شناسه خبر : 54187
سه شنبه 20 تير 1396 , 10:30
اشتراک گذاری در :
عکس روز

فرصت های فرهنگی را برای انتقال فرهنگ ایثار از دست ندهیم!

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: به موضوع دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت به عنوان بخشی از فرهنگ و تاریخ کشور نیاز داریم و وزارت ارشاد باید به فیلم های ارزشی توجه بیشتری کند.

فاش نیوز - نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: به موضوع دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت به عنوان بخشی از فرهنگ و تاریخ کشور نیاز داریم و وزارت ارشاد باید به فیلم های ارزشی توجه بیشتری کند.

  به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، طیبه سیاوشی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جایگاه و تاثیر گذاری دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت به عنوان بخشی از تاریخ کشور خاطرنشان کرد: ما نیاز به این داریم که هم به عنوان بخشی از تاریخ وهم به عنوان بخشی از فرهنگ مان موضوع ایثار، شهادت و فداکاری را که در دوران هشت سال دفاع مقدس شاهد آن بوده ایم را در سینما، هنر و... به صورت مکتوب و غیر مکتوب حفظ شود.

  عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در زمینه فیلم های دفاع مقدس بعضی از فیلمنامه ها واقعا قوی است و بیننده فارغ از وابستگی به هر جناحی که داشته است از اینکه بخشی از تاریخ این کشور را بر روی پرده سینما مشاهده می کند واقعا لذت می برد.

وی افزود: اما مسئله این است که گاهی یک فیلمنامه از ساختار قوی برخوردار نیست و سرمایه گذاری مناسبی بر روی آن صورت نگرفته است.

  سیاوشی اضافه کرد: منتهی مسئله این است که متاسفانه بعضی کم کاری ها و بی توجهی ها باعث می شود که یک سری از این فرصت ها از دست برود.

  عضو کمیسیون فرهنگی مجلس دهم تصریح کرد: ببینید مثلا فیلمی مانند ایستاده در غبار به قدری خوب توانست عمل کند که من اگر می خواستم به عنوان یک نماینده به یک جوان، بخشی از تاریخ این کشور را یاد بدهم به هیچ وجه موفق نمی شدم اما این فیلم این کار را کرد.

  نماینده مردم تهران اظهار داشت: این فیلم با وجود توانمندی هایی که داشت، متاسفانه مورد بی توجهی قرار گرفت و البته تلاش ناکافی دست اندرکاران فیلم هم مزید بر علت بود وحتی کسانی که در بخش های هنری فرهنگی و ... دفاع مقدس فعالیت داشتند از وجود این فیلم بی اطلاع بودند.

  سیاوشی تاکید کرد: خوب است ارتباطات لازم در بخش های مختلف دفاع مقدس در این زمینه بوجود بیاید و وقتی این ارتباط بوجود آمد با پیوند با بخش های مختلف می توان این عرصه را بخوبی پیش برد.

  عضو کمیسیون فرهنگی مجلس فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امیدوارم فیلم های دفاع مقدس به سطح و جایگاه ویلایی ها برسد اگر چه این فیلم خوب بود ولی می توانست بیشتر از این فروش کند و در یک زمان مناسب اکران شود و متاسفانه اکران آن در ماه مبارک رمضان مناسب نبود.

  وی در پاسخ به این سوال که چرا مدت زمان اختصاص داده شده به اکران فیلم های دفاع مقدس بسیار کوتاه است متذکر شد: این که مطرح شده که فیلم های ارزشی پس از یک دوره کوتاه از پرده سینما پایین می آید بنظر من وزارت ارشاد باید به این موضوع توجه کند.

  نماینده مردم تهران در مجلس دهم در پایان تاکید کرد: فقط اینکه گیشه فروش کند نباید برای وزارت ارشاد اهمیت داشته باشد چرا که  فیلم های ارزشی به واسطه تاثیر گذاری شان باید مورد توجه جدی واقع شوند یا اینکه امتیازاتی برای آنها شد تا در صحنه رقابت بتوانند به عنوان یک انتخاب در بین چند فیلم برای مردم قراربگیرند.

کد خبرنگار: 18
اینستاگرام
خوبه که با اجرای قانون کسری خدمت ایثارگران هم به انتقال فرهنگ ایثار ببیشتر کمک کنیم.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi