شناسه خبر : 54269
شنبه 31 تير 1396 , 11:45
اشتراک گذاری در :
عکس روز

یوسف مجتهد در نشست خبری شورایعالی انجمن های ایثارگران:

همه اقشار ایثارگران از مدیریت فعلی بنیاد ناراضی اند

دومین نشست خبری شورایعالی انجمن های ایثارگران پیرامون مشکلات مدیریتی بنیاد، پیگیری مطالبات ایثارگران و ویژگی های مدیر و مدیران مطلوب برای این نهاد، با حضور اصحاب رسانه برگزارشد.

فاش نیوز - دومین نشست خبری شورایعالی انجمن های ایثارگران پیرامون مشکلات مدیریتی بنیاد، پیگیری مطالبات ایثارگران و ویژگی های مدیر و مدیران مطلوب برای این نهاد، با حضور اصحاب رسانه برگزارشد.

به گزارش خبرنگار فاش نیوز، این نشست که در غیاب «حسین اسرافیلی» رییس شورا(سفر به عتباتِ عالیات) برگزار شد، یوسف مجتهد معاون حقوقی شورای عالی انجمن های ایثارگران، امیرعقیقی رییس هییت مدیره انجمن جانبازان بصیر و سخنگوی شورا، حسن ابوطالبی عضو انجمن دفاع از قربانیان تروریسم و دیگر اعضای این انجمن عصرِ روزیکشنبه، نقطه نظرات شورا در موارد مختلف مربوط به جامعه هدف و نتایج پیگیری ها را بیان کردند.

"امیرعقیقی" سخنگوی شورای عالی انجمن‌های ایثارگران درابتدا  ضمن خیرمقدم به خبرنگاران فعال در عرصه فرهنگ ایثار و شهادت گفت: هدف این شورا مقابله با مسوولین نیست بلکه این شورا با شناختی که نسبت به جامعه ایثارگری دارد، درتلاش است کمک حال مسوولین و بنیادشهید و امور ایثارگران باشد.

وی ضرورت این نشست را تغییراتی دانست که در آینده نزدیک در بدنه بنیاد شهید رخ خواهد داد.

سخنگوی شورای عالی انجمن های ایثارگران همچنین متذکر شد: ایثارگران خواهان مدیریتی در بنیاد شهید هستند که با توجه به حجم عظیم این سازمان،که چهاربرابر وزارتخانه های دیگر ظرفیت می طلبد و به لحاظ جایگاه ایثارگران بسیارحساس است، لذا اعتقاد ما بر این است که اگر کم کاری و یا سوءمدیریت باعث لطمه ای به روحیات خانواده  بزرگ ایثارگران شود صدمات آن در درازمدت جبران ناپذیر خواهد بود.

عقیقی رسیدگی به امور ایثارگران را در جهت تامین امنیت کشور اساسی دانست و متذکر شد: اگر امروز به جامعه ایثارگری ما بی اعتنایی صورت بگیرد خدای نکرده فردا اگر تعرضی بر نظام ما شود کمتر کسی خود را موظف به دفاع  می داند که البته امیدواریم شخص رییس جمهور در این خصوص از نظرات جامعه ایثارگری استفاده نماید.

رییس هییت مدیره انجمن جانبازان بصیردر خاتمه یادآورشد: باید کسی به عنوان ریاست بنیاد شهید انتخاب شود که بتواند درنشست های هیئت وزیران توانایی بیان مشکلات بزرگ ایثارگران را داشته باشد.

در ادامه این نشست خبری، "یوسف مجتهد"، معاون حقوقی شورای عالی انجمن های ایثارگران نیز دو هدف را برای تشکیل این شورا بیان داشت و گفت: یکی از این اهداف،  وحدت تشکل های متفرقه ایثارگری و ایجاد یک جامعه قوی ایثارگری است و دوم، وزن تشکل ها را در پیگیری امور در مجموعه قوای سه گانه  بالا برده و همطراز نماید.

وی در ادامه خاطرنشان ساخت: بیش از یک سالی که از عمر شورای عالی انجمن های ایثارگران می گذرد هدف این شورا  این بود که تعامل سازنده با نهادهای مرتبط نظیر بنیادشهید، نیروهای مسلح و مجلس شورای اسلامی و کمیسیون های مرتبط، دولت و مجموعه های مرتبط  داشته باشد. البته بسیاری از کسانی که با واقعیت های جامعه ایثارگری آشنایی داشتند مساعدت های خوبی  هم داشته اند والبته گله هایی هم در این خصوص داریم که این تعامل نتوانسته آنچنان که توقع می رفت مطالبات جامعه ایثارگری را برآورده نماید.

 

 

معاونت حقوقی شورای عالی ایثارگران افزود: با توجه به دوره دوم دولت آقای روحانی که در حال تشکیل است، شورا تصمیم گرفت شاخصه های کلی ریاست بنیادشهید را به ریاست جمهور ارسال نماید و از ایشان درخواست نماید تا این شاخصه ها را برای تعیین ریاست بنیاد درنظر داشته باشد که امیدواریم با توجه به این شاخصه ها، ضعف های مدیریتی گذشته برطرف گردد.

وی خاطرنشان ساخت: مشکلات جامعه ایثارگری با توجه به انتصابات دو دوره گذشته بیشتراز گذشته بوده است و با توجه به همین رویکرد، تصمیم بر این گرفته شد که برخی شاخص های عمومی خدمت ریاست جمهوری منعکس شود.

وی سپس با اشاره به بحث درمان که یکی از ابعاد مشکلات جامعه ایثارگری است متذکر شد: در همین مدت کوتاه، بر اثر سهل انگاری، بسیاری از دوستانمان در جامعه ایثارگری به خیل شهدا پیوسته اند، چرا که مسائل درمان آنان با سرعتِ مورد انتظار، پیگیری نشده است. درمان در دوران دفاع مقدس شاید بتوان گفت، سریعتر از این دوره در حال انجام بود و ما هرچه از آن دوره دورتر می شویم بحث درمان سخت تر و پیچیده تر انجام می گیرد و دربسیاری از مسایل هم شاهد چنین گرفتاری هایی در حوره مدیریتی بنیاد بوده ایم.

مجتهد با برشمردن برخی ویژگی های مهمی که رئیس و مدیر بنیاد شهید باید داشته باشد عنوان کرد: اعتقاد به فرهنگ ایثار و شهادت، وجاهت و خوش نامی در بین ایثارگران و در جامعه، مدیر و مدبربودن، جوان بودن نسبت به مدیریت کلان کشور و با سابقه مدیریتی، حتی الامکان جزو جامعه ایثارگر بودن و داشتن برنامه جامع، توانمندی در ایجاد ارتباط با نهادها و قوای سه گانه، ارتباط قوی با نیروهای مسلح، مجلس شورای اسلامی و ارتباط با تشکل ها و جامعه ایثارگری را لازمه ریاست دستگاه بنیاد شهید دانست و متذکرشد: متاسفانه اگر کسی توانایی این ارتباط را نداشته باشد، امور ایثارگران در مجموعه های مختلف مغفول باقی می ماند.

 

 

وی در همین رابطه توضیح داد: متاسفانه ما در دو سه دوره گذشته، درگیر مدیرانی بودیم که بدون برنامه وارد بنیاد شده بودند که متاسفانه گاها با گذشت دو سال هنوز بنیاد و جامعه ایثارگری را نشناختند ولطمات زیادی را بر این قشر وارد ساختند.

این کارشناس حقوقی در امور ایثارگران، در خصوص عملکرد ضعیف بنیاد در حوزه کارشناسی نیز خاطرنشان ساخت:  متاسفانه معاونت حقوقی و امورمجلس بنیاد شهید در بحث حقوقی در این 15سال در تعامل با دولت و همینطور با مجلس، بسیار ضعیف و ناتوان عمل کرده به طوری که حتی از ارایه یک طرح مناسب هم عاجز بوده، که این امر نشان دهنده نیاز به تحول اساسی در حوزه کارشناسی و تخصصی بنیاد است.

مجتهد اضافه کرد: ما می‌گوییم فردی منصوب شود که توانمندی بهره گیری از تمام امکانات و مزیت های این نهاد را داشته باشد. اگر اینطور نباشد هر مدیری که بیاید نتیجه فعالیت‌هایش همانند مدیران دو دوره قبل پشیمانی است! ما به رئیس جمهور نیز اعلام کردیم که غالب تشکل‌های ایثارگری از وضعیت فعلی بنیاد شهید گله دارند. به همین دلیل تشکل‌های مختلف ایثارگران دور هم جمع شده‌اند تا مشکلاتی را که هر کدام از‌ آنها دراین فضا لمس کردند همزمان با هم، در غالب"شورای عالی انجمن‌های ایثارگران" پیگیر شوند. مطالبات دوستان در شورا در چهارچوب قوانین است و خارج از مصوبه مجلس و هیئت وزیران نیست. با توجه به شبهه‌هایی که ممکن است در خصوص مسائل مختلف به فعالیت‌های شورا وارد شود و اعتراضی که در خصوص مسائل مطرح شده در زمینه انتخاب رئیس بنیاد وجود دارد، هر کدام از مجموعه ها، اگر اعتراضی به این مباحث داشتند حاضریم در جمع رسانه ها مناظره کنیم و مطالب را بیان کنیم.

معاونت حقوقی شورای عالی انجمن های ایثارگران در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره پیشنهاد شورا برای تصدی بنیاد شهید چه کسی می تواند باشد پاسخ داد: بصورت مصداقی هنوز ورود پیدا نکرده‌ایم. فعلا شاخص‌ها را در قالب نامه‌ای به رئیس جمهور داده‌ایم که چنانچه کمیته‌هایی که وظیفه انتخاب رئیس بنیاد را دارند تشکیل شود و از ما دعوت کنند، حضورا مسئله را پیگیری کرده و مصادیق مورد نظر خود را معرفی خواهیم کرد، ولی تاکنون قصد اعلام شخصی برای این تصدی را نداشتیم.

وی در پایان این نشست با اشاره به بحث تجمع عظیم جانبازان در 14اسفندماه95 و پیگیری مطالبات مطرح شده در آن نجمع از سوی جانبازان و ایثارگران نیز گفت: پس از آن تجمع، ما مورد مواخذه و پرسش بسیاری از تشکل های ایثارگر قرار گرفتیم که خروجی این تجمع چه بود؟ درجلساتی که ما با آقایانِ کمیسیون مجلس و مسوولین دیگر داشتیم صراحتا عنوان کردیم از این تاریخ (14اسفند95) به بعد درمقابل کوتاهی ها، طبق قانون مجازات اسلامی، طرح شکایت خواهیم کرد و به پیگیری صرفِ اداری اکتفا نخواهیم کرد و اگر واقعا حس کنیم که به خواسته های خود در چارچوب قانون نخواهیم رسید، بحث شکایت و تجمع همانند گذشته پیگیری خواهد شد.

گزارش از صنوبرمحمدی

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
سلام همش حرف حرف حرف بس کنیدکمی هم به عمل فکرکنید تابقیه یادگارهای هشت سال دفاع مقدس به خیل شهدانپیوستند
یا سلام ایثارگران همانند برجام شده اند جان وسلامت دادند واسیری کشیدند وفشار روحی وروانی ومادی را تحمل کردند بقول دوستان وزارت خارجه تقریباً هیچ ................. افسوس وصدافسوس که به کسانی اعتماد داشتیم که فقط به منافع خودشان فکرکردند خداازشون نگذره ما که نگذشتیم .
آقاي مجتهد عزيز
با تمامي ارادتي كه به جنابعالي دارم اما از حق نبايد گذشت در زمان آقاي شهيدي خيلي كارهاي بزرگي نظير درمان ايثارگران ، اين اواخر سهميه دانشگاه وتامين قسمتي از شهريه فرزندان جانيازان زير 25 درصد و رزمندگان انجام يافته است (كه البته ناهي و وافي بودن وظايف بنياد و مديريت آن نميباشد )
در دوره مديريت قبلي كه بزرگترين دست آوردشان مصوبه اي پر از گزافه گويي(با امضاي دكتر !!؟؟ رحيمي ) در خصوص ايثارگران بود هيچ انتقادي نداشتيد
سلام
اقداماتي كه فرموديد مصوبات مجلس است و دولت و بنياد نقشي در آن نداشته است ضمنا" دوره زريبافان هم مانند دوره آقاي شهيدي هيچ فرقي نداشته است
عزیزم سلام درکجا شمادیدیدکه شهریه جانبازان زیر25درصدوبخصوص رزمندگان که28سال استکه زیربی عدالتی تمامی مسولین کمرخمکردند انجام یافته؟عزیزم اینهادرحدحرف است کجای کاری باگذشت5ماه از96هنوز برنامه ششم توسعه بخش 16که مربوط به این شیرمردان میباشدهنوزاجرایی نشده وریس جمهورهم خودش رابخواب زده ودارندبارمالی رابهانه میکنندتاخوددشان ازنام ومقام این شیرمردان باحالی داشته باشندومارانردبان ترقی خودشان قراربدهندکه28سال استکه قرارداده اند.منیکه28سال استکه رزمنده داوطلب27ماه جنگ میباشم موج گرفته وبدون صورت سانحه وبالای20سال استکه دارم ازداروهای اعصاب وروان مصرف میکنم انهم ازاد حتی یک دفترچه بیمه درمانی که بارمالی هم نداشت به مارزمندگان ندادند شماچطورمیفرماییدرزمندگان فلان شده وصورت گرفته عزیزم شایدشماعزیزبالای30درصدهستی وامکاناتی به شماانهم اجبارن میدهند ازحال روزماجانبازان زیر25درصدوبخصوص مارزمندگان که خبرنداری ..............رزمنده دردمندوداوطلب27ماه جنگ مشکانی بدون حقوق ودفترچه بیمه درمانی بچه کسی باید بگویم که زندگیم داردبخاطرناراحتیم که نمیتوانم دراین سن بکاربروم ازهم می پاشه به چکسی که هیچکس هم جوابگونیست /؟؟؟؟؟؟؟؟؟مسولین کشوری جانبازان زیر25درصدهاوبخصوص رزمندگان28سال استکه مظلوم واقع شده اند وبدترظلم رادرحق این شیرمردان نمودندچراچرا ایاکسی است جواب قانع کننده ای به این رزمنده مریض وبقول مردم دیوانه بدهد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟عوض تشکریک عده ازمردم ازمارزمندگان هنوزموجی دیوانه هم میگویند تاکی تاکی بایدصبرکردوحرف دلت رانگفت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟مشکانی
باسلام برشهدا ورهبرفرزانه.وارواح امام روح الله.ودلسوخته گان نظام .آقایان شماها این برنامه ششم هم پنج شش سال لفتش بدین دیگه جانبازوایثارگری وجودندارد اون وقت راحت هم مسولیت جنابتان کم میشود هم دست وبالتان واسه نجومی خوردن بازتر.حیف شهدا وجانبازان که خون دادن وخون دل خوردن وحیف امام روح الله وامام خامنه ای عزیزکه رهبر شماهاشدن این عزیزان خدا روهم زجرمیدهید کدوم مسول دلسوز کو کجاست شهیدچمران کوشهیدرجایی کو دوستان شهیدکجارفتند بس کنیدتوراخدا حیاکنید جانباز این مملکت الان از تحت پوششی کمیته امداوبهزیستی فقیرترومعلولتره که
آقا مجتهد سلام کلا مدیریتها افتضاح شده ....چندتا از مدیریتها رو برات بگم که حالت بهم نخوره نبرنت بیمارستان ؟ همه جوره مدیریت گند رو دیدیم ما . اما من آمدم بگمت اون تجمعه خیلی کار درستی بود ... ازش کوتاه نیایید . بهضی ها هم به من میگم حالا اروجی کارات چیه ؟ من حق دارم بهشون بگم خاک تو سرتون که کور و کرید ... خدا که داره بهم گمک می کنه برای چی از کار ظالما بترسم شما هم نترسید فقط هوشیار باشید هر چیزی رو بهتون غالب نکنن ... اینبار اشتباه کنید زمین خوردید برای همیشه ... آخه قربون همتون بشم دیگه فرصتی نیست که بعد دوباره جبران کنیم . به زودی خروجی زیبای کار منو می بینید منم دلم می خواد بزودی خروجی زیبای کار و تجمع شما رو ببینم . تو رو خدا اشتباه نکنی ... بیشتر خوزستانی ها آدمای شجاع و سر نترسی دارن ... اگه خودت دستت با اونا تو یه کاسه نیست یه کار کارستان برای جانبازان بکن ... اگه بخوای منم میام کمکت ... تو که اصلا شماره تلفونتو جواب نمی دید ؟ خب کار دارم باید برم . ببین بازم میگم این کارای بزرگ با خرف راست و ریست نمیشه کمکی جنم و جگر می خواد نترسید ظالما با دیدن خشم شما عقب نشینی می کنن ... فقط نترسید و برنامه هاتون درست باشه ...
مواظب باش آبروی ساقی ما رو نبرید که داره کارای شما رو نشر می ده ... می بینید که هی اونو دادگاهی می کنن ... منم قول دادم مواظب آبروش باشم اما اونم نباید انتظار داشته باشه ما با بسم الله بسم الله پیش بریم . دیگه فرصت نداریم .
از دولت اقای دکتر روحانی و ریاست محترم بنیاد شهید و همه رسانه ها و کارشناسانی که کمک کردند به خاطر پرداخت وام مسکن به جانبازان زیر25% سپاس گذارم .
آقای مجتهد انصاف و حق گویی مهم ترین ویژگی انسان مومن است زمانی که بنیاد در زمان زری بافان چپاول می شد شما کجابودید میزان بدهیهای انباشته شده بنیاد (معوقات خانواهده شهدا که در زمان آقای شهیدی پرداخت شده در کدام دوره پرداخت شده.شما وهمفکرانتان که نگاه سیاسی دارید نه با بی انصافی ونگاه ابزاری به جانبازان می خواهید به هر وسیله ایشان را بکوبید . هم قبلا بنیاد در چنبره شما بوده واین مشکلات میراث شماست. شما همین الان در همین سایتی که مدعی دفاع از حقوق ایثارکران است درستی به مشکلات حقوقی ایثارگران پاسخ نمی دهید. خدا می داند بعدا چگونه عمل خواهید کرد.
سلام آقاي سعيدي گويا خوب شما را پر كرده اند ولي اطلاعات غلط به شما داده اند آن زمان از طرف مجلس در حال انجام تفحص دوره مديريت آقاي زريبافان بوده ايم و لي جالب است با تلاش مديريت فعلي بنياد مانع تكميل و قرائت گزارش تفحص شدند. ضمنا" بهتر است به توصيه اي كه خودت در ابتدا به آن اشاره كرده اي عمل كني
نكنه خودت را معيار انصاف و حق گويي مي داني بگذار ايثارگران قضاوت كنند
برخي به نام ايثارگر سعي مي كنند هر طور شده از اقدامات مديران در هر دوره اي دفاع كنند. عده اي از زريبافان و امروز هم عده اي از شهيدي . گويا آنان ناله ايثارگران را در مشكلات انبوه آنان احساس نمي كنند. و با شعار هاي موجه و گزافه گويي به دفاع مي پردازند. اما اينان يك نكته مشترك دارند كه هيچ وقت حاضر نيستند نام و هويتشان افشا شود و در جمع ايثارگران حضور پيدا كنند و به دفاع از مديران محبوب خود مشغول شوند و قضاوت را به ايثارگران واگذار كنند.
اينان غالبا منافعشان در گرو دفاع از مديريت است و به خيال خود خدمت مي كنند اما به چه كسي و با چه قيمتي .
من پسر جانبازبیست درصدم پدر من شرایط لازم برای اعمال ماده 38 را دارد حتی ما ده 38 براش تایید شده ولی اعمال نشده . بنیاد سوال میکنم میگه برا بیست درصدا بوجه نداریم ...من سوالم اینه اگر مجلس تصویب کرده و حتی بنیاد هم پرسیدم میگه تایید شده فقط عذرشون اینه که بودجه کافی نیست این یعنی اینکه اقای شهیدی نتونسته اعتبار لازم را جذب کنه یعنی توانایی لازم را برای این پست ندارن
متاسفانه فاش نیوزبعضی مطالب که هیج اشکالی نداره سانسورمیکندویانمیزند.
دوره آقاي شهيدي نميگوييم خيلي خيلي ايده آل هست اما قطعا از دوره خواب زمستاني (بخوانيد مرگ زمستاني) آقاي زريبافان خيلي بهتر هست.
انصاف خيلي خوب هست
دوره زريبافان و شهيدي دوره خواب زمستاني بنياد و مديرانش است
سلام.متاسفانه امروزه بعضی ازاین سایت هاومسوولین بنام شهداءوایثارگرمیگندومینویسندولی راه شهداء رانمی روندوفقط شعاراست.شعار!بنام شهداءریخت وپاش میکنند.امتیازمیگیرند.ولی پیروی ندارند!آیاشهداءازشماراضیند؟؟؟
اینقدر نگویید بار مالی بار مالی بارمالی بار مالی دارد توسعه ششم باید اجرا بشه چون مصوبه مجلسه وشورای نگهبان تایید کرده ان موقعی من مراجعه میکردم بروم جبهه میگفتند سن شما کم است در شناسنامه ام دست بردم 49 را کردم47 یک هفته بعد اعزام شدم ودر جبهه سنگر ساز بودم وشیمیایی شدم وبه خدا قسم جانبازان شیمیایی وضعیتشان از جانبازان قطع نخایی بدتر است والله قسم از سال 69 یکسره دارو اعصاب و داروهای ریه استفاده میکنم جانبازان شیمیایی را کسی درک نمیکند بهشان توجه نمیشود این روزها به ظاهر انسان نگاه میکنند متاسفانه به خدا قسم به قول دکتر هایی که من به انها مراجعه میکنم میگویند داروهای شما همینها هستند وتا اخر عمرتان باید استفاده کنید سرما خوردگی نیست که خوب شود من همیشه مانند اتش بدنم میسوزد حتی جلو کلر بدون روپوش انهایی که همکلاس من بودند وبه جبهه نیامدند و از نظر استعداد استعداد من بهتر از انها بود انها ماندند ودرس خواندند الان مهندس یا پزشک هستند و به ما میخندند ما به خاطر خدا و پیام امام خمینی رحمت الله علیه که فرمو دند حضور شما در جبهه ها الزامیست رفتیم به وظیفه مان عمل کر دیم و فعلا در تو سعه ششم مجلس معا فیت فرز ندان جانبازان زیر 25 درصد را مصوب کرده وشورای نگهبان تایید کرده متاسفانه اجرا نمیشود قبلا قانون سنوات ارفاقی برای بازنشستگی جانبازان مصوب شده واجرا نمیشود امثال خاوریها وبابک زنجانی و................ووووووووو وجمعی که صندوق ذخیره فر هنگیان را بلعیدند برای انها بار مالی ندارد برای اختلاس گران یک قانونی برای جانبازان مصوب میکنند وشورای محترم نگهبا ن تایید میکند به مرحله اجرا میر سد به هر اداره ای مر اجعه میکنی میگویند بار مالی دارد بار مالی دارد بودجه نداریم بودجه نداریم بین جانبازان تبعیض قاعل میشوند وجانبازان زیر 25درصد را به فراموشی سپردند بعد از سالها یک دفعه ما را خوشحال کردند که یک فر زند معاف میشود ولی این قانو ن اجرا نمیشه چرا خواهشمندم لطفا پیگیری کنید
باسلام واقعا چی بگم از وضع بد بنیاد شهیر هاز
باسلام میدانم که مطالب نوشته شده خوانده وعمل نمیشود .فقط نمیدانم تکلیف ما خانواده های ایثار گر اعصاب وروان را چه کسی مشخص میکند .جانبازی بدون حقوق و مزایا .هرچند سیر خبر ازگرسنه ندارد
با سلام حضور سروران گرامی
وقتی حق و حقوق ما را ضایع می کنند و اصلا به حساب نمی آورند و همانند یک وصله هستیم به به آن سازمان یا شرکت. به بنیاد مراجعه می کنیم یک نامه به اسم مدیریت آن سازمان می دهند که ... مراعات فرمایید. به امور ایثارگران مراجعه می کنیم می گویند برای برادر شهید الزامات محکمی وجود ندارد و شما هم پیگیری نکنید و بالاخره روابط اجازه نمی دهد که ضوابط اجرا شود. *** در سال دو سه مرتبه مبلغی را به حساب واریز می کنند. ما نخواستیم که منت بذارن بابت ایثارگران مبلغ فوق واریز گردید. بعضی وقته از اینکه خانواده شهدا هستیم پشیمانیم، نه از اینکه در راه خاک وطن و راهی که به انتخاب خودشان رفته اند و خون داده اند بلکه از این نظر که دیگران به نان و نوایی رسیده اند و همه یه پای ما حساب میشه.***
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi