شناسه خبر : 54466
چهارشنبه 04 مرداد 1396 , 11:40
اشتراک گذاری در :
عکس روز

106 نفر از جانبازان و همراهان به حج تمتع اعزام می شوند

اسلام کریمی در جلسه هماهنگی و برنامه ریزی مدیران، معاونان و عوامل 2 کاروان ویژه جانبازان در حج تمتع 96 ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای منا، با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته برای اعزام کاروان جانبازان افزود: جانبازان و خانواده های آنان پیش از پرواز به سمت خانه خدا، در تهران اسکان می یابند و این اقدام پس از بازگشت این افراد نیز انجام خواهد شد تا پس از استراحت، به محل سکونت خود بازگردند.
وی اظهار کرد: کاروان جانبازان در حج امسال شامل دو کاروان با حضور 106 نفر از جانبازان و همسر یا همراهان آنان از استان های مختلف کشور است که تعداد این افراد نسبت به دوره های قبلی افزایش یافته است.
وی تصریح کرد: این کاروان های جانبازان در دو پرواز جداگانه طی روزهای 16 و 21 مردادماه به سرزمین وحی اعزام می شوند.
کریمی با اشاره به برنامه های تدارک دیده شده در طول این سفر برای کاروان جانبازان ادامه داد: برنامه های فرهنگی متعددی برای اجانبازان در نظر گرفته شده است و در واقع برای هر روز این سفر، یک برنامه مشخص تدارک دیده شده است.
وی خاطرنشان کرد: از جمله این برنامه ها می توان از برگزاری مسابقات ورزشی، مسابقات خاطره نویسی، برگزاری مراسم یادبود شهدای منا، برپایی نمایشگاهی از عکس های جانبازان در دوران دفاع مقدس، ختم قرآن در مکه و مدینه به یاد شهدای منا و جانبازان شهید شده در سفر، پخش فیلم، برگزاری دوره های احکام و مسائل شرعی یاد کرد.
وی ادامه داد: در هر کدام از این کاروان ها یک پزشک جهت رسیدگی به امور درمانی جانبازان حضور خواهد داشت، همچنین عکاس، فیلمبردار و تعمیرکار ویلچر از دیگر افراد حاضر در این کاروان ها هستند که به ارائه خدمات به جانبازان می پردازند.
همچنین محمد سعیدی رییس اداره حج بنیاد شهید و امور ایثارگران و مدیر یکی از کاروان‌ های ویژه جانبازان در حج تمتع 96 نیز به ارائه گزارشی از برنامه ‌ها و اقدامات انجام شده برای کاروان حج جانبازان و مسائل سفر پرداخت.
یادآوری اهمیت خدمت به زائران کاروان ویژه جانبازان در سفر و کسب رضایت آنها توسط مدیر کاروان، اشاره به ابعاد معنوی حج تمتع به ویژه زائران جانباز در سفر، ذکر نکات مهم پزشکی و مراقبت‌های ویژه زائران جانباز و همسر و همراهان در سفر و تاکید بر نکات امنیتی کاروان حج جانبازان در سفر از دیگر بخش‌ های این جلسه بودند.
جلسه هماهنگی و برنامه ریزی مدیران، معاونان و عوامل 2 کاروان ویژه جانبازان در حج تمتع 96 در سالن شهید رسول زاده برگزار شد.
به گزارش ایرنا, امسال 85 هزار و500 زائر ایرانی در قالب 600 کاروان برای انجام مناسک حج راهی عربستان می شوند.
نخستین کاروان زائران ایرانی از ایستگاه پروازی تهران نهم مرداد به مقصد عربستان حرکت می کند.

منبع: ایرنا
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi