شناسه خبر : 54455
سه شنبه 10 مرداد 1396 , 16:29
اشتراک گذاری در :
عکس روز

استخدام جانبازان حالت اشتغال بلامانع اعلام شد

سازمان اداری - استخدامی طی بخشنامه ای استخدام رسمی و غیر رسمی جانبازان مشمول تبصره یک (غیر مستخدم دولت) قانون حالت اشتغال را بلا مانع اعلام کرد.

فاش نیوز -  سازمان اداری - استخدامی طی بخشنامه ای استخدام رسمی و غیر رسمی جانبازان مشمول تبصره یک (غیر مستخدم دولت) قانون حالت اشتغال را بلا مانع اعلام کرد.

بر اساس گزارش رسیده، سازمان اداری - استخدامی طی بخشنامه ای استخدام رسمی و غیر رسمی جانبازان مشمول تبصره یک (غیر مستخدم دولت) قانون حالت اشتغال را ضمن برخورداری از حقوق حالت اشتغال، بلا مانع اعلام کرده است.

در این بخشنامه آمده است:

استخدام آن عده از جانبازان حالت اشتغال که در اجرای تبصره (1) قانون حالت اشتغال مستخدمین شهید، جانباز از کار افتاده و مفقودالاثر انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی مصوب 1372/6/30 مجلس شورای اسلامی و ماده (3) آیین نامه اجرایی آن موضوع تصویبنامه شماره 9866/ت/245 ه مورخ 1373/7/2 هیات وزیران مستخدم دولت(رسمی و پیمانی) نبوده و حقوق و مزایای آنان توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران و یا سایر ارگان های قانونی ذیربط پرداخت می شود، با رعایت قوانین و مقررات مربوط بلامانع می باشد.

سازمان اداری - استخدامی در ادامه افزوده است:

مفاد نامه صدرالذکر امور مدیریت مشاغل و دبیرخانه شوراهای این سازمان در خصوص جانبازانی است که به استخدام(رسمی و پیمانی) دولت درآمده و در حالت اشتغال قرار دارند.

متن کامل نامه مذکور به این شرح است:

 

جناب آقای عسگری

معاون محترم اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

با سلام و احترام؛

پیرو نامه شماره ..... مورخ 1395/4/6 به پیوست درخواست آقای ....... (جانباز حالت اشتغال) مبنی بر استخدام در دانشگاه .... ارسال و به استحضار می رساند: استخدام آن عده از جانبازان حالت اشتغال که در اجرای تبصره (1) قانون حالت اشتغال مستخدمین شهید، جانباز از کار افتاده و مفقودالاثر انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی مصوب 1372/6/30 مجلس شورای اسلامی و ماده (3) آیین نامه اجرایی آن موضوع تصویبنامه شماره 9866/ت/245 ه مورخ 1373/7/2 هیات وزیران مستخدم دولت(رسمی و پیمانی) نبوده و حقوق و مزایای آنان توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران و یا سایر ارگان های قانونی ذیربط پرداخت می شود، با رعایت قوانین و مقررات مربوط بلامانع می باشد.

اضافه می نماید مفاد نامه صدرالذکر امور مدیریت مشاغل و دبیرخانه شوراهای این سازمان در خصوص جانبازانی است که به استخدام(رسمی و پیمانی) دولت درآمده و در حالت اشتغال قرار دارند.

علی جمالی قمی

رییس امور آمار، برنامه ریزی و تامین

نیروی انسانی

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
با سلام امکان داره توضیحات کاملی در مورد این نامه بدید و اگر بنیاد شهید از این زیر بار این موضوع نرفت باز باید دیوان شکایت کرد یا جای دیگر و درضمن جانبازان حالت اشتغالی که از بنیاد شهی حقوق میگیرند ایا میتوانند استخدام بشوند
با سلام صحبتی که ما با اداره اشتغال بنیاد شهید کردیم این بود که زیر بار این نامه نمیروند و میگیند مبهم هست نامه و با توجه به حالت اشتغال بودن جانبازانی که از بنیاد شهید حقوق میگیرند مشخص نکرده که باید اولویت چند باشند در استخدام اولویت اول فرزند شهید و بعد فرزند جانباز لطفا کاملدو دقیق یکبار هم که شده این موضوع رو توضیح بدیدن سوال من این است همسر شهید هم مثل جانباز حتلت اشتغال است چرا قانون برای انها انجام میسود و بنیاد شهید بدون چون و چرا این قانون رانجام میدهد ولی برای جانباز حالت اشتغال انجام نمیدهند این چه تبعیض است که سالهاست انجام نمیشود لطفا یکبار هم که شده این موضوع را به طور مفصل توضیح بدهید و بگوید باید چیکار کرد و اگر امکان دارد نمونه فرم شکایتی با تمام قانونها و مقررات به انضمام تصویر بخشنامه ها و قوانین بگذارید که جانبازان بتوانند لا اقل از روی این مدارک دیوان شکایت کنند یا به مداجع قانونی دیگر چون سالهاست هر کجا شکایت میکنیم و پیش وکیل میرویم نمیتوانند نامه ای درست حسابی تنظبم کنند لطفا اگر امکان دارد این کار را انجام بدهید با اگر میشود کسی را معرفی کنید که قبلا ابن نامه رو تنظیم کرده و جواب مثبت گرفته لطفا راهنمایی کامل و جامعی انجام بدید چون این موضوع مرتب تکرار میشود اما مبهم و سربسته جواب داده میشود . باتشکر
همانطور که در جوابیه ذکر شده فقط مشمولین تبصره یک می توانند همزمان در سازمانهای دیگر استخدام شوند ( یعنی حالت اشتغالی های بنیاد شهید و ارتش) قبلا هم همین طوری اجرا می شد .
ولی حالت اشتغالی های تبصره 6 یعنی انهایی که در وزارتخانه ها و یا سازمانهای دیگری حالت اشتغال شده اند نمی توانند همزمان در یک سازمان شاغل و در سازمان دیگر حالت اشتغال باشند .
برای مثال جانباز حالت اشتغال در دانشگاه فردوسی نمی تواند در دانشگاه تهران استخدام و یا شاغل شوند و یک نیروی حالت اشتغال وزارت نیرو نمی تواند بیاید در اموزش و پرورش شاغل و یا استخدام شود .
ولی جانباز حالت اشتغال بنیاد می تواند در همه دستگاههای دولتی استخدام و یا شاغل بشود
تعطیل شده ....پیگیری حقوق جانبازان زیر بیست و پنج درصد فراموش شد سایت خبری شد و دیگر هیچ....چرا برنامه ششم را شفاف اطلاع رسانی نمی کنید تا تکلیف خود را در مقابل مطالبه از دولت بدانیم
باسلام،من جانباز ۳۵درصد هستم و سال ۹۵ در آزمون استخدامی دستگاههای اجرایی کشور شرکت کردم با سهمیه جانبازیم،جواب نهایی که اومد با سهمیه آزاد قبول شدم و گفتن چون حالت اشتغال میگیرم سهمیه ام تایید نمیشه،آیا همچین قانونی درسته و من تایید سهمیه نباید بشم؟!و اینکه بعد از انجام کل مراحل استخدامی و گزینش محل و مصاحبه و همه مراحل صحت سلامت و تشخیص هویت و تعهد به خدمت نامه شروع بکار رو بهم ندادن واینکه بعد از یکسال علوم پزشکی میگه از من امتیاز بالاتر بوده و اشتباه شده من رو به عنوان قبول شده معرفی کردن،با توجه به اینکه نتایج نهایی بعد از چند مرحله و تقریبا ۱۱ ماه اومده و هربار اسم من به عنوان قبول شده در سهمیه آزاد بوده،آیا راه حل یا قانونی هست که بتونه بهم کمک کنه رای استخدامم؟!ممنونم
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi