شناسه خبر : 54456
چهارشنبه 04 مرداد 1396 , 10:06
اشتراک گذاری در :
عکس روز

جمع‌آوری شبانه گیت‌ها در مسجدالاقصی

مقاومت مردم فلسطین نتیجه داد وکابینه امنیتی رژیم صهیونیستی سرانجام به حذف گیت‌های فلزی کنترل تردد مقابل مسجدالاقصی رأی داد وشبانه گیت‌ها را جمع کردند.

فاش نیوز (مقاومت بین الملل) - مقاومت دلیرانه مردم فلسطین پس از 12 روز نتیجه داد و رژیم صهیونیستی در پی ایستادگی فلسطینیان مجبور شد شبانه گیت‌های بازرسی را که در ورودی مسجد الاقصی نصب کرده بود، برچیند.کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی روز گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد، اسرائیل تصمیم گرفته تا گیت‌های کنترل تردد در ورودی مسجدالاقصی بردارد.

روزنامه «معاریو» شنبه شب گزارش داده بود در نشست میان فرمانده پلیس قدس و رئیس‌شهرداری آن تصمیم گرفته شده گیت‌های تردد برداشته شود و به جای آن سیم‌های خاردار (فنس) کار گذاشته شود تا نظامیان رژیم صهیونیستی بتوانند هر شخصی را که وارد مسجدالاقصی می‌شود، بررسی کنند و تفتیش بدنی صورت بگیرد.

پیش از این نیز گزارش شده بود، کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی تصمیم گرفته است تا ردیاب‌های فلزی نصب شده در ورودی‌های «مسجد الاقصی» را با گیت‌های کنترل تردد جایگزین کند.

یکی از مقامات ارشد رژیم صهیونیستی که در نشست 4ساعته کابینه امنیتی حاضر بود، تأکید کرد که این گیت‌های فلزی با ابزاری پیشرفته‌تر که «بازرسی هوشمند» را میسر می‌سازد، جایگزین خواهند شد.

وی افزود، علاوه بر گیت‌های فلزی، برخی از دوربین‌هایی که در این مکان مقدس طی چند روز گذشته نصب شده بود، نیز برداشته خواهد شد. به دنبال رأی کابینه رژیم صهیونیستی، نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی شبانه برداشتن گیت‌های فلزی مقابل مسجدالاقصی را آغاز کرده‌اند. فلسطینی‌ها از روز جمعه 23 تیرماه مبارزه گسترده‌ای را علیه صهیونیست‌ها به دلیل بستن درهای مسجدالاقصی آغاز کردند و در این مدت 6 نفر شهید و 620 تن دیگر مجروح شدند.

خشونت وحشیانه صهیونیست‌ها علیه مردم مظلوم فلسطین با واکنش‌های شدید جهانی مواجه شد و اکثر کشورها جنایات اشغالگران اسرائیلی را محکوم کردند.
 

ادامه تظاهرات

صدها اسپانیایی در شهر مادرید در حمایت از مردم فلسطین دست به تظاهرات زده و اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی در کرانه باختری را محکوم کردند. در جمع تظاهرکنندگان اسپانیایی در مادرید، «موسی عامر عوده»، سفیر فلسطین در اسپانیا نیز حضور داشت. عوده از دولت اسپانیا خواست تمامی اشکال تجارت، سرمایه‌گذاری و توافقنامه‌ها با تل‌آویو را که رژیمی تروریستی است، متوقف کند.

به گزارش ایسنا به نوشته روزنامه الیوم السابع مصر، تظاهرکنندگان در میدان «سول» شهر مادرید جمع شده و شعارهایی در راستای اعلام همبستگی خود با مردم فلسطین سر داده و خواستار تحریم اسرائیل شدند و تاکید کردند که فلسطین اشغالی باید آزاد شده و درب‌های مسجد الاقصی باید به روی فلسطینی‌ها و همه گشوده شوند.

در مصر، انگلیس، ترکیه، اردن و شهر نیویورک نیز تظاهرات مردم در اعتراض به اقدامات محدودکننده اعمال شده از سوی اسرائیل علیه فلسطینی‌ها در قدس ادامه دارد و تظاهرکنندگان با شعار دادن علیه اسرائیل و آتش زدن پرچم‌این رژیم خشم خود را نسبت به جنایات اشغالگران نشان می‌دهند.

منبع: کیهان
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi