شناسه خبر : 54194
سه شنبه 20 تير 1396 , 09:52
اشتراک گذاری در :
عکس روز

برگزاری گردهمایی عفاف و حجاب

عفت دیابی،مسئول بسیج جامعه زنان استان سمنان امروز ۲۰ تیر با بیان اینکه تحکیم بنیان خانواده از مهم ترین اهداف برگزاری این راهپیمایی و اجتماع مردمی است گفت: خانواده با اهمیت‌ترین نهاد و تاثیرگذارترین محل برای پرورش کمال ارزش‌های اخلاقی در جامعه است و رشد همه جانبه اجتماع در گرو وجود خانواده‌ای معتقد و ارج نهادن به ارزشها و رعایت اصول اخلاق است.
وی  با اشاره به اینکه برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و استحکام بنیان خانواده اسلامی مقابله با تهاجم فرهنگی، اجرای برنامه های هماهنگ با بهره گیری از توانمند سازی دستگاه‌های دولتی و تشکل های مردمی و به‌کارگیری رسانه‌های نوین در فضای مجازی و محیط های اجتماعی لازم و ضروری است متذکر شد: گردهمایی بزرگ عفاف و حجاب با عنوان صیانت از حریم خانواده و با شعار 'من امنیت خانواده ام را دوست دارم' از ساعت ۱۸ الی ۲۰ از میدان کوثر به سوی پارک آبشار برگزار می شود.
مسئول بسیج جامعه زنان استان سمنان ، زمان برگزاری راهپیمایی مردمی صیانت از حریم خانواده در شاهرود را ساعت ۱۸ و ۳۰ عصر از مدرسه ۱۷ شهریور به سمت خیابان ۲۲ بهمن (پارک کودک)اعلام کرد و افزود : گردهمایی صیانت از حریم خانواده در گرمسار نیز ساعت ۱۸ و ۳۰ عصر از گلزار شهدا به سمت میدان شهدا برگزار می شود.
دیابی اجتماع مردمی آرادان را هم ساعت ۱۸ و ۳۰ عصر از مقابل مسجد صاحب الزمان(عج) به سمت میدان امام (ره) اعلام و اضافه کرد : در دامغان این آیین از ساعت ۱۹ از چهار راه آیت الله کاشانی به سمت امامزادگان جعفر و محمد(ع) برگزار خواهد شد.
وی یادآور شد : اجتماع بزرگ مردمی صیانت از حریم خانواده در مهدی شهر ساعت ۱۷ و ۳۰ عصر از اداره آموزش و پرورش به سمت پارک آبشار، در سرخه از ساعت ۱۸ و ۳۰ عصر از حسینیه شهدا به سمت فرهنگسرای باران و در میامی- روستای نردین ساعت ۱۸ از مسجد جامع به سمت گلزار شهدا برگزار می شود.
دیابی متذکر شد: اجتماع بزرگ روز حجاب و عفاف با حضور بانوان و مسئولان، با هدف گسترش این فرهنگ و مطالبه برای حفظ و صیانت از فرهنگ عفاف و حجاب و به همت ستاد بزرگداشت هفته حجاب و عفاف استان سمنان برگزار می شود.
گفتنی است؛ مسئله حجاب امروز اهمیت بسیار بالایی در جامعه دارد چرا که دین اسلام، دین فضیلت و جامعه محور است و برعکس فرهنگ غرب که فردگراست، زندگی اجتماعی را ترویج می دهد لذا در این سبک زندگی اسلامی جایگاه زنان، مانند مردان به خوبی تبیین و تعریف شده و در میان آنها حجاب مصونیتی در برابر گوهر وجودی و اصالت بانوان تلقی می شود.
۲۱ تیرماه به عنوان «روز عفاف و حجاب» و ۱۹ تا ۲۵ تیرماه به منظور پاسداشت اندیشه شهدای مسیر عفاف و حجاب و پاکدامنی به عنوان «هفته عفاف و حجاب» نامگذاری شده است.
منبع: ایرنا

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi