شناسه خبر : 54189
دوشنبه 19 تير 1396 , 14:51
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ایجاد محدودیت در نمایش فیلم های دفاع مقدس توجیهی ندارد

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با انتقاد از کم کاری در حوزه تولید فیلم های ارزشی دفاع مقدس اظهارداشت:انگیزه کار در عرصه تولید فیلم هایی با مضمون دفاع مقدس برای برخی از هنرمندان ما کم شده است اگرچه استقبال مردم از این فیلم ها همیشه زیاد بوده است.

فاش نیوز-عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با انتقاد از کم کاری در حوزه تولید فیلم های ارزشی دفاع مقدس اظهارداشت:انگیزه کار در عرصه تولید فیلم هایی با مضمون دفاع مقدس برای برخی از هنرمندان ما کم شده است اگرچه استقبال مردم از این فیلم ها همیشه زیاد بوده است.

 به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، حجت الاسلام احد آزادی خواه نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر حمایت کمیسیون فرهنگی از تولید و نمایش فیلم های ارزشی بر پرده نقره ای سینما متذکر شد: بازار رقابت در حوزه سینما به شکلی است که متاسفانه نمایش فیلم های دفاع مقدس یک قدری کم رونق شده است و چرایی آن بستگی به نگاه افرادی دارد که می خواهند به این سوال جواب دهند.

وی گفت: بعضی عدم استقبال مردمی را به عنوان یکی از علت های اصلی این موضوع می دانند، اگرچه عدم بازاریابی به عنوان دلیل دیگر مطرح می شود که من با این قضیه موافق نیستم.

 نماینده مردم ملایر در مجلس دهم تصریح کرد: اگر فیلم های دفاع مقدس با نگاهی زیبا همانند ویلایی ها ساخته و پرداخته و در قالب سوژه های جدیدی به نسل جوان عرضه شود حتما مورد استقبال قرار خواهد گرفت و سالن های سینما هم از تماشاچی ها پر خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نگاه حرفه ای به سینمای دفاع مقدس لازم و ضروری است تا جای خالی گذشته پر شود اظهار داشت: احساس من این است که انگیزه کار سینمای دفاع مقدس برای برخی از هنرمندان ما یک مقدار کم شده است والا استقبال مردم همیشه خوب و زیاد بوده است و علاقمندی به فیلم های دفاع مقدس همیشگی وماندگار است ولی با این وجود افراد حرفه ای باید وارد عمل شوند.

حجت الاسلام آزادی خواه تاکید کرد: سینمای دفاع مقدس باید حمایت شود و احساس من این است که سازمان سینمایی فارابی حمایت خود را از این فیلم ها همانند گذشته داشته باشد.

آزادی خواه در خصوص کمبوداعتبارات سینمایی در عرصه دفاع مقدس خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی از افراد که در این عرصه مشغول و به آن علاقمند هستند، اشکال اصلی را در این می دانند که وزارت ارشاد به صورت جدی فیلم های ارزشی را حمایت نمی کند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس دهم تصریح کرد: در مقابل وزارت ارشاد هم حرفش این است که استقبال از فیلم های دفاع مقدس زیاد نیست و بیننده و تماشاچی ندارد ولی بررسی های ما نشان می دهد که تماشاچی برای این عرصه وجود دارد و بایستی انگیزه حمایت از فیلم های ارزشی از سوی وزارت ارشاد بیشتر شود.

نماینده مردم ملایر درمجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مدت زمان اختصاص داده شده برای نمایش فیلم های دفاع مقدس در سینما ها کافی نیست خاطر نشان کرد: در اختیار قرار دادن تعداد محدودی سالن سینما برای فیلم های دفاع مقدس هیچ توجیهی ندارد ولی متاسفانه برخی از فیلم های جشنواره فجر را به همین بهانه کمتر اکران کردند که بنظر من به مردم کم لطفی شده است چرا که مردم استقبال خوبی داشتند ولی فرصت کافی در اختیار آنها قرار داده نشد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس در خصوص نمایش فیلم های مبتذل بر پرده سینما نیز متذکر شد: یکی از اشکالات و ایرادات ما به جشنواره فیلم فجر امسال این بود که قدری بی انضباطی در حوزه اخلاق حرفه ای وجود دارد و برخی از فیلم هایی که اکران شد به لحاظ اخلاق حرفه ای دارای اشکالاتی بود که تاکنون بی پاسخ مانده است و این یک واقعیت است و انتظار داریم این اتفاق هیچگاه تکرار نشود.

کد خبرنگار: 18
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi