شناسه خبر : 54351
شنبه 31 تير 1396 , 10:08
اشتراک گذاری در :
عکس روز

غواص اهوازی و همرزمش چگونه به شهادت رسیدند

غواص شهید عبدالکریم کجبافی (کجباف) فرزند محمدمهدی در ۱۸ دی ماه سال ۱۳۴۶ در اهواز دیده به جهان گشود و در دوران دفاع مقدس به جبهه اعزام شد.

غواص شهید عبدالکریم کجبافی

این رزمنده اهوازی در ۴ دی ماه سال ۱۳۶۵ در عملیات کربلای ۴ به شهادت رسید و جزو شهدای جاویدالاثر دفاع مقدس محسوب می‌شد.

پس از سال‌ها غربت پیکر مطهر این شهید از سوی کمیته جستجوی مفقودین نیروهای مسلح در منطقه عملیاتی ام‌الرصاص تفحص و از طریق فرودگاه بین‌المللی اهواز به زادگاهش منتقل شد.

به بهانه بازگشت پیکر پاک این غواص شهید با عبدالحمید کجبافی برادر این دلیر مرد گفت‌وگویی انجام گرفت.

حضور شهید در عملیات رمضان

عبدالحمید برادر غواص شهید عبدالکریم کجبافی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: برادر شهیدم در سال ۱۳۶۱ همراه با رزمندگان گروهان نصر گردان قدس به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام شد و در عملیات رمضان در پاسگاه زید حضور یافت.

وی افزود: همچنین شهید کجبافی با حضور در گروهان تقوا از گردان ایثار به عنوان تیرانداز در عملیات خیبر شرکت کرد و پس از آن نیز در گروهان امام حسین(ع) گردان خاتم‌الانبیا به عنوان امدادگر حضور داشت.

برادر غواص شهید عبدالکریم کجبافی خاطرنشان کرد: برادرم همچنین همراه با رزمندگان گروهان نجف اشرف از گردان کربلا در عملیات خیبر حضور یافت و به عنوان تیرانداز فعالیت می‌کرد.

وی در ادامه به حضور شهید عبدالکریم کجباف در عملیات کربلای ۴ اشاره کرد و گفت: این رزمنده دلیر به عنوان کمک تیرانداز همراه با گروهان مکه گردان کربلا در این عملیات شرکت کرد و پس از آن نیز به شهادت رسید.

شهادت در هنگام کمک به همنوع

کجبافی در ادامه به تشریح نحوه شهادت برادرش پرداخت و بیان کرد: عبدالکریم در عملیات کربلای ۴ در حالی که می‌خواست به یک رزمنده کمک کند به شهادت رسید.

وی اضافه کرد: در عملیات کربلای ۴ رزمنده‌ای مشغول حفر سنگر بود که عبدالکریم و یکی از دوستانش او را دیدند، جلو رفتند تا به او کمک کنند ولی این رزمنده درخواست آنها را رد کرد و جواب داد که شما راهتان را ادامه دهید زیرا تنهایی از پس این کار برمی‌آیم.

این برادر شهید اضافه کرد: پس از حرف آن رزمنده، عبدالکریم و دوستش که کریم نام داشت به راه خود ادامه می‌دهند، در همین هنگام یک بعثی که در یکی از سنگرهای عراقی مجروح بود نارنجکی به سمت آنها پرتاب می‌کند که منفجر می‌شود. پس از انفجار نارنجک کریم به شهادت می‌رسد ولی عبدالکریم پایش از مچ قطع می‌شود.

پرواز تا آسمان

وی یادآور شد: عبدالکریم با همان مجروحیت شدید سنگر عراقی را به رگبار می‌بندد که در همین هنگام رزمندگان ایرانی سر می‌رسند و برادرم را فوری به سنگری که مجروحان در آنجا بودند می‌برند، پایش را با امکانات موجود در آن سنگر می‌بندند و پتویی روی او می‌کشند.

برادر غواص شهید عبدالکریم کجبافی توضیح داد: زمانی که رزمندگان اسلامی می‌خواستند به عقب بروند به سراغ عبدالکریم آمدند تا او را نیز همراه خودشان ببرند ولی وقتی بالای سر او آمدند متوجه شدند به شهادت رسیده و به آسمان پرواز کرده است.

کجبافی در پایان گفت: پیکر پاک غواص شهید عبدالکریم کجبافی پس از ۳۲ سال به وطن بازگشته و به همراه چند شهید دیگر هم‌اکنون در معراج شهدای اهواز حضور دارد و اقشار مختلف مردم به زیارتش می‌آیند.

به گزارش تسنیم، معراج شهدای اهواز در پادگان شهید علی محمودوند واقع در سه‌راه خرمشهر، اتوبان سردار شهید اسکندری، کیلومتر ۲ جاده اهواز اندیمشک بین سازمان اردویی، گردشگری و راهیان نور سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) خوزستان و شهرک شهید میثمی و جنب منازل سازمانی شهید بهشتی قرار دارد.

منبع: تسنیم
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi