شناسه خبر : 54168
دوشنبه 19 تير 1396 , 09:09
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نظارت خود را بر اجرای برنامه ششم آغاز می کنیم

گله ای که می شود این است که در خیلی از مواقع برنامه حتی در حد 20 درصد هم اجرا نمی شود

فاش نیوز- کمیسیون اجتماعی در پاسخ به مطالبات ایثارگران، نظارت بر اجرای برنامه ششم را آغاز کرد.

عضو کمیسیون اجتماعی گفت: مجلس تمام خواسته ها و مطالبات ایثارگران را در قالب برنامه ششم توسعه کشور اعمال کرده است.

 به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، سهیلا جلودارزاده نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما تمام خواسته ها و مطالبات ایثارگران و آرزوهایمان را در خصوص این قشر تاثیرگذار کشور در چارچوب برنامه ششم اعمال کرده ایم.

وی گفت: در مرحله فعلی، مسئله این است که بر حسن اجرای برنامه به خوبی نظارت کنیم و کمیسیون اجتماعی نیز مسئول این کار است.

نماینده ادوار مختلف مجلس شورای اسلامی ادامه داد: گله ای که می شود این است که در خیلی از مواقع برنامه حتی در حد 20 درصد هم اجرا نمی شود، در نتیجه ما در این دوره تصمیم گرفتیم که کمیسیون ها از همان روز های آغازین سال جاری، نظارت خود را بر اجرایی شدن مصوبات برنامه ششم آغاز کنند.

  عضو کمیسیون اجتماعی مجلس دهم در خصوص این سوال که چرا مصوبات برنامه ششم توسعه از سوی دولت به دستگاه های ذیربط و به خصوص بنیاد شهید ابلاغ و اجرا نشده است، پاسخ داد: دولت دو انتخابات مهم ریاست جمهوری و شوراها را در پیش رو داشت و در حال حاضر هم رئیس جمهور در حال تعیین وزرای کابینه دوازدهم است ولی وقتی ما شروع کنیم، مسلماً دولت هم اقدامات خود را انجام خواهد داد.

جلودار زاده در پایان خاطر نشان کرد: در این خصوص کار کارشناسی از سوی مجلس نیز انجام شده است و نمایندگان مجلس دهم، اقدامات کارشناسی شده خود را در اختیار دولت دوازدهم خواهد داد.

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
با سلام خدمت نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی وفراکسیون محترم ایثارگران
احتراما ، اینجانب رزمنده ای هستم که به مدت ۱۵ ماه در جنگ تحمیلی در جبهه های جنوب کشور بوده ام ، مدت پنج ساله که فاقد هرگونه درامدی هستم و در این ایام مرتب پیگیر مصوبات مجلس محترم در مورد خدمات رسانی به ایثارگران رزمنده بوده وهستم _
سوال ما جمعی از رزمندگان از ریاست محترم مجلس شورای اسلام و کلیه نمایدگان محترم این هست ، که چرا قوانین مصوب شده اجرایی نمیشوند ، مقصر عدم اجرای قوانین ، و هیت نظارت بر اجرایی نشدن قانون کیستند ؟ ایا بنظر شماها نمایندگان محترم ، حکم اتش به اختیار مقام معظم رهبری در چنین مواقعی که کوتاهی در اجرای قوانین میشود ، جاری و لازم الاجراهست یا خیر؟
ایا سازمان امار کشور اطلاعات کافی از تعداد رزمندگان دوران جنگ دارند یا خیر ؟ ایا ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران امار رزمندگان معسر و بیکار را دارند ،؟
براستی که دولت محترم در این امر کوتاهی عاجل بعمل اورده ، بطوریکه سند راهبردی رزمندگان در دوسال اخیر به فراموشی سپرده شده است
اینها چگونه مسلمانانی هستند که از هم نوعان خودشان بیخبرند
ایا با گذشت ۳۰ سال از دوران جنگ باز هم باید در انتظار بنشینیم ؟؟
عدم اجرای مصوبات مجلس ازسوی ستادکل توهین به جامعه است
رئیس جمهوری برنامه پنج ساله ششم توسعه را به هیات دولت ابلاغ کرده است.

در خبر این پایگاه که روز یکشنبه منتشر شده، آمده است: لایحه برنامه پنج ساله ششم توسعه از سوی دولت به مجلس نهم داده شده بود، اما رسیدگی به این لایحه به مجلس دهم موکول شد و در جریان رسیدگی به این لایحه هم اصلاحات فراوانی در لایحه پیشنهادی دولت انجام شد تا جایی که برخی صاحبنظران برنامه ششم توسعه را عملا طرح مجلس می‌دانستند تا لایحه دولت. با وجود رعایت نشدن نکات مهم مورد نظر دولت در تصویب این لایحه، وقتی برنامه ششم تبدیل به قانون و ایرادات آن از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام رفع شد ؛ 28 اسفند ماه سال 1395 علی لاریجانی، رییس مجلس قانون برنامه ششم را به رییس جمهور ابلاغ کرد و رییس جمهور هم در جلسات هیات دولت دستور اجرای این قانون را صادر کرد.


در این گزارش تاکید شده است: بنابراین اجرای قانون برنامه ششم توسعه طبق روال در دستور کار دستگاه‌های مختلف اجرایی قرار گرفته و جوسازی‌های اخیر هم عموما با اهداف سیاسی انجام می‌شود.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi