شناسه خبر : 54465
سه شنبه 10 مرداد 1396 , 12:56
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شورای عالی ایثارگران و تعاونی ایثار، بحث روز انجمن جانبازان

نشست هفتگی انجمن جانبازان نخاعی با حضور اعضای هیأت مدیره دیروز با بررسی چند موضوع مهم برگزار شد.

فاش نیوز - نشست هفتگی انجمن جانبازان نخاعی با حضور اعضای هیأت مدیره دیروز با بررسی چند موضوع مهم برگزار شد.

در این جلسه موضوع ابهام و ایراد وارده به شورای عالی انجمن های ایثارگران و بررسی مشکلات جانبازان نخاعی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی انجمن جانبازان نخاعی، در این نشست پس از تلاوت آیاتی از کلام وحی، غیاثی رییس هیئت مدیره انجمن با تبریک ولادت باسعادت کریمه اهل بیت،حضرتِ فاطمه معصومه سلام الله علیها، در مورد پیگیری های صورت گرفته بر اساس مصوبات جلسات قبل، توضیحاتی ارائه داد.

در ادامه هر یک از اعضای هیئت مدیره در باره تاریخ برگزاری مجمع عمومی عادی انجمن، طرح نقدی کردن برخی از لوازم مصرفی - بهداشتی جانبازان نخاعی، موضوع بازدید از روند ساختِ مجتمع توانبخشی بقیه الله،اشکالات وارده به استفاده جانبازان نخاعی از مراکز توانبخشی، و بحثِ مربوط به بهداشت، درمان و بستری و لوازم و تجهیزات مورد استفاده جانبازان نخاعی مطالبی را مطرح کردند.

یکی از مهم ترین مباحث صورت گرفته در نشست این هفته انجمن جانبازان نخاعی بررسی اهمیت نقش و جایگاه شورای عالی تشکل های ایثارگری خصوصا" درمقطع کنونی که انسجام واتحاد اقشار مختلف ایثارگران و هوشیاری همه آنان را می طلبد بود که اعضای انجمن ضمن تأکید بر اهمیت این نهاد و حمایت از آن، برخی مسایل و ابهامات ساختاری و تشکیلاتی این شورا را متذکر شدند و خواستار آن شدند که به منظور صیانت از این تشکیلات مهم و ضروری، اشکالات و ایرادات موجود هرچه سریع تر برطرف گردد.

مواردی مانند این که شورای عالی تشکل های ایثارگران در بحث عضو گیری از جانبازان و ایثارگران ورود کرده است، در حالی که نفسِ ایجاد شورای عالی تشکل های ایثارگران براساس عضویت تشکل های ثبت شده در وزارت کشور شکل گرفته و این انجمن هاهستند که خود راسا" عضو می پذیرند؛

همچنین حضور ثابت کسانی در این شورا که نماینده هیچ تشکلی نیستند، که استحکام ساختاری شورای عالی را دچار خدشه خواهد کرد و چنانچه به این اشکالات ماهوی توجه کافی نشود ممکن است درآینده چنین تجربه ارزشمندی ضربه بخورد، مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد حسین اسرافیلی رئیس شورای عالی تشکل های ایثارگری که عضو و مدیر عامل انجمن جانبازان نخاعی نیز می باشد، این اشکالات را به هیئت مدیره شورای عالی منتقل کند تا زمینه سوءاستفاده احتمالی و دور شدن از اهداف اولیه شورا، براساس اساسنامه آن از بین برود.

در ادامه این مباحث، موضوع شبهات موجود پیرامون تعاونیِ طلایه دارانِ ایثار و پایداری (طاپ) و عملکرد آن، به اعتبار اعضای جانباز آن، خصوصا" جانبازان نخاعی، از طرف تعدادی از اعضای هیأت مدیره که خود نیز عضو این تعاونی محسوب می شوند، مطرح شد؛ اینکه این تعاونی تا کنون چه عملکردی داشته، چرا مجمع عمومی آن برگزار نمی شود، چرا در باره اساسنامه و هیأت مدیره و روند امور، اعضا درجریان قرار نمی گیرند و چرا مجمع عمومی تشکیل نمی شودو... نیز مطرح گردید.

کد خبرنگار: 21
اینستاگرام
باسلام به برادران عزیز جانباز و همسنگران دیروزم که باصبوریت و ایمانی راسخ همچنان در حال جهادند.
من تاحالا از این زاویه به موضوع شورایعالی و تعاونی آقای داودحیدری توجه نکرده بودم.ولی الان که بحث انجمن ایثارگران نخاعی را خواندم به عمق فاجعه پی بردم.
واقعا درشان قشرمعزز جانبازان نیست که اشکال و انحراف به این فاحشی را انجام دهند.انشاالله که سهوا بوده است.
چراکه اعتماد ما جانبازان به تشکل های مربوطه مان را ازدست میدهند.
امیدوارم که جانبازان و برادرانم هوشیارتر باشند تا در این واپسین سالهای عمرمان لااقل مورد سوءاستفاده هم کیشان خودمان قرار نگیریم.
من از ادلش به این آقایان مشکوک بودم.
چرا تا به حال رسیدگی نشده؟ توی بنیادشهید چی میگزره که جلو چشمش از املاک و مستغلاتش و جانبازانو ایثارگرانش سواستفاده میکنن؟
باسلام لطفا طرح نقدي نمودن بعضي اقلام مصرفي بهداشتي را نمي خواهد بررسي كنيد بگذاريد به همين نحوه باقي بماند عواقب خوبي ندارد
با تشکر از اطلاع رسانیتون دونکته درباب مطلب فوق قابل ذکره :
اول اینکه شورای عالی جانبازان تا جاییکه که بنده اطلاع دارم از نمایندگان تشکلهای جانبازان تشکیل شده ، اگر واقعا اینکه نوشتید راست باشه و افرادی بدون اینکه نماینده تشکل خاصی باشند وبدون پشتوانه ارای جانبازان ، در این شورا عضو شده ، هم عیرقانونی و هم خلاف بین شرعی و هم عین سواستفاده محسوب میشه ، باتوجه به اینکه این شورا مورد توجه ساختار حاکمیتی قرار گرفته که البته بخاطر پشتوانه جانبازی اون هست ، اگر کسی بدون صابطه و صرفا براساس رابطه وارد این شورا شده رو معرفی کنید تا جانبازان بشناسنشون
نکته دوم درمورد تعاونی ایثار ، اتفاقا دغدغه اکثریت جانبازانی هست که عصو این تعاونی هستند و مدارک برای عصویت ارسال کردند ،یادمه اوایل که میخواستند این تعاونی رو شکل بدن ، مرتبا از طرف تعاونی تماس میگرفتند ودرخواست میکردند برای عصویت مدارک ارسال کنیم ، ولی طاهرا ازوقتی کار راه افتاده دیگه جانبازانی که سهامداران اصلی این تعاونی هستند فراموش شدند ، مگه نه اینکه تعاونی باید هرساله مجمع تشکیل بده وبه سهامداراش و اعصاش ، گزارش کارگرد و حسابرسی بده ، چرا این روال اجرایی نمیشه ؟ مسوولین بنیاد به چه حسابی اجتزه میدن چندنفر بدون ضابطه نمایندگی چندصد جانباز رو بعهده بگیرن ، امکانات به واسطه این تعداد جانباز دریافت کنند بدون اینکه جوابگوی اعصا و سهامداران باشند ؟
من از جمله کسانی هستم که مدام در این سایت نسبت به عدم احقاق حق رزمندگان جملات تند و تیزی را می نویسم و احساس می کنم در مقابل اکثر جانبازان حق ما رزمندگان خورده شد
اما نه جانباز قطع نخاع نه جاباز قطع عضو من در مقابل این جانبازان سر تعطیم و ارادت فرو می آورم به جاباز شیمیایی که بدون کپسول اکسیژن نفس کشیدن ب راش خیله عذاب آوره معترض نیستم
ولی آنهای را میگم که پرونده سازی و آشنا بازی جانباز شد و نه عملیاتی شرکت کرد و نه خط را دید معترضم جانباز شیمیایی که در دو ده هزار متر اول مبشه و تو کوهنوردی کسی به پاش نمیرسه و ........
جانبازی که ادعای دیاست فلان اداره را داره و جاباز پنجاه درصد اعصاب و روانه و سه پیمان همزمان در سه استان داره
ما جابازان واقعی را نور چشم خود میدانیم ولی ................
به نام خدا.عرض ادب واحترام خداقوت خسته نباشید دراحادیث وروایات فراوان تاکید شده است که تقواپیشگان برای هرکارخیری سبقت می گیرند/خدایاماراتقواپیشه بمیران امین
همینطوره حق رزمنده ها ضایع شده . انشااله در اینده تلاش خواهیم کرد حق مان را احیا نماییم .
آقای داود حیدری و آقای اسرافیلی که رییس شورا میباشند در این مورد توضیح بدن.
واقعا ازاینکه می بینم مورد تعرض جانبازانی قرارمیگیرم که برای رسیدن به موقعیت دنیایشان دست به هر کاری میزنند احساس شرم میکنم.
مگر چندصباحی اسم و رسم داشتن و به دنبال مسوولیت رفتن چقدر ارزش دارد؟
من شرمنده....
واقعا باید تاسف خورد.
ما به چه نماینده هایی اعتماد کردیم؟
آقای حیدری اتفاقا" یکی از کسانیست که در شورا جایگاه غیر شورایی دارد و البته مقصر کسانی هستند که این افراد انتصابی را به طور خود خوانده به عنوان عضو شورای عالی مطرح می کنند. فرق آقای حیدری با دیگران چیست و او نماینده کدام تشکل است؟ نمی خواهم به او انگی بزنم و قضاوتی داشته باشم ولی خود او بیشتر از همه باید نگران باب شدن رفتارهای غیر دموکراتیک و غیر شورایی و غیر جمعی در چنین نهاد تأثیر گذرار و مهمی باشد که خدایی نکرده به خاطر این خود خواهی ها لطمه و صدمه نبیند.
در باره تعاونی هم که آقای حیدری خود را همه کاره آن کرده و آ« همه سرمایه که از اختارات مدیریتش در بنیاد و همه کارگیش در تعاونی استفاده کرده و منابع زیادی را هزینه کرده و حالا ویرانه ای برجا گذاشته و بسیاری افراد را که به نیت کسب و کار در آنجا سرمایه گذاری کرده بودند را به خاک سیاه نشانده و کسبه مال باخته در محوطه تعاونی را به همه جانبازان بدبین کرده
الان جوابگوی آن همه کار و سرمایه ای که هدر رفته چه کسی باید باشد؟
اصلا" ما قضاوتی نمی کنیم ولی چرا درباره عملکرد تعاونی گزارشی داده نمی شود.
در ضمن او ک
بيخود اتهام نزنيد حرف اين مطلب اينه كه ابهاماتي هست بايد توضيح داده بشه و اشكالاتي هست كه بايد اصلاح بشه و بحث انجمن هم از روي دلجويي و خيرخواهيه
چه اعتمادی کردید؟
چه ضربه ای خوردید؟
چرا بر اساس یک گزارش اینچنین پرخاش میکنیم؟
لطفا مستند به یک مورد تخلف اشاره کنید.
عادت کرده ایم که بدون تحقیق دوست و دشمن را زیر تیغ ببریم.
چند بار تا بحال سابقه خیانت و سوء استفاده در پرونده ی اعضای شورا دیده ایم؟ چند بار در تعاونی؟
چقدر بی محابا بر همنوعانمان میتازیم!
توجه تان را به فرمایش مولا امام حسین علیه السلام جلب میکنم که فرمودند« آزاده باشید»
کاش نسبت به چپاولگران مستقر در بنیاد هم این حساسیت را داشتیم.
افسوس...


شوراي عالي ايثار گران اقدام خوب و سنجيده اي است كه با تجميع تشكل ها و شورا هاي ايثارگري شكل گرفته و رفته رفته در حال تكامل يافتن و بلوغ است. اين نهاد بر آمده از دل نيروهاي ارزشي و انقلابي ميتواند بديل خوبي براي ادارات و سازمان هاي ناكارآمد باشد و با پشتوانه عقل جمعي كه در آن متراكم است ، بسياري از مشكلات و معضلات ظاهرا لاينحل را مرتفع سازد. به شرط اين كه اعضا و دست اندر كاران خدايي نكرده از منيت و انحصار طلبي احتمالي دوري كنند و مصالح جمع را به برخي خواسته ها وتمايلات شخصي و گروهي ارجح بدانند. به شرط اينكه اشكالات موجود مانند نقص در ماهيت دموكراتيك و شورايي شورا و اصلاح موارد تذكر داده شده برطرف گردد به شرط اينكه تلاش شود با جلب اعتماد همه اقشار ايثارگران ، حتي الامكان همه تشكل هاي ايثارگري را كه به راستي آنان را نمايندگي مي كنند در شورا حضور يابند و از حضور افراد و اعضاي انتصابي و گروه ها و عناوين صوري جدا ممانعت بعمل آيد.
شورای عالی باید مجری تصمیم سازی های تشکل های به وجود آورنده خودش یعنی تشکل هایی که آن را شکل داده باشد و براساس تصمیمات پخته آن ها تصمیم گیری کند.
هرگونه اقدامی که برخلاف خواست و اجازه تشکل های متبوع خود بگیرد و یا اقدامی نماید باعث زیر سووال رفتن و فروپاشی آن خواهد شد.
شورای عالی برآیند تعدادی از شورا های دیگر و برآمده از آنهاست که خود باید مقتضیات رفتار شورایی را به طور روشن تر و بی چون وچرا تر رعایت کند.
واقعا متاسف شدم.
خداوند لعنت کند اشخاصی را که به جانبازان قطع نخاع خیانت می کنند و حقشان را ضایع می کنند.
نفس تشکیل شورا بسیار اقدام بجا و شایسته ای میتواند باشد. بشرطی که ازقانون و اساسنامه تخطی نکند.
دراین صورت اقدام مبارکی برای جانبازان و ایثارگران خواهدبود.
خوب است اگر اشکالی در روند شورای عالی انجمن های ایثارگری و همینطوز اگر شبهه ای در کار تعاونی طلایه داران ایثار وجود دارد هرچجه زودتر بررسی و رفع گردد.
واگر هم از منظر حقوقی مشکلی وجودندارد لطفا مسئولین شورا و تعاونی اعلام نمایند.
درود بر شما . حق رزمندگان ضایع شده . به امید حق برای احقاق حق رزمندگان داوطلب تلاش خواهیم کرد . قانون گذار مدت 6 ماه حضور در جبهه را ملاک قرار داده در صورتیکه این مدت نباید اعمال شود . هر کس 24 ساعت جبهه بوده ایثارگر محسوب میشه . شایسته است این مدت به یک فصل ( 3 ماه ) تقلیل یابد .
هر گاه عده اي با انسجام ايثارگران به دنبال احقاق حقوق قانوني آنان و پيگيري مطالبات بر مي آيند،‌ زمزمه هاي ناخوشايندي از گوشه و كنار شنيده مي شود كه بايد به منشاء آن حساس بود. چرا عده اي به دنبال تفرقه ايثارگران و تشكلهاي آنان هستند و هرگاه اتحاد آنان را مي بينند با لطايف الحيلي به دنبال انشقاق و تفرقه آنان هستند. اينان چه سودي ميبرندو از كجا هدايت مي شوند و آبشخور آنان كجاست ؟ اگر ايرادي هست به آن بپردازيم و براي رفع آن پيشنهاد دهيم نه مانند موريانه جامعه ايثارگري را از درون بپوسانيم و موجبات شادي عده اي را فراهم كنيم.
بنام خدا
برادران ارجمند فاش نیوز . با سلام ودعای خیر . ما تعدادی از جانبازان حالت اشتغال بنیاد هستیم احکام خودرا از سپاه ناحیه دریافت کردیم البته متعلق به سال 1393 به بنیاد مراجعه کردیم پاسخ درستی دریافت نمیکنیم ما از شما تقاضا داریم برای ما شرح بفرمائید آیا احکامی که واحد بسیج صادر کرده عین اون حقوق ومزایا باید پرداخت شود یا اینکه سلیقه ای است بعد ربطی به حقوق بنیاد دارد یا خیر …؟ آقای صمیمی بنیاد در یک مصاحبه فرموده که مبلغ حدودا 500 هزار علی الحساب واریز شده آیا ما بقی واریز میشه یا خیر احکام حقوقی همطاز را از ایثارگران ناحیه سؤال کردیم هیچ اطلاعی نداشتند چگونه است بعد آیا قرار است به جانبازان بسیج همانند جانبازان ارتش دفترچه اتکا وکارت حکمت بدهند یا خیر … ؟ استدعا داریم پاسخ بفرما چون از هرکه میپرسیم کسی پاسخ درستی به ما نمیدهد … آیا این حق ما هست که بدانیم یا خیر … ؟
با تشکر جانباز 50 درصد وجمعی از همرزمان
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi