شناسه خبر : 54201
سه شنبه 20 تير 1396 , 12:59
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اعاده به خدمت برای شما وجود ندارد!

غلامرضا محمودی- جناب آقای مجتهدی! کارشناس محترم حقوقی سایت فاش نیوز

 احتراماً به استحضار می رساند که اینجانب جانباز 25 درصدبا مدرک کارشناسی و زیر 65 سال سن با استفاده از قانون بازنشستگی جانبازان با 29 سال خدمت  واقعی با یک سال سنوات ارفاقی از لحاظ محاسبه حقوق بازنشستگی استفاده کرده و بازنشسته شدم و اخیراً با عنایت به ماده 4 قانون تسهیلات استخدامی ایثارگران از طریق بنیاد شهید و امور ایثارگران تقاضای اعاده به خدمت نمودم که محل خدمتم از پاسخگویی به آن امتناع می نمود که با گذاشتن انتقاد در سایت وزین فاش نیوز بالاخره جواب دادند که شما مشول بند چ ماده 87 برنامه ششم بوده و چون از سنوات ارفاقی استفاده نمودید، امکان اعاده به خدمت برای شما وجود ندارد و از آنجایی که ماده 4 تسهیلات استخدامی ایثارگران و ماده 60 قانون جامع در برنامه ششم لغو نگردیده بلکه قانون جامع دائمی شده است استدعا دارد در صورت مقدور به سئوالات ذیل پاسخ دهید.

1 – آیا درصورت شکایت در کمیسیون ماده 16 می توانم برابر ماده 4 قانون تسهیلات ایثارگران از اعاده به خدمت استفاده نمایم یا خیر؟

2 – در بند چ ماده 87 به بازنشستگان پیش از موعد و عادی و بدون استفاده از سنوات ارفاقی اشاره شده است در صورتی که اینجانب برابر قانون بازنشستگی جانبازان ( قانون خودمان ) بازنشسته شدم. آیا این بند مشمول اینجانب می شود یا خیر ؟  و به نظر می رسد که اسمی از قانون بازنشستگی جانبازان نشده است و مشمول ما نمی شود. لطفاً راهنمایی فرمائید.

3 - نظر به اینکه قانون تسهیلات استخدامی و قانون جامع موخر بر برنامه ششم بوده و محل خدمتم می تواند آنان را نادیده و به استناد ماده 87 مانع از اعاده به خدمتم شود؟

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
در خصوص نظرات منتشره (اقايان محمودي و فيروزي )مبني بر موخر بودن قانون احكام دائمي توسعه بر بر نامه ششم توسعه به استحضار دوستان بزرگوار ميرساند اينجانب نيز همانند شما حامي احقاق حقوق ايثارگران محترم مي باشم و اين امر بر همگان واجبست لكن در عين تاكيد و ابرام بر دفاع از حقوق ايثارگران رعايت ضوابط و مقررات نيز مطالبه جدي ايثارگران است و مطمئناً هيچيك از آنان ناديده گرفتن قوانين را مطالبه نخواهند داشت لذا ضمن رعايت احترام به ديدگاه صاحبنظران دلايل اينجانب در خصوص موخر بودن قانون برنامه ششم بر قانون احكام دائمي توسعه است :

1- قانون احكام دائمي برنامه هاي توسعه كشور در مورخ 1395/11/10 بتصويب مجلس شوراي اسلامي رسيده است ليكن قانون برنامه ششم توسعه در مورخ 1395/12/14 بتصويب مجلس شوراي اسلامي رسيده است .

2-قانون احكام دائمي به شماره 32/96683 در مورخ 1395/12/1 توسط رييس محترم مجلس شوراي اسلامي به رييس جمهور محترم ابلاغ شده است .در صورتيكه قانون احكام برنامه ششم توسعه به شماره 104/105986 مورخ 1395/12/25 توسط رييس محترم مجلس شوراي اسلامي به رييس جمهور محترم ابلاغ شده است .

3-قانون احكام دائمي در روز يكشنبه 20 فروردين 1396 در روزنامه رسمي درج گرديده است .در صورتيكه قانون برنامه ششم توسعه در روز دوشنبه 21 فروردين 1396 در روزنامه رسمي درج گرديده است .
بنابراين همانطور كه ملاحظه ميفرماييد در تمامي موارد قانون برنامه ششم توسعه موخر بر قانون احكام دائمي توسعه است .
با سپاس و امتنان .
سلام لطفا راهنمایی بفرمایید چرا جانبازان بازنشسته سال 97 آموزش وپرورش با مدرک کارشناسی وسنوات 30 سال خدمت مشمول اعاده به خدمت نمی گردند ؟
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi