شناسه خبر : 54142
شنبه 17 تير 1396 , 15:20
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تشخیص هویت یکی از شهدای گمنام دانشگاه فردوسی مشهد

شناسایی هویت شهید گمنام پس از 34 سال

مشهد- ایرنا- مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: پس از 34 سال از طریق آزمایش دی.ان.ای مشخص شد پیکر یکی از دو شهید گمنام مدفون در دانشگاه فردوسی مشهد متعلق به سردار شهید ابوالفضل رفیعی است.

سردار سرتیپ دوم پاسدار اکبر نجاتی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این شهید بزرگوار که به علمدار خیبر معروف است سال 1362 در منطقه عملیاتی خیبر به شهادت رسید و هفته پیش نتیجه آزمایش دی.ان.ای آن مشخص شد.
وی ادامه داد: روز سه شنبه آتی مراسمی در دانشگاه فردوسی مشهد و در محل دفن پیکر شهدای گمنام این دانشگاه با حضور خانواده شهید شناسایی شده و عموم مردم برگزار می شود.
سردار شهید ابوالفضل‌ رفیعی‌ سیج‌ متولد سال‌ 1334 در روستای‌ سیج‌ مشهد بعد از گذراندن مقطع تحصیلی راهنمایی در مدرسه خیرات‌ خان‌ مشهد به مدت‌ هفت‌ سال‌ به‌ تحصیل‌ علوم‌ دینی ‌پرداخت‌ و همزمان در مبارزات علیه ‌رژیم‌ پهلوی‌ مشارکت داشت. پس از پیروزی انقلاب اسلامی به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد و با شروع‌ جنگ‌ تحمیلی‌ عازم‌ جبهه‌ها شد. وی سرانجام در سمت جانشینی ‌فرماندهی‌ لشکر پنج نصر و فرمانده تیپ امام صادق(ع) در تاریخ 12 اسفند ماه 62 در منطقه عملیاتی خیبر به شهادت رسید.
پیکر شهید رفیعی به عنوان یکی از دوشهید گمنام تفحص شده در تاریخ 12 اردیبهشت سال 1390 در دانشگاه فردوسی مشهد به خاک سپرده شده بود.
از سال 1380 تاکنون پیکرهای مطهر 184 شهید گمنام دفاع مقدس در 60 نقطه استان خراسان رضوی دفن شده است.
خبرنگار: ناصر اسدزاده هروی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi