شناسه خبر : 54401
دوشنبه 02 مرداد 1396 , 09:37
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ارائه گزارش اجرای طرح نائب الشهید به رهبری

گزارش اجرای طرح نائب الشهید به مقام معظم رهبری و مقامات دولتی و حتی مقامات عراقی ارائه شد.

فاش نیوز - گزارش اجرای طرح نائب الشهید به مقام معظم رهبری و مقامات دولتی و حتی مقامات عراقی ارائه شد.

حجه الاسلام احمدی: طرح نیابت شهدا پیشنهادوایده بسیار خوبی بودکه به برکت خون شهدا و به یمن انفاس شهدای کربلا به نحو بسیارخوبی دراربعین ۹۵ اجرا شد.
حجه الاسلام و المسلمین احمدی، معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری و رئیس کمیته فرهنگی اربعین، درهمایش مدیران تشکل های فرزندان شاهد عضو کانون همبستگی فرزندان شاهد،اجرای طرح نیابت شهداء دراربعین ۹۵ توسط تشکل های عضو کانون همبستگی فرزندان شاهد را کار بسیار ارزشمندی دانست و اظهار داشت: اجرای شایسته این طرح منشا خیر و یک سنت حسنه ای است که قطعا دوستان که زحمت کشیدن ماجور خواهند بود و قطعا این کار از همین جمع برمی آید که بعنوان وارثان اصلی خط شهادت هستند.

وی افزود: اساسا اربعین بدون شهادت خیلی معنا و تفسیری پیدا نمی کند.اربعین یک نماد و پرچمی است که شهادت آغاز آن است نه پایان آن و ادامه پیدا می کند بعنوان یک جریان بعنوان یک حرکت و این جمع مبارک و فرهیخته از فرزندان بزرگوار شهدا،همین مسیر رو بدرستی تشخیص داده اند و پیشنهاد و ایده بسیار خوبی بود که به برکت خون شهدا و به یمن انفاس شهدای کربلا به نحو بسیارخوبی در اربعین ۹۵ اجرا شد.همین که نام و یاد شهدای دفاع مقدس،شهدای انقلاب،شهدای مدافع حرم و حشد الشعبی در این مسیر احیا شد، برکات زیادی داشت. شاهد بودیدکه چه ابرازاحساساتی و واکنش های عجیبی نسبت به شهداء و نیابت آنها زوار ایرانی و عراقی نشان دادند.

معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری با اشاره به ابعاد بین المللی این طرح اظهار داشت: با توجه به اینکه اتحادیه بین المللی فرزندان شاهد توسط کانون راه اندازی شده است، این طرح باید با همکاری خانواده شهداء بحرین، پاکستان، افغانستان و لبنان و کشورهای دیگر اجرا گردد که مدیرعامل کانون هم بر اجرای بین المللی آن و اینکه به دنبال ارتباطات و حرکت مردمی در حوزه بین الملل هستند، اشاره داشتند. مهم ترین و بهترین جایی که می تواند این ارتباطات مردمی و تأثیرگذاری فرهنگی را داشته باشد،فرزندان شهدا هستند.اعتباری که دارند،قداستی که دارند خیلی کارها رو پیش می برد که فراتر از این سازمان ها و دستگاه ها است و می تواند جریان سالمی شکل دهد.هیچ مجموعه ای جز فرزندان شهداء نه اون سوز و نه اون تعهدی نه اشنایی را برای اجرای این برنامه ها نمی توانند داشته باشند.

احمدی درادامه اظهار داشت:زحمات اجرای خوب این طرح در سال گذشته کاملا بردوش خود شماها بود که گزارش طرح را به مقام معظم رهبری و دولت و حتی مقامات عراقی دادیم که از آن استقبال خیلی خوبی شد.طرح نائب الشهید جزو چند کار خوبی بود که سال گذشته درخشید و همه چه مسئولین ایرانی در عراق و سپاه قدس و چه مقامات عراقی، استقبال کردند.

رئیس کمیته فرهنگی اربعین با تأکید بر اجرای گسترده طرح در سال ۹۶ تصریح نمود: در هر استان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین با مدیریت استانداریا مدیرکل سازمان تشکیل می گردد که در تمام استان ها کارگروه شاهدرا با مدیریت تشکل های استانی عضو کانون شکل می دهیم که عضو کمیته های فرهنگی آموزشی استان شوند. شرح وظایفی نیز به استان ها ابلاغ می کنیم که در اونجا این کارگروه بهتر بتواند فعالیت کند.

احمدی افزود: سال گذشته این طرح کمی دیر شروع شد ولی امسال بنا داریم که با استفاده از تمامی ظرفیت ها به کمک اجرای این طرح بیاییم.لذا موکب هایی را به این طرح اختصاص خواهیم داد وب طرف های عراق و حشدالشعبی نیز بیشترو بهترهماهنگ خواهیم کردکه به نحو شایسته ای اجرا شود.



وی با تقدیراز مدیران کانون و تشکل های فرزندان شاهد گفت: لازم می دانم از همه دوستانی که برای اجرای شایسته این طرح در سال گذشته دراستان ها و در مرکز تلاش نمودندبه خصوص آقای جهانی که در آن ایام سخت پیگیرکاربودند و مستمرا کاررا هدایت کردند تشکر نمایم.

در ابتدا این نشست حسین عامریان، مدیرعامل کانون و رئیس کارگروه شاهد کمیته فرهنگی اربعین گزارشی از اجرای طرح نائب الشهید و برنامه های آتی ارائه نمود.در پایان نیزحجه الاسلام عراقی با تقدیم لوج تقدیرو هدیه معنوی،از مدیران تشکل های فرزندان شاهد به جهت اجرای شایسته طرح نائب الشهید در سال ۹۵ تقدیر نمود.

لازم به ذکر است، طرح پیاده روی اربعین و زیارت اباعبدالله به نیابت از شهداء با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت که همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده است، به پیشنهاد کانون همبستگی فرزندان شاهد و همکاری مشترک با کمیته فرهنگی اربعین، با توزیع ۵۰۰ هزارکارت نیابت شهداء ایرانی و حشد الشعبی در مسیر پیاده روی اربعین توسط تشکل های عضو کانون،انجام گردید.

به نقل از کهف شاهد

اینستاگرام

...

وقتی که به دولت بعد از جنگ بنگریم .

و کارنامه دولت سازندگی را بنگریم .

و اینکه نفس کشیدن هم مجوز می خواست .

و اینکه رعب و وحشت حکمفرما بود .

پی می بریم که امام خامنه ای عزیز :

از کوروش بزرگ ؛

و از امیر کبیر ؛

و از مصدق ؛ هم بیشتر به ایران خدمت کرده است .

و جلوی دیکتاتوری بیشتر را گرفت .

و جناب آقای ناطق نوری که به دوران سیاسی خودش پایان داد :

با طرح کردن دائمی کردن ریاست جمهوری رئیس سازندگی در مجلس .

و اینکه جلوی همه این دیکتاتوری ها و تاریکی را آقای خامنه ای گرفت .

و ایران را نجات داد .

و ما و همه ایران مدیون امام خامنه ای عزیز هستیم و از ایشان

تشکر می کنیم .

و از مجلس و از دولت می خواهیم مدال درجه یک ایران دوستی

را به ایشان اهداء کنند .

و از ایشان تشکر و قدردانی کنند .

متشکریم .

...

نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi