شناسه خبر : 54368
شنبه 31 تير 1396 , 15:06
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تغییر اساسی در مدیریت بنیاد الزامیست

نماینده ایثارگر مجلس شورای اسلامی دوره ی مدیریت کنونی بنیاد شهید را ضعیف ترین دوران مدیریت این نهاد در طول تاریخ بعد از انقلاب اسلامی دانست و خواستار تحول اساسی در آن شد.

فاش نیوز -  نماینده ایثارگر مجلس شورای اسلامی دوره مدیریت کنونی بنیاد شهید را ضعیف ترین دوران مدیریت این نهاد در طول تاریخ بعد از انقلاب اسلامی دانست و خواستار تحول اساسی در آن شد.

برپایه این گزارش، نماینده مردم نجف آباد و تیران و کرون و عضو فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی در گفت و گوی اختصاصی با فاش نیوز، مدیریت کنونی بنیاد شهید را ضعیف ترین دوران مدیریت در این نهاد در طول تاریخ بعد از انقلاب اسلامی دانست و از رئیس جمهور خواست تا در دولت آینده یک تحول اساسی در بنیاد شهید و امور ایثارگران صورت بگیرد.

ابوالفضل ابوترابی که فرزند شهید و عضو کمیسیون قضائی مجلس است، با بیان این که هزینه های مدیریتی شهیدی محلاتی برای ایثارگران بسیار بالا است، به سئوالات خبرنگار ما پاسخ داد که از نظرتان می گذرد.

 

فاش نیوز: ارزیابی شما از مدیریت کنونی بنیاد چیست؟ آیا با تغییر در دولت دوازدهم ضرورت تغییرات در مدیریت بنیاد احساس می شود؟

- به نظر من ضعیف ترین دوران مدیریت بنیاد شهید در دوران آقای شهیدی بوده است و ایشان حتی به نمایندگان مجلس معمولاً وقت ملاقات نمی دهد و نمایندگان ملت هم به شدت از این موضوع  و وضعیتی که ایشان در وقت دادن دارد، ناراضی هستند.

علاوه بر آن، متاسفانه آقای شهیدی پذیرش جامعه ایثارگری را اصلاً نداشتند و بعد از انتصاب، اولین کاری که کردند، یک هزینه بسیار سنگین برای تعمیر ساختمان بر دوش بنیاد شهید تحمیل کردند. من واقعاً تاسف می خورم که آقای شهیدی در دوران مدیریتش این همه هزینه های سنگین برای تعمیرات ساختمان بنیاد شهید کردند که طی آن دفترش تعمیر و بر روی جامعه ایثارگری بسته شد، علیرغم اینکه حتی بنیاد در موضوع پرداخت مبالغ داروی ایثارگران بدهکار بود.

در دوران مدیریت ایشان شاهد بودیم که خواهر زاده خود را (که در شهرداری تهران بود و سابقه قضائی هم داشت را علیرغم بحث ها و مسائلی که داشت) به بنیاد شهید آورد و حکم مشاوره داد و این شخص و داماد آقای شهیدی بنیاد شهید و بانک دی را نابود کردند.

حتی کار به جایی رسید که بسیاری از خانواده های ایثارگر و از جمله جانبازان عزیز ما در مقابل درب بنیاد شهید تحصن و حتی خودسوزی کردند.

 

فاش نیوز: آیا ادامه مدیریت فعلی بنیاد شهید به صلاح ایثارگران است؟

- من ضعیف ترین دوران مدیریت در بنیاد شهید را از دوران انقلاب اسلامی تاکنون، این دوره می دانم و خواست جامعه ایثارگری و درخواست نمایندگان مجلس این است که آقای روحانی به هیچ عنوان برای دوره بعدی ایشان را معرفی نکنند؛ چرا که ایشان فردی است که رابطه اش با نمایندگان مجلس و جامعه ایثارگری در حداقل و درب اتاقش همیشه بسته و هزینه های مدیریتی اش بسیار بالا است.

ایشان دنبال بحث های تجملات، تعمیر ساختمان و دفتر برای خودش است؛ به علاوه بانک دی که این طور تحویل گرفتند و این طور تحویل دادند که امروز سهامش به مرز نابودی رسیده است.

 

فاش نیوز: موضوع تحقیق و تفحص بنیاد شهید چه سر انجامی پیدا کرد؟

- در خصوص بحث تحقیق و تفحص در بنیاد من عرض کردم حتی اقوام و اطرافیانی که آورده بود، چه بحران ها و مشکلاتی دارند و بعضی از آن ها کارشان به دادگاه و پرونده کشی رسیده است؛ با این وجود در هیئت مدیره بانک دی افرادی که حتی پرونده در دادگاه داشتند را دوباره به بانک دی معرفی کرد.

این نشان می دهد که ایشان مدیری پر هزینه  است و جامعه هدف هم از دست ایشان ناراضی است. امیدوارم آقای روحانی اشتباه بزرگی که در دوره اول مرتکب شدند را در دوره دوم مرتکب نشوند.

 

فاش نیوز:  اگر دوره مدیریت کنونی بنیاد تمدید شود، چه خواهد شد؟

- قطعا ادامه مدیریت آقای شهیدی بحران های اساسی در بنیاد ایجاد می کند، به خصوص اینکه با ساختاری که ایشان دارد و درب را بر روی همه بسته است، اگر خدایی ناکرده دوره مدیریتشان دوباره تمدید شود، پیش بینی من این است که بنیاد شهید را با یک بحران و چالش اساسی در آینده مواجه خواهد کرد، کما اینکه تا حالا هم کرده است.

آقای شهیدی بر موسسات اقتصادی بنیاد هم هیچ اشرافی ندارد و به جز دو یا سه نفر محدود (همان هایی که در تیمش بودند و یکی از آن ها الان در آلمان است و یکی دیگر از آن ها در دادگاه برایش پرونده تشکیل شده است و چندین بار او را خواسته اند و الان پرونده جریان دارد) متاسفانه تیمی که بسته و دور و بر او هست، کل سیستم اقتصادی بنیاد را نابود کرده است و هر آنچه که جمع شده را به فروش می رسانند و اصلاً هم مبالغ آن مشخص نیست؛ اگر چه  تحقیق و تفحص گوشه ای از این زوایا را نشان داد که البته یک قسمتی از آن برای دوره ایشان و قسمتی دیگر مال دوره قبل بود.

کد خبرنگار: 18
اینستاگرام
مديري كه سنش اقتضاي چنين بار سنگيني را ندارد نمي دانيم براي خداست كه اين چنين به پست و مقام چسبيده است يا علت ديگري دارد.خدايا ما را مسلمان بميران
باسلام امیدوارم دردوره جدیدتکلیف حقوق رزمندگان هم مشخص بشه
با سلام به نماینده گرامی و فرزند معزز شهید مجلس میتواند با رایزنی بنیاد راتبدیل به وزارتخانه کند 2- مجلس میتواند رزمنده بسیج را به سپاه وارتش را به ارتش ورزمنده هر نهادی را به خودش واگذار نماید3- چرخه رسیدگی کمیسیون ماده 16 را سه ماهه ودیوان عدالت را سه ماهه نماید یا شکایت ما را به دادگستری واگذار وچرخه رسیدگی را سه ماهه وتجدید نظر هم سه ماهه باشد 4 مجلس میتواند شش ماه حبس برای تخطی از قانون برای مدیرو کارمند اداره خاطی نسبت به قانون ایثارگران در برنامه ششم ولایحه جامع نماید نماید انصاف نیست ایثارگران سرگردان باشد 33سال گذشت فرزند شهید هم پدر را بدهد برای کشور هم با مدرک لیسانس بیکار باشد و منت این واون را بکشد و نتیجه هم نگیرد یا جلو فرزندان روزی 5بار از هوش برود هی زنده شود و پول ثبت نام استخدامی نداشته باشد وما هم در نازونعمت باشیم موارد فوق دوندگی میخواهد یاعلی مشاور مدرسه و جانباز
باسلام.من در سن14سالِگی به جبهه رفتم95ماه در جبهه بودم.بقدری کوچک بودم هیچکس حتی فرمانده لشکر41ثارالله حاج قاسم وقتی من رادید و در لشکر اسم رمز شب را ازم پرسید نگفتم .ک در صبحگاه بلند اعلام کرد یه بچه 10.12ساله چطور جبهه امده.وشبهای قبل ناشناس اسم رمز شب را میپرسیدم بعضیا میگفتن ولی این بچه هر جور شد بمن نگفت وبلند گفت اون کوچولو اگه هست بلند بشه.خیلی ترسیدم.نکنه میخواد منو برگردونه.بلند نشدمِ یکی از رزمندهاگفکتم اگه بلند بشم منو لر میگردونه.ک اون مرد.بلند شد گفت حاجی همینجاست میمیترسه شما برش گردونین .ک حاجی توبلندگو گفت نگران نباش میخوام شهامت کار دیشب ک رمز شب را نگفتی ب همه بگم.وقتی بلند شدم.بقدری کوچک بودم خدا داند3بار دست توشناسنامه کردم وهمیشه زیرصندلی اتوبوس تو کیسه خواب بودم.الان اگه ب حاجی بگن حتما یادشه چون خیلی سؤال ازم پرسید...وووالان من خیلی وضع اعصابم خرابه.ودستم خیلی مجروح بود هر چی دوستان ک چند نفرشون به درجه رفیع شهادت نائل شدن.وهمونا دعا کردن دستم بصورت معجزه2هفته سالم شد.ویه بارم ب بیمارستان گلستان اهواز اعزام شدم..ک دو سال قبل رفتم هیچ اثری از پرونده نبود.اسمم تو دفتر عادی رفته بود ک چیزی بهم ندادن.الان صورت صانحه ندارم نمیدونم چطور اثبات کنم جانبازم..شما راهنمایی کنید.ضمنا یه خاطره خوب نوشتم نیاز بوددمیفرستم.جان 33نفر رادنجات دادم ووووکار برادخدا دلسردی نداره..چون خودمو بازنشسته کردم میخوام برگردم سر کلاس ب درس دادن بپردازم..هر که این نوشته رادید وخواست کمک کنه از محبت شماسپاسگزارم
سلام
رياست محترم جمهور که اصلا گوشي شنوا براي ايثارگران ندارند لذا از مقام معظم رهبري تقاضا داريم رياست بنياد را هر چه زودتر برکنار کنند تا رسوايي از اينها بيشتر نشده ...
مديرانش از خود ايشان ضعيف تر هستند خصوصا در کمسيون پزشکي دبيراني تشريف دارند که نه تنها از ابقلاب بيزارند از اسلام هم بويي نبرده اند ...
جانبازاني که در کمسيونهاي محترم ارتش درصد گرفته اند و داراي مدارک کامل هستند به دلايل واهي و نا مربوط فاقد درصد اعلام کرده اند مگر ميشود دکتر فوق تخصص ريه تاييد کند که فلان جانباز شيميايي شده ولي کمسيون بنياد قبول نکند .
غير از بيزار کردن ايثارگران و جانبازان از جمهوري اسلامي هدفي ديگر ندارند اما کور خوانده اند جانبازان جانفداي کشور و ولايت فقيه هستند انکه بايد برود خودشان هستند دبيران بي لياقت کمسيون پزشکي ...
چرا آقاي شهيدي اينقدر تلاش مي كند تا بماند
اول باید قوانین خاکم بر بنیاد شهید باید حاکم شود بعد هم مدیریت بنیاد شهید
شما اگر ده بار هم مدیر را عوض کنید و قوانین ناقص و ابتر باشد و همه را به صرت عاذلانه زیر چتر قانون نباشد باز اعتراض باز خواستار تعویض مدیر
ضعيفترين دوره بنياد زمان زريبافان بود كه هيچ كدام از نمايندگان صدايشان در نمي آمد
به نظر بهترين گزينه براي شرايط فعلي بنياد هم رزمنده گرامي دكتر حسين اعلايي هستند .
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi