شناسه خبر : 54217
شنبه 24 تير 1396 , 10:34
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نکاتی قابل تامل در سخنان "شهیدیِ محلاتی"

مهمترین نکته سخنان شهیدی اجرای احکام برنامه ششم درباره ایثارگران است که در صورت عملیاتی شدن، بخشی از مشکلات آنان رفع می شود.

یوسف مجتهد - 1- مهمترین نکته سخنان آقای شهیدی اجرای احکام برنامه ششم درباره ایثارگران است که در صورت عملیاتی شدن، بخشی از مشکلات آنان رفع می شود.

لکن این بیان اجمالی و عدم ورود به جزییات و موضوع تامین منابع آن با توجه به اینکه بودجه مصوب بنیاد در سال 96 فقط می تواند فعالیتهای جاری و عادی که تاکنون بوده را عملیاتی کند و حتی توان اجرایی شدن کامل قوانین گذشته را ندارد جای تامل دارد. امید است این وعده آقای شهیدی محقق شود.

2- ایشان اعلام کرده اند اصلاحات جدید قانون جامع در حال انجام است.

اگر آنچه که در حال انجام است همان اصلاحیه ای است که بدون اطلاع جامعه ایثارگری و تشکلها و حتی بدور از نظرات تخصصی معاونتهای بنیاد تهیه و به دولت ارسال شده،‌ باید آن را نوعی خیانت به جامعه ایثارگری دانست. تشکلهای ایثارگری اصلاحات مورد نظر خود را به ایشان، دولت و مجلس ارسال کرده اند و آن اصلاحات با حضور نماینده ستاد کل نیروهای مسلح و معاونتهای تخصصی و اصلی بنیاد تهیه شد. اگر غیر از آن باشد و مجددا"‌اقداماتی در خفا صورت گیرد به هیچ وجه مقبول جامعه ایثارگری نخواهد بود.

3- موضوع دیگر در سخنان ایشان تدوین آیین نامه های اجرایی قانون جامع است.

باید پرسید قریب به پنج سال از تصویب قانون جامع می گذرد و بیشترین زمان این قانون در دوره مدیریت شما بوده است. آیا این زمان برای تهیه آیین نامه ها کافی نبوده است؟ شاید اکنون که دوره چهارساله دوم دولت آقای روحانی در حال شروع است،‌ مجددا" این بحث شروع شده تا پوششی برای کوتاهی ها و قصور بنیاد و دولت در تهیه آیین نامه های اجرایی قانون جامع باشد.

4- در حالیکه رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در اردیبهشت سال 93 در جمع مدیران بنیاد شهید گیلان از حذف اعطای نشان ایثار و شجاعت به برخی خانواده‌های ایثارگران خبر داد و گفت: "این دستور رئیس جمهور در راستای برداشتن تبعیض بین خانواده‌های شهدا و ایثارگران صورت گرفته است". اما امروز سخن از اعطای نشان ملی ایثار توسط ایشان است.

اگر این نشانها تبعیض آمیز بوده و با دستور رئیس جمهور به زعم ایشان حذف شده، بحث اعطای مجدد آن در آستانه معرفی کابینه جدید دولت چه توجیهی دارد؟

امید است این سخنان وعده های سر خرمن نباشد که فقط فرصت خدمت را از ایشان بگیرد و ایثارگران را در عالم برزخِ مسئولین نگه دارد.

 

**  کارشناس حقوقی ایثارگران

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
تاآقایان به فکربیوفتن بقیه رزمنده هاهم میرن به همرزمان شهیدشونمیپیوندند
من وقتی مطالب ایشون را پس ا نتشار خوندم به این نتیجه رسیدم ایشون تنها کسی هستند در بنیا د چوب لای چرخ می اندازند در رابطه با مسائل ایثارگران هیچ نظر مثبتی ندارند فکر می کنند ازجیب خود شان یا پدرشان می خواهند به این عزیزان 8 سال دفاع مقدس سر صدقه بدهند .نمایندگان محترم مجلس با بعد کارشناسی این قانون راتصویب کردند حالا ایشون دارند قانون راایراد بنی اسرائئلی می گیرند .خدا از چننین مسولینی در بنیاد شهید چنین تفکری را دارند نگذردشهدا که رفتند بعضی از جانبازان هم در طول این مدت با درد ورنج به دیدار خداوشهدا شتافتندعده ای زنده اند باید با کارهای این چنین مسولینی بسازند وبسوزند ومانند بقیه دوستان شهیدشان تا بمیرند این عاقبت هر جانبازی است که در قید حیات است -این جانب----جانباز اعصاب روان 22درصدی نیروی مسلح که دربنیاد حق ماراخوردند وفاقد درصد اعلام کردند وتقدیم امثال اقای شهیدی کردند . ما بخدا ایمان داریم وعده ما با مسولین بنیادفردای قیامت درصد حق مون را از مسولین بنیاد شهید خواهیم گرفت با لاخره دیر میشه اما سوخت وسوز نداره
سلام
شورایعالی انجمنهای ایثارگریی خود خیر صلاح قشر ایثارگران را می خواهند ما تابع دستورات شورا هستیم تصمیم شورا تصمیم ما ایثارگران است
سلام .خدا به باعث و بانی که حق ما ایثارگران را دفاع میکند سلامتی بدهد .چرا حقوق ما رزمندگان که سی ماه تو عملیاتها بودیم و از شدت باروت خمپاره الان بابا شدیم نمی دهد اقای شهیدی نامرد .گناه ما چه بود خواهش میکنم من پول نان شب را ندارم صدای مرا به گوش شهیدی برسانید .هر کدام از کارمندان بنیاد که رنگ جبهه را ندیدن دو تا خانه و دو تا ماشین حقوق دارند .این قدر بی رحم است ریس بنیاد ممنونم
چرا به ما ایثار گران که سی ماه تو جنگ بودیم و بیکاریم و پول نون شب رو ندارم حقوقم را نمیدهند .خسته شدم دوازده ساله که میروم شیراز هوابرد و ناجا تو لویزان به ما رحم کنید .به سربازان جنگ جهانی اول و نیاکانشان حقوق دادند گناه ما چیست که پیر شدیم از بوی دود خمپاره ها
سلام آقایوسف شماهاکه دستتان به رهبری میرسدخداوکیلی ازمشکلات قشرآسیب دیده ازجنگ مخصوصاقشرایثارگران روستاهارابه آقااطلاع بدهیدحداقل ازاقاتقاضاکنیدیک سازمان تشکیل بدهندبدون شناخته شدن گشتی میان خانواده شهداوآزادگان وجانبازان ورزندگان بزنندتاازمشکلات انهاباخبربشونندامروزه شاهدکوچ کردن جانبازان وآزادگان هستیم ولی صداوسیمای کشورایران حتی اززیرنویس کردن نام انهادرشبکه خبرهم دریغ میکندچراآیایک رزمنده درایران به اندلزه یک بازیگرسینمایایک ورزشکارهم ارزش نداردحداقل اگرزیرنوس بشوددوستان میتوانندمطلع بشونندتادرمراسم انهاشرکت کنندامیدوارم فاش نیوزحداقل چاپ بکندبنده طرفدارهیچ حزب وگروه نیستم فقط جان فدای رهبرونظام وکشوروملت ایران آزاده وجانبازه بسیجی
سلام اقای مجتهد لطفا در خصوص نحوه تعیین حداقل حقوق جانبازان زیر 25% فاقد شغل و درامد نیز توضیح بدهید چه مراحلی باید طی شود ؟
کجا باید مراجعه شود ؟ بنیاد یا رتش ؟
اینجانب بازنشسته سپاه و از رزمندگان دوران پر افتخار دوران دفاع مقدس با 61 ماه جبهه هستم. افتخار می کنم از سن 14 سالگی در سال 60 به جبهه با هزار ترفند ... اعزام شوم. دو بار سابقه موج انفجار از ناحیه سر و گردن و بدن به صورت شدید در عملیات میمک سال 63 و عملیات کربلای 5 سال 65 دارم. از همان سال ها درد اعصاب و روان و... را با مصرف دارو شروع کردم که در طی این سال ها چند بار دچار فلج مغزی شدم و 70 درصد بدنم حتی فلج شد و همه متخصصان اعصاب و روان و مغز و اعصاب گفتن این رابطه مستقیم با موج انفجارها و ptsd از آن دوران دارد. خلاصه الان مصرف دارو و آمپول اینجانب به روزی 30 تا 40 قرص و آمپول رسیده و مدام تشنج و حمله عصبی دارم. ضمن اینکه شب ها خواب ندارم و این امر منجر به بالا رفتن کراتین خون شد و به کلیه هایم نیز آسیب زد و کلیه هایم همچنین با مصرف زیاد دارو از کار افتاده و روز در میان دیالیز می کنم. همچنین ریه هایم رو هر سال هواگیری می کنند و... بعد از گذشت 33 سال از آن دوران و داشتن صورت سانحه و بودن اسم بنده در لیست آمار مجروحین بنیاد محترم شهید 5 درصد جانبازی برایم در نظر گرفتند به طوری که دکتر بنیاد اصلا یک کلمه با من صحبت نکرد و در عرض دو دقیقه تمام آسیب های من در دوران جنگ و درد و رنجی که در این 33 سال کشیده بودم و ازکارفتاده شدم رو 5 درصد اعلام کرد که جای تعجب و ... دارد. امروز امثال من هم از بنیاد گله مندیم و هم از مسئولینی که امثال ما را فراموش کردند و درد جایی بیشتر می شود که فرزندم با لیسانس حسابداری بیکار باشد و آلام من رو هم تحمل کند.
دوستان ایثارگر
واقعیت این است که چهار دهه از انقلاب می گذرد و ما هنوز در حال تدوین قانون اجامع و یا دستور العمل اجرایی و ... هستیم من هم مثل شما این قوانین و ..... خیلی از کتابهای داستان های رمان را خوانده ام ولی به نظر من صبر راه حل همه مشکلات است تاریخ نشان داده که گذشت زمان مشکلات زمان خود را با خود برده است.
اجرک الله
سلام برولی خدا وشهیدان وجانبازان وآزادگان. خدا نبخشد کسانی ومسولینی که بازوروپارتی شدن مسول خجالت هم نمیکشن مگه ارث پدری دارین کاربلد ودلسوخته نیستین بکشید کنار.ماازقشرخودوشخصی که بیتالمال رابشناسد حرام وحلال تشخیص دهد میخواهیم مسول این جامعه ایثارگری بشود رهبری عزیز فقط .بقیه غارتگرند
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi