود حالا جمعیتی چند ده نفره را به خود می بیند.

 

یکی از پنج شنبه های تابستان و بیست و دومین جلسه ماهانه هیئت فرزندان شهدای اسلام، ویژه شهدای تیرماه. 

به قرار هرماه در حرم سرداب امام زاده صالح(ع) تجریش هیئت فرزندان شهدای اسلام گرد هم می آیند تا به خانواده های شهدای آن ماه ادای احترام کنند. هیئتی که بیش از یک سال پیش با جمعیتی انگشت شمار شکل گرفته بود حالا جمعیتی چند ده نفره را به خود می بیند.
اولین سخنران جلسه تیرماه دکتر فربد دستنبو عضو شورای هماهنگی هیئت بود. دکتر دستنبو که خود فرزند شهید است جوانی ست تحصیلکرده، دندانپزشک و استاد دانشگاه. وی پس از قرار گرفتن در جایگاه به بیان فعالیت های شورای هماهنگی هیئت فرزندان شهدا پرداخت.

 این دندانپزشک جوان در بخش دیگری از سخنانش به بیانات اخیر مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: آتش به اختیار مادران شهدا هستند که در مقاطع مختلف و حساس انقلاب اسلامی تصمیم گرفتند فرزندان عزیزتر از جان خود را در راه حفظ اسلام و انقلاب فدا کنند. آتش به اختیار آنان بودند که با اختیار خود و در کمال رضایت و شجاعت و ایثار، دل از دلبندان خود بریدند تا اسلام و نظام اسلامی پایدار و سرفراز بماند.
دیگر سخنران جلسه تیرماه حجت الاسلام ردایی بود که وی در سخنانش با اشاره به سوره مبارک ضحی شهادت را راه روشنایی و خروج از ظلمت دانست و اجر خانواده های شهدا را در نزد پروردگار بسیار ارزشمند عنوان کرد.

فرزند شهید حسن دهنو: هروقت عکس پدرم را نگاه می کنم، مهربانی را در چشمانش می بینم

  در پایان طبق رسم هر ماه طاق شال متبرک به مضجع شریف امام زاده صالح(ع) هیئت فرزندان شهدا به خانواده های شهدای تیرماه اهدا شد. در میان خانواده های شهدای این ماه خانواده شهید خلبان حسین دهنو حضور داشتند که طاق شال هیئت به دختر 10 ساله این شهید اهدا شد.

 عسل دهنو در حالی که طاق شال هیئت را بر دوش خود داشت به خبرنگار شهیدنیوز گفت: از اینکه در جمع صمیمی و پرمحبت هیئت فرزندان شهدای اسلام حضور دارم بسیار خوشحال هستم و دریافت طاق شال هیئت را برای خودم افتخار می دانم. عسل ده ساله با لبخند کودکانه ای که به لب داشت گفت: زمانی که پدرم به شهادت رسید من دو سال سن داشتم و خاطره ای از او در ذهن ندارم اما مادرم همیشه از خوبی ها و مهربان بودن پدرم می گوید. هر وقت که به عکس پدرم نگاه می کنم مهربانی و محبت را در چشمانش می بینم و به اینکه فرزند شهید هستم افتخار می کنم.

 

آتش به اختیار، مادران شهدا هستند

 

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi