شناسه خبر : 54385
یکشنبه 01 مرداد 1396 , 10:31
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ژن خوب یا پول و پارتی؟!


سخنان عجیب پسر عارف درباره «ژن خوب» خودش با اعتراض محافل مختلف روبرو شد.
حمیدرضا عارف اخیرا در مصاحبه‌ای گفت: «پدر و مادر من هر دو جزو شاگرد اول‌های کنکور در کشور بودند، مادر من رتبه 15 کنکور داشته؛ این ژن منتقل می‌شود، ما سه برادر، هر سه درس‌هایمان خوب بوده و خوب تحصیل کردیم؛ من خودم بعد از اینکه تحصیلاتم در دانشگاه صنعتی شریف به اتمام رسید، در سال 85 رفتم آمریکا و با رزومه و نمرات خوبم (من زبانم همیشه خوب بود) در دانشگاه جرج واشنگتن پذیرش گرفتم و PHD روابط بین‌الملل را در دانشگاه فلوریدا خواندم. آنجا نگاه می‌کنند که تو پسر چه کسی هستی؟ به روزمه نگاه می‌کنند.»
این سخنان با اعتراض طیف‌های مختلف سیاسی در شبکه‌های اجتماعی و مجازی روبرو شد.
عصر ایران در این زمینه نوشت: جناب حمیدرضا، اگر پسر محمدرضا عارف نبود الان کجا بود؟ یا بهتر بگویم عارف اگر الان نه نماینده مجلس و قبلا نه وزیر ارتباطات و معاون اول بلکه یک استاد معمولی و ساده دانشگاه بود امروز حمیدرضا عارف چه می‌کرد؟
پسر عارف می‌گوید در 25 سالگی شرکت MTN را از آفریقای جنوبی به ایران آورد. او موفقیت اقتصادی‌اش را به دلیل ژن‌های دریافتی از پدر و مادرش می‌داند. نگاهی که ریشه‌هایی از مطلق‌بینی و نژادپرستی در آن دیده می‌شود.
اصلا بیایید ساده‌تر به این معنا نگاه کنیم. آقای حمیدرضا عارف، نخبه ایرانی عزیز اگر شما پسر دکتر عارف نماینده محترم مردم تهران در مجلس و مقام ارشد کشور در طول سال‌های اخیر نبودید کسی حاضر بود هم‌اکنون با شما مصاحبه‌ کند تا از دستاوردهایتان بگوئید؟ قطعا نه!
رجانیوز هم در واکنش به سخنان پسر عارف نوشت: پس از مصاحبه حمیدرضا عارف، پسر معاون اول در دولت اصلاحات درباره دولت حسن روحانی و سهم‌خواهی از کابینه آینده، کاربران اصلاح‌طلب در فضای مجازی در حال تمسخر او هستند؛ در حالی که انگشت اتهام اصلی به سوی خود جریان اصلاحات نشانه می‌رود. این در حالی است که رجانیوز حدود سه سال پیش در گزارشی دقیق و مستند، به فعالیت‌های اینگونه پسر عارف پرداخته که البته در آن زمان با هجمه سنگین جریان اصلاح‌طلب روبرو شد. پسر عارف از نقش خود در آوردن شرکت بزرگ بین‌المللی ام.تی.ان به ایران در سال 1384 گفته است و حال آن که حمیدرضا عارف متولد سال 57 است، یعنی او الان جوانی 36 ساله است و در سال 1384 که شرکت ام.تی.ان را به ایران آورده، 27 سال داشته است.
پسر معاون اول دولت اصلاحات با توجه به سن و سالش، احتمالاً در اوایل دهه 1380 مدرک فوق‌لیسانس را گرفته، فوراً وارد فعالیت‌های اقتصادی شده و در همین مدت کوتاه، مورد اعتماد شرکت بین‌المللی ام.تی.ان قرار گرفته و توانسته این شرکت را به انجام یک سرمایه‌گذاری بزرگ در ایران قانع سازد! او آن زمان 23ساله بود. محمدرضا عارف از 1376 تا 1379 وزیر پست و تلگراف و تلفن، از 1379 تا 1380 رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و از 1380 تا 1384 معاون اول دولت اصلاحات بوده و عالی‌ترین سمت‌های اقتصادی و فناوری را در آن دولت در اختیار داشته است.
گفتنی است در دوران دولت دوم اصلاحات، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در تاریخ 27 بهمن 1382 کنسرسیوم ایرانسل را به عنوان برنده مزایده اپراتوری دوم تلفن همراه اعلام نمود. در سال 1384 و در اوایل دولت نهم این شرکت با اخذ مجوز فعالیت خود را آغاز کرد. این شرکت طی 8 سال گذشته بیش از 17 هزار میلیارد تومان درآمدزایی داشته است.
بدون تردید توجه ویژه شرکت بین‌المللی ام.تی.ان به حمیدرضا عارف در اوایل دهه 1380 را نمی‌توان بی‌ارتباط با جایگاه معاونت اولی پدر او دانست.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi